Bojkott av butiker

Nej, det tänker jag inte. Jag förstår inte riktigt hur det går till. Okej, man handlar inte på en vecka utan äter av det man redan har handlat på samma butik som man nu bojkottar?

Det end jag noterat att priserna gått ner på är lösgodis, förra veckan var det någon affär som hade 7.95 och den här veckan 8.95. Helt värdelöst för mig som älskar extrapris.

Liknande aktioner har faktiskt gett effekt i andra länder. Jag tror att jag läste om Kroatien i förra veckan där bojkotten faktiskt ledde till en livlig debatt som i sin tur ledde till att butikerna sänkte priserna.
Fick reklam från lokala Ica med "nu sänker vi priserna på massa produkter", slump eller inte?

Liknande trådar

Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
877
Senast: MJLee
·
R
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: Görel
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han... 2
Svar
22
· Visningar
1 614
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
523
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka