Betet är ju stimulans. Jag skulle också säga att hon är understimulerad på vintern. Och därför frustrerad och sur.
En del hästar blir så. Är de på hugget i boxen så vet man att man kommer ha en alert och arbetssugen häst när man sitter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Betet är ju stimulans. Jag skulle också säga att hon är understimulerad på vintern. Och därför frustrerad och sur.
En del hästar blir så. Är de på hugget i boxen så vet man att man kommer ha en alert och arbetssugen häst när man sitter
Inte öm i pälsen av fällningen då?Hon är som mest sur vid ut/insläpp. Främst insläppen. Är jag i stallet mitt på dagen och tar in henne så upplever jsg henne lugnare.
Jag kan inte hjälpa det men jag vet också hur hon betedde sig när hon verkligen var understimulerad. Då gick det knappt att leda henne in/ut ur stallet. Hon är lugn, snäll och med på allt jag gör. Bara jag gör det utanför boxen och inte runt fodring.
Jag ska kolla upp henne av veterinär för jag tror som sagt att det är mer än bara brist på motion. Igår kväll vid insläpp slängde jag på sadeln igen men bara höll i gjorden och spände inget, det räckte för hon började omgående att sparka mot magen. Hon reagerade även när jag strök med handen i sadelgjordsläget så jag tror det här sura/frustrerade beteendet kan bero på magsår som jag varit lite inne på. Det är något med magen som uppenbarligen gör ont och inte är bekvämt.
Låter väldigt klokt med veterinär.Jag ska kolla upp henne av veterinär för jag tror som sagt att det är mer än bara brist på motion. Igår kväll vid insläpp slängde jag på sadeln igen men bara höll i gjorden och spände inget, det räckte för hon började omgående att sparka mot magen. Hon reagerade även när jag strök med handen i sadelgjordsläget så jag tror det här sura/frustrerade beteendet kan bero på magsår som jag varit lite inne på. Det är något med magen som uppenbarligen gör ont och inte är bekvämt.