Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Min dator stödjer tydligen inte Windows 11. Och någon någonstans sa att Windows 10 kommer sluta fungera. Datorn är typ tre fyra år gammal och inte mycket använd. Skit är det. Jag hoppas att Windows 10-ryktet var just ett rykte och att det kommer fungera även i fortsättningen. Har verkligen ingen lust att köpa ny dator..

Min dator stödjer tydligen inte Windows 11. Och någon någonstans sa att Windows 10 kommer sluta fungera. Datorn är typ tre fyra år gammal och inte mycket använd. Skit är det. Jag hoppas att Windows 10-ryktet var just ett rykte och att det kommer fungera även i fortsättningen. Har verkligen ingen lust att köpa ny dator..
Det är uppdateringarna som de slutar med, Windows 10 fortsätter att fungera.
Can I still use Windows 10 after 2025?

If you are a Windows 10 customer, you have time to prepare for the end of support, and Microsoft will be here to guide you along the way. When support ends in October 2025, Windows 10 will still function, but will no longer receive fixes, new features, or security updates.

If you are a Windows 10 customer, you have time to prepare for the end of support, and Microsoft will be here to guide you along the way. When support ends in October 2025, Windows 10 will still function, but will no longer receive fixes, new features, or security updates.
Ah men gött! Då behöver jag inte köpa ny dator än på ett tag. Support har jag nog aldrig använt. Surt med säkerhetsuppdateringarna, men jag överlever.

Jag har haft kontakt tidigare och de gör inget annat än lämnar ut en kasse fällor :banghead:

Kvinnan som var hit tyckte att jag skulle täta runt avlopps och vattenledningar. I ett 1800talshus med torpargrund... Finns väl hundra ställen under trossbottnen där de kan ta sig in. Suck
Men vad skumt? När de var här så kom en supertrevlig tjej och verkligen inspekterade hela tomten. Satte ut giftfällor på ett gäng ställen och var sedan hit några gånger och inspekterade dem, samt flyttade/fyllde på vid behov. När problemet sedan var åtgärdat så hämtade hon tillbaka stationerna.

Smidigt och hjälpsamt - och framförallt effektivt!

Min vegetariska jultallrik på jobbet....
Västerbottenspaj
Nå salta halloumistrips
Bönor
Majs
Trötta tomatbitar
Coleslaw

Som @Crossline skrev, hade jag haft en tortilla hade det kunnat bli en okej taco 😂😂😂

Dock tacksam att jag blev medbjuden! Men ja...
Varför är restauranger/liknande fortfarande så förbannat dåliga på att göra vego-mat?! Framförallt om det inte ens behöver vara "veganskt" utan bara typ utan fisk och kött... Finns ju en bapiljard ersättningsprodukter att göra alla möjliga juliga saker av! Jag som inte ens är vego blir fasiken irriterad. Känner man ingen stolthet i vad man gör?!

Åh, skönt! Blev lite kallsvettig där när jag öppnade tråden. Verkligen inget fel på min laptop och jag använder den inte jättemycket (men behöver den ju så kan inte vara helt utan heller..), och är noll intresserad egentligen (på så sätt att teknik etc verkligen inte är ett intresse/hobby för mig, inget roligt liksom) så vill inte köpa en ny bara för att.
Så, kort sagt: Stort tack för infon!

Men vad skumt? När de var här så kom en supertrevlig tjej och verkligen inspekterade hela tomten. Satte ut giftfällor på ett gäng ställen och var sedan hit några gånger och inspekterade dem, samt flyttade/fyllde på vid behov. När problemet sedan var åtgärdat så hämtade hon tillbaka stationerna.

Smidigt och hjälpsamt - och framförallt effektivt!
Men hjälp så olika!

Mitt försäkringsbolag har Nomor. Var din kontakt från Anticimex? Kanske ska ringa igen.

(Länsförsäkringar har överlag lite skumma samarbetspartners. När de inspkterade mitt hus fick jag förbud att använda toa och handfat uppe, eftersom han hittade skvallerröret från varmvattenberedaren i min skrubb på nedervåningen)

Varför är restauranger/liknande fortfarande så förbannat dåliga på att göra vego-mat?! Framförallt om det inte ens behöver vara "veganskt" utan bara typ utan fisk och kött... Finns ju en bapiljard ersättningsprodukter att göra alla möjliga juliga saker av! Jag som inte ens är vego blir fasiken irriterad. Känner man ingen stolthet i vad man gör?!
Alla är inte kassa. Har varit på två julbord i år och där har vego varit riktiga blockbusters på julbordet som fått stå i centrum för alla. Ett mer traditionellt och ett karibiskt. Bland annat ljuvligt glaserad och karamelliserad rotselleri, exotiskt fruktbord, callaloo och kokos-jackfruit-gryta som fastnat i minnet.

