Hur funkar det att flyga?

Sasse

Trådstartare
Jag ska flyga för första gången på flera år, och minns inte hur man gör. Har bokat utan incheckat bagage. Har en elektronisk biljett på min mail. Ska resa inom Sverige. Var bör jag ta vägen när jag kommer till flygplatsen? Hur hämtar jag boardingkort? Vad kan vara bra att tänka på? Hur vet jag vilken plats jag har på flyget? Flyger med BRA-flyg, har mig veterligen inte bokat någon plats,

Du checkar in antingen online, eller i appen så får du boardingkortet med en QR-kod. Du går direkt till säkerhetskontrollen på flygplatsen iom att du redan är incheckad.
På ditt digitala boardningkort står det vilken plats och vilken boardinggrupp du är så när de ropar upp din grupp kan du gå på planet. Tänk på att kolla måtten på bagaget du får ta med på planet och så du inte packat något du inte får ta med in i kabinen.

Jag ska flyga för första gången på flera år, och minns inte hur man gör. Har bokat utan incheckat bagage. Har en elektronisk biljett på min mail. Ska resa inom Sverige. Var bör jag ta vägen när jag kommer till flygplatsen? Hur hämtar jag boardingkort? Vad kan vara bra att tänka på? Hur vet jag vilken plats jag har på flyget? Flyger med BRA-flyg, har mig veterligen inte bokat någon plats,
Ungefär som att åka tåg. Är det inte internationellt så skiljer det sig väldigt lite. Som en buss i luften istället för på vägen.

Ungefär som att åka tåg. Är det inte internationellt så skiljer det sig väldigt lite. Som en buss i luften istället för på vägen.
Fast på buss på marken får man ta med sig mer vätskor. 😜

@Sasse Detta med vätskor brukar vara det jag upplever flest ovana resenärer ha bekymmer med. Max 100ml per förpackning och de behållare du har med måste alla få plats i en enliterspåse. Punkt. En tom flaska är ok ex vattenflaska men ska då plockas fram och av med kork.

Nej, att flaskan ska plockas fram och korken ska av. Av de typ 20-30 flygplatser i olika världsdelar jag de senaste tio åren besökt har jag aldrig sett detta.
Trevligt. Det har hänt mig de gånger jag haft med mig. Jag har oftast inte flaska med mig i handbagaget men när jag haft har de bett mig göra så. Är väl kanske olika då, det finns ju annat som diffar också typ skor av/på, tröjor av/på mm.

Trevligt. Det har hänt mig de gånger jag haft med mig. Jag har oftast inte flaska med mig i handbagaget men när jag haft har de bett mig göra så. Är väl kanske olika då, det finns ju annat som diffar också typ skor av/på, tröjor av/på mm.

Där ser man. Jag har alltid en flaska i mitt handbagage. Flyger jag tillsammans med dottern så har hon en i sitt handbagage.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag flyger extremt sällan, och vet därför inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu när mitt första flyg på flera år blev inställt. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 372
Senast: Acto
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 293
Senast: KesoNeso
·
Fritid Om några veckor ska jag för första gången åka till London på semester en vecka. Jag ska bland annat se Harry Potter och det fördömda...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 241
Senast: sjoberga
·
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 703
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18