Equestrianvibe

Trådstartare
Har en bekant som befinner sig i en situation där x delar hyr in sig i ett inackorderingsstall med andra, och det händer återkommande små sabotage riktade mot sakerna x äger (t.ex. att saker förstörs eller flyttas). Dokumentation först självfallet. Ansvarig för platserna bryr sig inte. Har någon varit i en liknande situation? Hur hanterade ni det? Alla tips och råd tas tacksamt emot.

Vad är det som förstörs? Lite svårt att veta med så lite information. Om det är större händelser och upplevs hotfullt/obehagligt hade jag flyttat så snart jag kunnat och kanske polisanmält om möjligt eller iaf haft en dialog med polisen beroende på vad som har hänt.

Vet man vem det är som gör dessa saker?

Är det mindre händelser,
Kan det ha varit att någon lånar saker och ställer på dumma platser så saker går sönder pga det? Jag har stått i stall där mina grejor blir flyttade på, lånade utan att fråga, hämtat ur stängda skåp etc. Men då har jag tagit reda på vem som gjort det och snällt förklarat hur jag vill dela på mina saker och vad som är ok att låna och hur/när man kan låna mina saker. Ibland kan en dialog där man vänligt men tydligt förklarar hjälpa.

På inackorderings stall har ibland mina grejor blivit flyttade på så jag blivit lite irriterad, gärna när någon annan tycker jag är i vägen men att jag själv inte helt förstår hur jag kan vara det .. men sånt tror jag är lite en del av att stå med andra och dela på platserna som finns

När jag var i en liknande situation valde jag bara att flytta. Har fått hot om åtal från stället efter att jag berättat för andra att det inte är ett bra ställe att stå på.

Så jag säger flytta bara. Inget kommer att bli bättre och rätt vad det är ger de sig på hästarna också.

Liknande trådar

Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
239
Senast: MiaMia
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 198
Senast: Ridinglady
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 245
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 794
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?