Postnord är fullständigt värdelösa.... hemleverans.....

Här funkar hemleverans toppen, eftersom porten låses 18 så väljer alltid postnord hemleverans. Då dom andra leverar alltid efter och måste vakta verkligen när dom är på g 🙃
Enda måste komma ihåg skriva i postnord appen att inte plinga annars risken studsar upp ur sängen kl 9 på morgonen ofrivilligt (sover länge när inte har nått gå upp till, eller när man jobbade sent osv.).
 
Här funkar Postnord riktigt bra, men jag har har lantbrevbärare så kanske det skiljer. Ytterst sällan problem.
Här också och jag har många leveranser samt bor i Storstockholm. Allt levereras när det ska och jag har hittills aldrig haft problem med Postnord. Min port är låst, bor i lugnt flerfamiljshus och har aldrig fått paket stulna utanför dörren där de lämnas. Intressant att det är så olika! Frågan är ju då om det är personberoende?
 
Som föredetta lantbrevbärare blir jag ledsen. Dels att det kastas så mycket skit och dels på att det finns folk utan arbetsmoral.

Jag vet inte hur många gånger jag har åkt extra för att leverera paket, och brev som hamnat fel vid kamningen. Men det pratas aldrig om det, vi som gjorde det lilla extra för att erbjuda god service. Istället får vi höra att vi är inkompetenta och slarviga..

Tro det eller ej men brevbärare är också människor som påverkas av allt skitsnack.

Ja, det blir fel ibland. Med tanke på hur många tusen brev och paket som hanteras dagligen är det ibland det blir fel.
Jag brukar ge glad feedback i appen efter leverans och då även ange var jag bor så den som har det området förhoppningsvis får veta att den är uppskattad. Iaf får de som samlar in infon veta att det fungerar bra.
 
Som föredetta lantbrevbärare blir jag ledsen. Dels att det kastas så mycket skit och dels på att det finns folk utan arbetsmoral.

Jag vet inte hur många gånger jag har åkt extra för att leverera paket, och brev som hamnat fel vid kamningen. Men det pratas aldrig om det, vi som gjorde det lilla extra för att erbjuda god service. Istället får vi höra att vi är inkompetenta och slarviga..

Tro det eller ej men brevbärare är också människor som påverkas av allt skitsnack.

Ja, det blir fel ibland. Med tanke på hur många tusen brev och paket som hanteras dagligen är det ibland det blir fel.
Dom få gånger det skitit sig här har det varit ett rent systemfel mellan Postnord och utländska aktörer samt tullen icke att förglömma då jag importerar en del elektronik och hårdvara, Postnord inrikes funkar, DHL funkar men Schenker har varit en katastrof med utrikes chaufförer som helt enkelt skitit i vad dom transporterar och krossat det när det lossats eller helt enkelt dumpat det under vägen och låssats som ingenting. Schenker skulle lossa en leverans glasrör till en mjölkreleaser och vad gör karln, tippar kartongen på ände från liften och låter den dunsa ner på betongen utanför mjölkrummet och gissa hur detta såg ut,,, inte ett enda rör var helt och dessutom var det 3 veckors leveranstid på rören. Då var DeLaval inte glada.
Schenker utrikes vill jag aldrig ha med att göra om det går att undvika.
 
Första året eller så som jag bodde här (lägenhet i storstad) så hade jag en del problem med PostNord och att de "försökt leverera" trots att jag satt hemma och visste med 100 % säkerhet att så inte var fallet. Startade till och med en arg tråd här på Buke då. 😅 Hade ett par tillfällen där jag fick uttrycka missnöje till kundtjänst (men var såklart inte otrevlig mot personen i telefonen), och sedan vet jag inte vad som hände, för efter det så har det funkat mer eller mindre prickfritt med paketleveranser från PostNord!
 
Som föredetta lantbrevbärare blir jag ledsen. Dels att det kastas så mycket skit och dels på att det finns folk utan arbetsmoral.

Jag vet inte hur många gånger jag har åkt extra för att leverera paket, och brev som hamnat fel vid kamningen. Men det pratas aldrig om det, vi som gjorde det lilla extra för att erbjuda god service. Istället får vi höra att vi är inkompetenta och slarviga..

Tro det eller ej men brevbärare är också människor som påverkas av allt skitsnack.

Ja, det blir fel ibland. Med tanke på hur många tusen brev och paket som hanteras dagligen är det ibland det blir fel.


Jag är helt övertygad om att det finns bra brevbärare i organisationen. Tyvärr har hemleverans aldrig fungerat sen vi flyttade in i centrala stan. Inte en enda gång har vi fått ett paket vi beställt hemleverans på hem hit. Trots att vi anger både portkod och telefonnummer. Ett tiotal gånger har det fallerat och ett antal telefonsamtal med kundtjänst tycks inte kunna lösa problematiken. Fick till slut hämta mitt paket hos ombudet och fick sms om att de har försökt leverera. Fast jag varit hemma hela tiden när de skulle leverera, min mobil varit på och jag har varit tillgänglig och ingen har kontaktat mig.

Numera tar vi aldrig hemleverans utan i undantagsfall för det fungerar tyvärr aldrig här. Men det betyder ju inte alla gör fel. Men hit till centrala stan verkar de strunta helt i att ens försöka.
 
Jag bor i lägenhet i en mindre ort och här fungerar det prickfritt.
Både leverans med id och utan, har aldrig varit orolig för att någon granne ska sno något paket.
 
När jag beställt stora (typ lika långa som jag själv) och tunga paket från USA så har brevbäraren ringt innan och frågat om jag är hemma. Sen har hen plötsligt ringt på dörren med paketet (ibland var det två lika stora paket..) - alltså kånkat upp paketet tre våningar upp (ingen hiss...). Det förutsätter jag verkligen inte, snarare tvärtom - hemleverans brukar ju oftast innebära att paketet levereras till porten - men uppskattar självklart massor!

Nu är det några år sedan det var aktuellt, men ändå. Ros till den brevbäraren! 🌹
 
Jag är över förväntan nöjd med hur postnord levererat till mig. Jag beställer en del från vinted bla och väljer ofta hemleverans. Vid 2 tillfällen när paketen varit förstora för min låda har de ringt på och sträckt över paketet istället för att åka tillbaka med det :).
Däremot så postombudet som finns närmast mig - den personalen är så fruktansvärt otrevlig, trött och verkar ja allmänt less på livet att jag har valt att ta bilen till det andra ombudet istället för att gå 300m till otrevliga kiosken alt välja typ early bird som hämtar utanför dörren. Det är ju inte postnords fel, men tråkigt för dom generellt eftersom de lär tappa en del på det...
 
Det som stör mig är när man får meddelande om att de har försökt leverera men att det inte gick. Jag har då varit utomhus precis vid vägen så vet att inga bilar kommit. Jag tror de skulle vinna på att skriva att de inte hann eller att något gått fel om de tänker leverera dagen efter.
Men under en period fick jag många såna meddelanden och vet att grannar också fick det så då undrar jag om det var ett system? Att de saknade personal. För något år senare var det inte alls lika ofta.
 
Har sällan problem med hemleverans, så länge det kommit till Lund. Lämnas utanför dörren som den ska och så.
Sen att brevbäraren är måttlig glad över att jag köper 24kg hundmat i månaden är en annan femma ;) Men han tyckte hunden var fin när vi möttes i veckan (och han förstod matmängden 😅 )
 
Förra sommaren såg postlådan på sommarhuset lite suspekt ut.. locket var liksom 1/2 öppet... huset ligger i slutet av vägen och det bor ingen på adressen (mer än på sommaren och det kommer ingen post till den adressen mer än reklam trots märkning med "ej reklam".)..

Postlådan var denna gång bokstavligen proppfull med brev, små paket och diverse försändelser till olika personer och företag i bygden..:confused: någon hade verkligen jobbat för att trycka ner allt detta i postlådan... :meh:

Jag ringde PostNord.. då hade de haft en sommarvikarie som "när det blev för mycket post" dumpade de lite krångligare breven och paketen i EN brevlåda = vårt sommarhus brevlåda :wtf:....(krångligare = avlägsna adresser på landet).

Det var inte lite post i denna låda.. (rejält storlek på brevlådan liksom).. Någon ansvarig på PostNord lovade att de skulle komma och tömma lådan..

Det gick över en vecka och ingen kom från PostNord och tömde lådan.. jag gick därefter och la breven och paketen i PostNords brevlåda.. detta hände ytterligare en gång den sommaren.. den gången tömde jag direkt innehållet i PostNords brevlåda..
 
Jag är så trött och förbannad på att "service" allt mer sällan fungerar. Den här veckan har jag fått tålamodet prövat flera gånger.
1. Jag skulle skicka ett brev. Har inga frimärken på lager själv utan går till postombudet och frågar om de kan hjälpa mig att tala om vad det skulle kosta att skicka brevet. De väger brevet, talar om vad jag ska betala, jag betalar och de tar hand om brevet. Ingen jättesvår uppgift kan man tycka, men självklart tar inte historien slut där. 😞 Efter några dagar får jag en faktura på nån straffavgift för att brevet varit underfrankerat, och plötsligt blir brevet tre gånger så dyrt. Jag går till postombudet och försöker bita ihop om min irritation. Det enda jag får till svar är att det är mitt ansvar att se till att brevet är rätt frankerat - de kan visserligen hjälpa till att väga upp det och säga vad jag ska betala, men de har ingen skyldighet att ge mig korrekt info!!! :arghh::banghead: Jag upplyser dem om att det vore väldigt bra om de berättade det i samband med att jag frågade dem om de kunde hjälpa mig med uppgiften! :meh:
*Note to self: Lita ALDRIG NÅNSIN på ett postombud igen utan dubbelkolla allt de säger!

2. Jag beställer något från en sajt som inte har någon valmöjlighet för leverans. Det visar sig att paketet skickas med postnord till min brevlåda. Jag spårar paketet, och det står att det har levererats till min brevlåda. Idag bestämmer jag mig för att ta en långpromenad till min brevlåda för att hämta paketet då jag inte planerar att åka nånstans inom den närmsta tiden (jag bor alltså rätt långt bort från min brevlåda). När jag väl kommer fram till brevlådan finns inget paket där. Jag går in på spårningslänken igen, och nu står det BÅDE att paketet är levererat, samt att det befinner sig på en postcentral drygt 15 mil bort. :arghh::banghead: Jag ringer postnord och frågar vänligt vad som gäller om det står motstridig info. Har paketet kommit bort eller inte? Och de har såklart ingen aning. "Det kan ha blivit felscannat" är svaret jag får, "vänta några dagar till och se om det dyker upp". :meh:
*Note to self: Se till att ALDRIG riskera att få leverans till brevlåda! Låt hellre bli att beställa i så fall!

Alltså allt sånthär tar ju så GALET lång tid att behöva reda i, när snart var och varannan kontakt med någon "service" överhuvudtaget bara resulterar i trassel och problem. 😞
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag beställde hem 18 kg kattsand från Zooplus just för att det ska levereras hem till dörren. Idag började jag undra hur långt paketet...
22 23 24
Svar
474
· Visningar
41 755
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp