Jag är så trött och förbannad på att "service" allt mer sällan fungerar. Den här veckan har jag fått tålamodet prövat flera gånger.
1. Jag skulle skicka ett brev. Har inga frimärken på lager själv utan går till postombudet och frågar om de kan hjälpa mig att tala om vad det skulle kosta att skicka brevet. De väger brevet, talar om vad jag ska betala, jag betalar och de tar hand om brevet. Ingen jättesvår uppgift kan man tycka, men självklart tar inte historien slut där.
Efter några dagar får jag en faktura på nån straffavgift för att brevet varit underfrankerat, och plötsligt blir brevet tre gånger så dyrt. Jag går till postombudet och försöker bita ihop om min irritation. Det enda jag får till svar är att det är mitt ansvar att se till att brevet är rätt frankerat - de kan visserligen hjälpa till att väga upp det och säga vad jag ska betala, men de har ingen skyldighet att ge mig korrekt info!!!
Jag upplyser dem om att det vore väldigt bra om de berättade det i samband med att jag frågade dem om de kunde hjälpa mig med uppgiften!
*Note to self: Lita ALDRIG NÅNSIN på ett postombud igen utan dubbelkolla allt de säger!
2. Jag beställer något från en sajt som inte har någon valmöjlighet för leverans. Det visar sig att paketet skickas med postnord till min brevlåda. Jag spårar paketet, och det står att det har levererats till min brevlåda. Idag bestämmer jag mig för att ta en långpromenad till min brevlåda för att hämta paketet då jag inte planerar att åka nånstans inom den närmsta tiden (jag bor alltså rätt långt bort från min brevlåda). När jag väl kommer fram till brevlådan finns inget paket där. Jag går in på spårningslänken igen, och nu står det BÅDE att paketet är levererat, samt att det befinner sig på en postcentral drygt 15 mil bort.
Jag ringer postnord och frågar vänligt vad som gäller om det står motstridig info. Har paketet kommit bort eller inte? Och de har såklart ingen aning. "Det kan ha blivit felscannat" är svaret jag får, "vänta några dagar till och se om det dyker upp".
*Note to self: Se till att ALDRIG riskera att få leverans till brevlåda! Låt hellre bli att beställa i så fall!
Alltså allt sånthär tar ju så GALET lång tid att behöva reda i, när snart var och varannan kontakt med någon "service" överhuvudtaget bara resulterar i trassel och problem.