Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Precis sån varför hittade inte jag dem... Men tack! Då ska jag beställa en såb
Det finns en modell, snarlik på gränsen till identisk, från SEGR på Öland - men den är återkallad av säkerhetsskäl. Litet oklart exakt varför, motiveringen är "...öppningar och utstickande delar som barn kan fastna i och orsaka kläm och kvävningsrisk." Jag har den modellen men har inte identifierat några allvarliga risker.

Det finns en modell, snarlik på gränsen till identisk, från SEGR på Öland - men den är återkallad av säkerhetsskäl. Litet oklart exakt varför, motiveringen är "...öppningar och utstickande delar som barn kan fastna i och orsaka kläm och kvävningsrisk." Jag har den modellen men har inte identifierat några allvarliga risker.
Jo jag hittade informationen om SEGR när jag googlade. Vill mest bara ha nått som hindrar min kaosunge från att ta sig in i köket och antingen äta sopor (för sopor är spännande) eller trilla halvt ihjäl sig om man inte är helt med hela tiden.

Att man ska behöva ge en hel jädra doktorsavhandling för att gå ur facket. Bara avsluta det, varför jag går ur är väl fullständigt oväsentligt. Men nej, först måste man ringa och uppge varför, sedan maila in en skriftlig ansökan också innan eländet avslutas. Då hade jag väl lika bra kunna gjort det direkt :banghead:

Råttor och möss.

Känner mig invaderad. Inte spring i väggarna som annars är vanligt under vintern utan länsning av hundmatskålen, grävande i blomkrukor och knaprande på kex.

Nu på morgonen klev en råtta i fällan under diskbänken. Den tredje råttan hittills, plus en mus.
Den satt fast men levde. Under mindre ångest tog jag ut fälla och råtta och slog ihjäl den med ett vedträ. 😩
Sedan hamnade lik och vedträ i kökspannan.

Råttor och möss.

Känner mig invaderad. Inte spring i väggarna som annars är vanligt under vintern utan länsning av hundmatskålen, grävande i blomkrukor och knaprande på kex.

Nu på morgonen klev en råtta i fällan under diskbänken. Den tredje råttan hittills, plus en mus.
Den satt fast men levde. Under mindre ångest tog jag ut fälla och råtta och slog ihjäl den med ett vedträ. 😩
Om du har fått in råttor i huset så hade jag ringt Anticimex (eller liknande) per omgående. Innan de skapar allvarlig skada i huset.. 😱

Om du har fått in råttor i huset så hade jag ringt Anticimex (eller liknande) per omgående. Innan de skapar allvarlig skada i huset.. 😱
Jag har haft kontakt tidigare och de gör inget annat än lämnar ut en kasse fällor :banghead:

Kvinnan som var hit tyckte att jag skulle täta runt avlopps och vattenledningar. I ett 1800talshus med torpargrund... Finns väl hundra ställen under trossbottnen där de kan ta sig in. Suck

Att man ska behöva ge en hel jädra doktorsavhandling för att gå ur facket. Bara avsluta det, varför jag går ur är väl fullständigt oväsentligt. Men nej, först måste man ringa och uppge varför, sedan maila in en skriftlig ansökan också innan eländet avslutas. Då hade jag väl lika bra kunna gjort det direkt :banghead:
När jag blev beviljad sjukersättning sa jag upp både fack och a-kassa. Det dröjde inte många timmar innan jag blev uppringd av en person som försökte få mig att förstå att jag begick ett förfärligt misstag. Jag lät hen prata klart innan jag svarade att jag blivit beviljad sjukersättning och alltså inte hade något som helst behov av deras tjänster längre.
Hen blev tyst och sen kom det ett ooooooohhhhh, men då förstår jag. Vi avslutar direkt! :rofl::rofl::rofl:

När jag blev beviljad sjukersättning sa jag upp både fack och a-kassa. Det dröjde inte många timmar innan jag blev uppringd av en person som försökte få mig att förstå att jag begick ett förfärligt misstag. Jag lät hen prata klart innan jag svarade att jag blivit beviljad sjukersättning och alltså inte hade något som helst behov av deras tjänster längre.
Hen blev tyst och sen kom det ett ooooooohhhhh, men då förstår jag. Vi avslutar direkt! :rofl::rofl::rofl:
Så tröttsamt när de ska försöka övertala en att stanna kvar. Personen jag pratade med idag hade ett väldugt märkligt sätt att prata på, antingen så var personen hes eller så var hen bara väldigt lågmäld, nästan viskade (jag har såå svårt för just viskande) i telefonen.

Kartonger! Har hämtat flera saker på utlämningsställen och alla paket har haft gigantiska kartonger som varit knöliga att släpa hem. En av dem låg i en kartong som låg i en kartong som låg i en kartong, det paketet var väldigt bökigt att bära och hade varit så mycket enklare om inte den yttersta kartongen fanns.

Råttor och möss.

En ny katt? Tex @Mia_R har förträffliga musjägare som jagar inomhus. Och definitivt är rumsrena och vill umgås.

Råttor och möss.

Ett riktigt mus-år i år som det verkar :(

En ny katt? Tex @Mia_R har förträffliga musjägare som jagar inomhus. Och definitivt är rumsrena och vill umgås.
Jag har haft många katter genom livet. Både i stallet och inne.
Förr eller senare kloar de sönder möbler eller tapeter. Och med åren slutar de vara rumsrena.

Just nu njuter jag av att kunna ha möbler utan skydd och inte behöva närgranska var jag går varje morgon. Slängde nyligen en fin kappa som haft en ärm hängande lite lågt.

Får fortfarande korn av kattsand under fötterna fast jag städat överallt.

Jag och katt är helt enkelt ingen bra kombo. Avkommans hushåll har inga bekymmer alls med deras katter.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 413
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 367
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
594
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 796
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar