Har inte läst alla sidor så noga, ni skriver så fort att jag inte riktigt hinner med.Det står längre ner att ny mugg är på väg så det är reklammerat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har inte läst alla sidor så noga, ni skriver så fort att jag inte riktigt hinner med.Det står längre ner att ny mugg är på väg så det är reklammerat.
Och alla 18 sidorna när det gäller produktkoder behövs vid utdelning av post? Och det är det första du tänker på som unikt för postrundor? Jag inbillade mig att vi diskuterade svårigheterna att ta en ny postrunda man inte känner till och produktkoder borde vara de samma oavsett runda.Hanteringen för leverans, kvittering och omhändertagande är olika beroende på vilken tjänst avsändaren valt.
Tyvärr ser verkligheten inte alltid ut så. I sjukdomstider till exempel är det inte alls självklart att du alltid kan slänga in en väl upptränad vikarie hur som helst utan man får jobba med det man har.Och alla 18 sidorna när det gäller produktkoder behövs vid utdelning av post? Och det är det första du tänker på som unikt för postrundor? Jag inbillade mig att vi diskuterade svårigheterna att ta en ny postrunda man inte känner till och produktkoder borde vara de samma oavsett runda.
Jag utgår givetvis från att man inte skickar ut någon och dela ut post helt utan introduktion utan att en vikarie har en grundutbildning och har introducerats i jobbet generellt, Liksom man inte skickar en vikarie till charken, läkarmottagningen, hemtjänsten, skidskolan osv utan utbildning/introduktion till jobbet även om de inte känner till den aktuella arbetsplatsen.
Och alla 18 sidorna när det gäller produktkoder behövs vid utdelning av post? Och det är det första du tänker på som unikt för postrundor? Jag inbillade mig att vi diskuterade svårigheterna att ta en ny postrunda man inte känner till och produktkoder borde vara de samma oavsett runda.
Jag utgår givetvis från att man inte skickar ut någon och dela ut post helt utan introduktion utan att en vikarie har en grundutbildning och har introducerats i jobbet generellt, Liksom man inte skickar en vikarie till charken, läkarmottagningen, hemtjänsten, skidskolan osv utan utbildning/introduktion till jobbet även om de inte känner till den aktuella arbetsplatsen.
Adresserade lappar som inte får blandas ihop med grannens, någon annan med samma namn, någon som bott där innan, som inte får läggas i inaktiva lådor, ska komma i rätt ordning, kombinerat med ODR, paket, klumpar, ska köras till 500 hushåll som ligger runt 12-20 mils sträcka, är det ungefär vad du gjorde?
Royal Mail (UK) ligger på ungefär samma nivå som PostNord, är min erfarenhet.Jag undrar sa hur andra lander i nordeuropa har det med posten ... Jag har nagra tyska vanner (som reser mycket mellan) som inte har annat an gott att saga om Tyska posten, Har fungerar posten mycket bra, Nar vi hade sonen i Schweitz fungerade posten mycket bra dar ... hur lyckas andra lander utan att tappa bort, forsena, lagga i fel lador, och gora en rappakalja av allting?
Har flera vänner som bor i Berlin som inte har något gott att säga om postutdelningen där.Jag undrar sa hur andra lander i nordeuropa har det med posten ... Jag har nagra tyska vanner (som reser mycket mellan) som inte har annat an gott att saga om Tyska posten, Har fungerar posten mycket bra, Nar vi hade sonen i Schweitz fungerade posten mycket bra dar ... hur lyckas andra lander utan att tappa bort, forsena, lagga i fel lador, och gora en rappakalja av allting?
Jag undrar sa hur andra lander i nordeuropa har det med posten ... Jag har nagra tyska vanner (som reser mycket mellan) som inte har annat an gott att saga om Tyska posten, Har fungerar posten mycket bra, Nar vi hade sonen i Schweitz fungerade posten mycket bra dar ... hur lyckas andra lander utan att tappa bort, forsena, lagga i fel lador, och gora en rappakalja av allting?
Mitt paket från webbhallen har blippats in på Toftanäs 3 gånger på raken, två igår och en gång idag. Börjar bli less faktiskt. Ett annat paket som påbörjade sin resa igår är redan framme, så vafan de håller på med det andra paketet har jag ingen aning om.
Bor alltså typ 2 mil från Toftanäs. Det borde inte ta så lång tid att få hit det..
Skickade ett meddelande till kundtjänst - sen var paketet plötsligt frammeDet där har jag varit med om. Två gånger/dag i sex dagar (söndag men inte lördag, annars hela veckan). Jag skrev en reklamation på hemsidan, vips! kom paketet.
Jag har ingen aning om hur det är i andra delar av Europa. Min kompis i USA har problem med posten som kommer i den där vita bilen som ser ut typ som en mjölkbil.
Däremot var väl en del av politiken bakom Postnord att Danmark INTE ville ha in DHL har jag för mig.
Tyvärr ser verkligheten inte alltid ut så. I sjukdomstider till exempel är det inte alls självklart att du alltid kan slänga in en väl upptränad vikarie hur som helst utan man får jobba med det man har.
Det är t.ex ofta jättesvårt att att ha "bra folk" som kan rycka in vid sådana här tillfällen då bra folk ofta redan har ett fast jobb, det är ofta de lite mindre begåvade som ständigt finns tillgängliga på timtid så att säga.
Sen (och detta är inte riktat specifikt mot dig @Lobelia ) tycker jag att det är en lite småtråkig ton här mot postutdelare (och andra liknande yrken) om att det inte är raketforskning osv. Jag vet inte om det ligger nära till hands att se personer med sådana jobb som lågutbildade och lågbegåvade men den här typen av jobb kräver betydligt mer skicklighet än vad många tror.
Även om du har världens bästa rutiner så är det fortfarande en enorm skillnad på en erfaren person som gjort detta tidigare mot en ny som kanske måste kika på fusklappen då och då. Börjar man fundera på hur många hämtställen och liknande som finns per dag, och antalet tittar på den där lappen så är det lätt att missa hur mycket långsammare det går. ½-1 minut här och där kan verka som ingen tid alls men kan betyda över en timmes försening vid dagens slut.
Det är inte svårt att fixa dokumentation, det tar däremot tid och den behöver hållas uppdateras och gärna standardiseras så alla gör rätt. Åtminstone behöver man göra det om postutdelningen ska fungera överallt även i semestertider. Det ligger på arbetsledningen att se till att den är gjord. Och vikariers arbetsinsats är en direkt spegling av hur bra arbetsbeskrivningen är, om man anställer personer med rätt kompetens och rätt inställning. Den som skiter i det, maskar, inte klarar av att läsa eller gå i trappor och saknar ordningssinne, inte klarar av att sortera eller förstå hur posten är sorterad kommer att misslyckas.Ja, det råkade vara det första exemplet jag kom på men inte det enda. Men vet du, om det vore så enkelt att fixa dokumentationen så tror jag att någon av de ca 30 000 som är anställda inom koncernen hade fixat det vid det här laget
Det vore interessant att veta var i USA kompisen bor ... Jag har bott i Florida, South Carolina, Maryland, Colorado, Arizona, och Californien och aldrig haft nagra problem med "den vita bilen som ser ut som en mjolkbil" USPS, alltsa.
Jag har ocksa skickat myckt post till Main och Washington och det har aldrig nagonsin forsvunnit nagot.
Oh, och till Idaho
Och som sagt, den procent post som inte levereras som den ska ar 0.0 (jag tror 8 eller 9) procent och av den aterfinns det mesta pa "lost and found" med felaktiga adresser utan avsandare.
Har maste man ocksa skriva avsandar address pa ALL post ... och da gar den ju att skicka tillbaka i de allra flesta fall.
Det är inte svårt att fixa dokumentation, det tar däremot tid och den behöver hållas uppdateras och gärna standardiseras så alla gör rätt. Åtminstone behöver man göra det om postutdelningen ska fungera överallt även i semestertider. Det ligger på arbetsledningen att se till att den är gjord. Och vikariers arbetsinsats är en direkt spegling av hur bra arbetsbeskrivningen är, om man anställer personer med rätt kompetens och rätt inställning. Den som skiter i det, maskar, inte klarar av att läsa eller gå i trappor och saknar ordningssinne, inte klarar av att sortera eller förstå hur posten är sorterad kommer att misslyckas.
Har man inställningen att det inte behövs bra dokumenterade postrundor och att detta inte behöver prioriteras så är det svårt att få nöjda kunder.
Jag är övertygad om att jag inte är välkommen, och framförallt då vill jag inte ha jobbet med nuvarande organisation.Du är säkert välkommen att styra upp det