Klippmaskin

Guldaskig

Trådstartare
Håller på att bli tokig på hundens päls på benen, det är som att ta med sig en halv skog och ett helt grustag in efter varje promenad och nu vill jag klippa bort allt långt hår på benen.

Det är en engelsk springer spaniel och jag behöver tips på en bra men inte alltför dyrt maskin som funkar för den pälsen. Finns det någon fungerande budgetvariant eller är det bara de lite dyrare som fungerar?

Är det bara benen som ska klippas funkar Biltemas alldeles utmärkt i mitt tycke.
Använder den på mitt pälsmonster ben och ansikte mellan helklippningarna.
Sonen klipper sin extremt långhåriga katt med den också.

Håller på att bli tokig på hundens päls på benen, det är som att ta med sig en halv skog och ett helt grustag in efter varje promenad och nu vill jag klippa bort allt långt hår på benen.

Det är en engelsk springer spaniel och jag behöver tips på en bra men inte alltför dyrt maskin som funkar för den pälsen. Finns det någon fungerande budgetvariant eller är det bara de lite dyrare som fungerar?
Budget: Biltemas som är vit och guld.
Kvalitet: någon från Oster ex A5

Jag har en Oster A6 som är toppen till lång, tjock springerpäls. Dyr men värd det om du klipper själv. Nu klipper jag inte ner helt, men jag kör vanlig rak frisörsax på min äldre hunds hängande päls och det fungerar bra. Jag kortar honom ganska rejält och man kommer långt med en bra sax. Så det är mitt budgettips - bra saxar 😊 Jag klipper först med vanlig sax och sedan tunnar jag med effilersaxen. Bifogar en bild. Han har egentligen brösthår ner till marken men detta är klippt med sax.sedan är han rakad från bröstbenet och upp under hakan samt på halsen. Är också mycket i skogen så vet precis vad du menar.
IMG_3736.webp

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 887
Senast: fixi
·
Utrustning Jag tror min klippmaskin är stulen, eller så har min totala förvirring slagit till. Snart står jag oavsett med en fullpälsad Haflinger...
Svar
18
· Visningar
1 358
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 156
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är... 2
Svar
35
· Visningar
4 607
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin
  • Guldfasanerna
  • Tråden för spår