(Givetvis inte utan kommentarer från vissa besökare som vaknar upp från under en sten varje år och tycker att alla rätter utan animalier är värdelöst per definition, där rätternas blotta existens på buffén verkar utgöra ett hot.)

Jag tycker det har blivit ”så mycket bättre” än när jag för länge sedan var på konferensmiddag och vegetariska alternativet var räkmacka (nu snackar vi huvudrättsalternativ) och när det påpekades , så serverades räkmackan utan räkor.

Alla är inte kassa. Har varit på två julbord i år och där har vego varit riktiga blockbusters på julbordet som fått stå i centrum för alla. Ett mer traditionellt och ett karibiskt. Bland annat ljuvligt glaserad och karamelliserad rotselleri, exotiskt fruktbord, callaloo och kokos-jackfruit-gryta som fastnat i minnet.

(Givetvis inte utan kommentarer från vissa besökare som vaknar upp från under en sten varje år och tycker att alla rätter utan animalier är värdelöst per definition, där rätternas blotta existens på buffén verkar utgöra ett hot.)

Jag tycker det har blivit ”så mycket bättre” än när jag för länge sedan var på konferensmiddag och vegetariska alternativet var räkmacka (nu snackar vi huvudrättsalternativ) och när det påpekades , så serverades räkmackan utan räkor.
Ja, alltså det har ju blivit bättre, men blir fortfarande skrämd över hur orimliga folk är. Vi beställde en gång veganskt fika till några på en konferens. Alla andra fick stora mackor, massor av godsaker. Veganerna fick frukt. Kan ju lugnt säga att vi aldrig beställde därifrån igen... 20 år sedan fanns det kanske inte så mycket kunskap eller ersättningsprodukter, men nu hittar du ju typ allt du behöver på ICA liksom.

Men hjälp så olika!

Mitt försäkringsbolag har Nomor. Var din kontakt från Anticimex? Kanske ska ringa igen.

(Länsförsäkringar har överlag lite skumma samarbetspartners. När de inspkterade mitt hus fick jag förbud att använda toa och handfat uppe, eftersom han hittade skvallerröret från varmvattenberedaren i min skrubb på nedervåningen)
Här har vi också Nomor. Vi hade ut de förra veckan och tydligen har de blivit mycket mer restriktiva med gift än de varit.

Här har de tydligen kommit ut typ vart tredje år och lagt ut gift på två ställen och så har det inte varit mer med det. Nu lade högst motvilligt ut och ska återkomma om en månad och kika och förmodligen ta bort de igen.

Ah men gött! Då behöver jag inte köpa ny dator än på ett tag. Support har jag nog aldrig använt. Surt med säkerhetsuppdateringarna, men jag överlever.
Hade jag varit du så hade jag grävt litet djupare i huruvida din dator faktiskt är, eller inte är, kompatibel med Windows 11. Är den bara 3-4 år gammal så tycker jag att det låter litet osannolikt att det inte skulle gå, absolut värt att kolla. Om du vill så kan jag hjälpa dig.

Jag skulle själv kunna tänka mig att fortsätta använda Windows 10 utan säkerhetsuppdateringar OM jag använde den uteslutande lokalt, utan internetuppkoppling och utan att hantera filer från andra håll. Inte annars.

Hade jag varit du så hade jag grävt litet djupare i huruvida din dator faktiskt är, eller inte är, kompatibel med Windows 11. Är den bara 3-4 år gammal så tycker jag att det låter litet osannolikt att det inte skulle gå, absolut värt att kolla. Om du vill så kan jag hjälpa dig.

Jag skulle själv kunna tänka mig att fortsätta använda Windows 10 utan säkerhetsuppdateringar OM jag använde den uteslutande lokalt, utan internetuppkoppling och utan att hantera filer från andra håll. Inte annars.
Jag gjorde nån koll som Windows rekommenderade
IMG20241218174021.webp

Jag kan minnas fel, datorn kan vara äldre. Tiden går så fort osv. Är en Lenovo Yoga 530 tror jag det står på.

Jag laddar hem rätt mycket symönster och sånt från nätet, så uppkopplad är ett måste.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 413
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 367
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
594
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 796
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar