Precis sån varför hittade inte jag dem... Men tack! Då ska jag beställa en såbTyp... en sån här? Eller en begagnad liknande?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis sån varför hittade inte jag dem... Men tack! Då ska jag beställa en såbTyp... en sån här? Eller en begagnad liknande?
Det finns en modell, snarlik på gränsen till identisk, från SEGR på Öland - men den är återkallad av säkerhetsskäl. Litet oklart exakt varför, motiveringen är "...öppningar och utstickande delar som barn kan fastna i och orsaka kläm och kvävningsrisk." Jag har den modellen men har inte identifierat några allvarliga risker.Precis sån varför hittade inte jag dem... Men tack! Då ska jag beställa en såb
Jo jag hittade informationen om SEGR när jag googlade. Vill mest bara ha nått som hindrar min kaosunge från att ta sig in i köket och antingen äta sopor (för sopor är spännande) eller trilla halvt ihjäl sig om man inte är helt med hela tiden.Det finns en modell, snarlik på gränsen till identisk, från SEGR på Öland - men den är återkallad av säkerhetsskäl. Litet oklart exakt varför, motiveringen är "...öppningar och utstickande delar som barn kan fastna i och orsaka kläm och kvävningsrisk." Jag har den modellen men har inte identifierat några allvarliga risker.
Om du har fått in råttor i huset så hade jag ringt Anticimex (eller liknande) per omgående. Innan de skapar allvarlig skada i huset..Råttor och möss.
Känner mig invaderad. Inte spring i väggarna som annars är vanligt under vintern utan länsning av hundmatskålen, grävande i blomkrukor och knaprande på kex.
Nu på morgonen klev en råtta i fällan under diskbänken. Den tredje råttan hittills, plus en mus.
Den satt fast men levde. Under mindre ångest tog jag ut fälla och råtta och slog ihjäl den med ett vedträ.
Sedan hamnade lik och vedträ i kökspannan.
Jag har haft kontakt tidigare och de gör inget annat än lämnar ut en kasse fällorOm du har fått in råttor i huset så hade jag ringt Anticimex (eller liknande) per omgående. Innan de skapar allvarlig skada i huset..
Calvin lyckades kanske hålla antalet nere innan!Jag har haft kontakt tidigare och de gör inget annat än lämnar ut en kasse fällor
Kvinnan som var hit tyckte att jag skulle täta runt avlopps och vattenledningar. I ett 1800talshus med torpargrund... Finns väl hundra ställen under trossbottnen där de kan ta sig in. Suck
Tyvärr har de inga just nu som föll mig i smaken. Förhoppningsvis får de in något nytt till våren.Kolla cellbes, köpte storblommiga där till sommarstugan
Ja de va nått år sedan jag köpte. Enda stället som jag hittade dåTyvärr har de inga just nu som föll mig i smaken. Förhoppningsvis får de in något nytt till våren.
När jag blev beviljad sjukersättning sa jag upp både fack och a-kassa. Det dröjde inte många timmar innan jag blev uppringd av en person som försökte få mig att förstå att jag begick ett förfärligt misstag. Jag lät hen prata klart innan jag svarade att jag blivit beviljad sjukersättning och alltså inte hade något som helst behov av deras tjänster längre.Att man ska behöva ge en hel jädra doktorsavhandling för att gå ur facket. Bara avsluta det, varför jag går ur är väl fullständigt oväsentligt. Men nej, först måste man ringa och uppge varför, sedan maila in en skriftlig ansökan också innan eländet avslutas. Då hade jag väl lika bra kunna gjort det direkt
Så tröttsamt när de ska försöka övertala en att stanna kvar. Personen jag pratade med idag hade ett väldugt märkligt sätt att prata på, antingen så var personen hes eller så var hen bara väldigt lågmäld, nästan viskade (jag har såå svårt för just viskande) i telefonen.När jag blev beviljad sjukersättning sa jag upp både fack och a-kassa. Det dröjde inte många timmar innan jag blev uppringd av en person som försökte få mig att förstå att jag begick ett förfärligt misstag. Jag lät hen prata klart innan jag svarade att jag blivit beviljad sjukersättning och alltså inte hade något som helst behov av deras tjänster längre.
Hen blev tyst och sen kom det ett ooooooohhhhh, men då förstår jag. Vi avslutar direkt!
Råttor och möss.
Känner mig invaderad. Inte spring i väggarna som annars är vanligt under vintern utan länsning av hundmatskålen, grävande i blomkrukor och knaprande på kex.
Nu på morgonen klev en råtta i fällan under diskbänken. Den tredje råttan hittills, plus en mus.
Den satt fast men levde. Under mindre ångest tog jag ut fälla och råtta och slog ihjäl den med ett vedträ.
Ett riktigt mus-år i år som det verkarRåttor och möss.
Jag har haft många katter genom livet. Både i stallet och inne.En ny katt? Tex @Mia_R har förträffliga musjägare som jagar inomhus. Och definitivt är rumsrena och vill umgås.