Störiga saker vi stör oss på, del 37.

En svensk "influenser" (?) som bor i USA dyker med ojämna mellanrum upp i mina sociala medier, och jag tror jag blir tokig ibland, haha! Denna gång FLYGER de från sin hemort någonstans till ett IKEA för att gå på julbord. Vem gör ens något sådant?!
Är det mamman som är svensk? Får upp henne också, visar barnens skollunch hon packar?

De flög hem till hennes mamma, barnens mormor, och passade på att gå på julbord då. De flög inte för det.
Så måste jag ha missuppfattat fel, för i videon lät det verkligen som att "jag och (barn) flyger för att äta på Ikea, stackars (annat barn) som måste stanna hemma pga grej i skolan". Följer inte henne alls, utan hon swishar förbi i mitt flöde med ointressanta videor och gäll röst 😅

Mitt största beroende - oboy - är slut i de butiker jag varit hos senaste veckorna :(

https://www.godare.se/artiklar/a/abr2qd/kakao-dyrare-an-koppar

Det råder stor kakaobrist som någon skrev. Och med klimatförändringarna så bör vi nog vänja oss vid högt pris för chokladprodukter. Och vara glada att det är det enda konsekvensen av klimatförändringar här i Sverige.

https://www.worldbank.org/en/news/p...dy taking,livelihoods of millions of Ivorians.

https://www.climaterealityproject.org/blog/how-climate-crisis-impacting-ghana

Jag stör mig mer än rimligt mycket på att det inte verkar finnas vanliga klassiska fällgrindar för att sätta i dörren till köket så att Marodören inte kommer in där konstant. Vi har inte plats för en svänggrind och en rullgardinsvariant är onödigt dyr. Om jag inte ska beställa via amazon vill säga O_o:rage:
Är du lite händig? Jag hade också problem att hitta en grind för ett vettigt pris att ha mellan vår hall och vårt vardagsrum - så jag byggde en enkel vikgrind i tre delar. Inte svårt och väldigt mycket billigare än en färdigköpt. Inte världens snyggaste grind men den fyller sin funktion!

Är du lite händig? Jag hade också problem att hitta en grind för ett vettigt pris att ha mellan vår hall och vårt vardagsrum - så jag byggde en enkel vikgrind i tre delar. Inte svårt och väldigt mycket billigare än en färdigköpt. Inte världens snyggaste grind men den fyller sin funktion!
Jag är väl helt okej händig men jag har en pappa som är himla händig och som älskar att hjälpa till och göra saker nu som pensionär :D så kan fråga honom om han kan hjälpa till

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 414
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 367
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
597
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 799
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar