Störiga saker vi stör oss på, del 38

Måste man känna någon för att reagera på otrevligheter?
Absolut inte. Din formulering fick det att låta så.

Att Loket inte alltid var lika gemytlig irl som i rutan har väl påvisats av journalister. Men jag anser det knepigt att uttrycka sig som du gör. Du vet inte riktigt vad som sagts osv.....

Absolut inte. Din formulering fick det att låta så.

Att Loket inte alltid var lika gemytlig irl som i rutan har väl påvisats av journalister. Men jag anser det knepigt att uttrycka sig som du gör. Du vet inte riktigt vad som sagts osv.....
Jag har upplevt hans otrevliga sida IRL. Det jag tyckte var värst var när han på ett mycket spydigt sätt nekade två unga tjejer autografer.

Jag har upplevt hans otrevliga sida IRL. Det jag tyckte var värst var när han på ett mycket spydigt sätt nekade två unga tjejer autografer.
Det fattar väl vem som helst att människor är människor och inga helgon, och att de inte är perfekta och inte alltid beter sig korrekt, även om de är kända. jag kan tycka det är trist att man liksom förväntar sig att man hela tiden i ett helt liv alltid ska vara just helgonlik och aldrig får vara människa, för annars får man sådana kommentarer som du just skrev.

Det fattar väl vem som helst att människor är människor och inga helgon, och att de inte är perfekta och inte alltid beter sig korrekt, även om de är kända. jag kan tycka det är trist att man liksom förväntar sig att man hela tiden i ett helt liv alltid ska vara just helgonlik och aldrig får vara människa, för annars får man sådana kommentarer som du just skrev.
Min störning är just det, att man helgonförklarar folk så fort de har avlidit.

Folk som ska bara.

Och därför blockar min parkeringsplats.

Och bostadsbolaget som 1, inte byggt tillräckligt med parkeringar. Och 2, inte har några besöksparkeringar alls.

Min störning är just det, att man helgonförklarar folk så fort de har avlidit.
Visst stämmer det in på många, vet inte hur det var med Loket men han var väl som folk är mest? Däremot så var man en skistövel medans man levde så var man det även efter man dött. Det är nog mycket få som har något gott att säga om Stalin, Hitler, Idi Amin m fl.

Det gör man inte, man ser det bra hos dem, det betyder inte att man inte vet det dåliga.
Fast jo, det gör man. Jag fick så mycket skit efter sambons död så fort jag nämnde någon av hans dåliga sidor. För att inte tala om när jag sa att jag inte skulle sakna en användare här som gått bort, eftersom jag inte tyckte att hen var en bra människa och hade många dåliga värderingar. Då blev jag lynchad.

Fast jo, det gör man. Jag fick så mycket skit efter sambons död så fort jag nämnde någon av hans dåliga sidor. För att inte tala om när jag sa att jag inte skulle sakna en användare här som gått bort, eftersom jag inte tyckte att hen var en bra människa och hade många dåliga värderingar. Då blev jag lynchad.
Kanske för att man inte bara är en dålig människa (om man är en normalt funtad människa och inte en ond psykopat då) och man väljer det bra när någon dör? Det betyder inte att man antar att de är helgon. Det går liksom över, en person dör, man pratar om det bra som gjorts och som personen varit en kort tid och sedan faller personen mer eller mindre i glömska för andra utom de närmaste.

Vad är poängen med att säga att du inte skulle sakna en användare här när den gått bort? Så känner vi nog mer eller mindre alla inför vissa människor man stöter på i livet men det är ju inte riktigt något man uttrycker i möblerade rum så att säga. Det kan väl anses som respektlöst att säga så inför en grupp människor som tvärtom håller av personen du inte tyckte om, varför du blev lynchad.

Håller med och vill tillägga alla klipp på "roliga" hundar och så har dom satt hundarna i en taskig sits, alltså helt uppgjort - man ser på hela ansiktsuttrycket på hunden att dom inte förstår/ser otroligt ledsna ut. Jag får ont i magen av sånt, när man riktigt ser hur hundarna försöker vara till lags :(
Gud ja det finns så många gräsliga exempel! Senast idag kom en vido upp (som ett dåligt exempel i en hundtränarvideo tack och lov.) där någon idiot i ett exotiskt land smugit upp på en sovande hund och ställt en livslik replika av ett lejon över den. Hunden vaknade och TOKskrek i ren skräck, det var så hemskt!
Vad hörde man i bakgrunden? Gapskratt såklart, tillsammans med att likes och skrattemojis. Det är något fundamentalt fel på folk.

Gud ja det finns så många gräsliga exempel! Senast idag kom en vido upp (som ett dåligt exempel i en hundtränarvideo tack och lov.) där någon idiot i ett exotiskt land smugit upp på en sovande hund och ställt en livslik replika av ett lejon över den. Hunden vaknade och TOKskrek i ren skräck, det var så hemskt!
Vad hörde man i bakgrunden? Gapskratt såklart, tillsammans med att likes och skrattemojis. Det är något fundamentalt fel på folk.
Ja det är sjukt. Hundtränaren talade om att det är något allvarligt fel på människor som gör sådant och som tycker att det är roligt att skrämma och traumatisera hundar på det sättet. Det tyckte jag var bra faktiskt.

Fast gör man verkligen det? Är det inte bara så att man väljer att minnas det goda hos människor vid deras bortgång (om de nu inte har varit genomvidrigt elaka, men det är det väl knappast tal om här)?
Jag tycker man kan hålla sig till lite nyanserade kommenteringar. Att slänga sig med ”älskad av alla” och liknande när det är en person som i rätt många lägen varit rätt ”frän”. Man behöver inte hänga de döda men det är väldigt ofta det blir så mycket bättre när folk har dött.
Det är MIN störning.

Vad är poängen med att säga att du inte skulle sakna en användare här när den gått bort? Så känner vi nog mer eller mindre alla inför vissa människor man stöter på i livet men det är ju inte riktigt något man uttrycker i möblerade rum så att säga. Det kan väl anses som respektlöst att säga så inför en grupp människor som tvärtom håller av personen du inte tyckte om, varför du blev lynchad.
Det kom upp i en diskussion. Och jag vet att alla inte höll av hen. Men men.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 664
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 821
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 382
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
634
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka