Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning ni som har läst mina tidigare inlägg vet ju att jag har hållit på med en "problemhäst" ett sto som gått 11 år på ridskola och som lärt...
Svar
3
· Visningar
796
Senast: vinkelina
·
Träning Jag har ett varmblodssto som gärna bestämmer i hagen.. Just nu går hon själv, i en liten rasthage (som alla andra i stallet). Så för att...
Svar
5
· Visningar
997
Senast: Piraja
·
Ridning Men min tränare sa det och menade förvänd sluta. Är det något som man använder på tyska för förvänd sluta?
2
Svar
37
· Visningar
2 686
Senast: Totola
·
B
Träning Vet inte vart jag skall börja.... Hästen, en 6 årig valack är elak mot andra hästar nu och då. Jagade sin f.d hagkompis, en låg...
Svar
5
· Visningar
1 127
Senast: Alexandra_Torg
·
Träning Jag har ett havblod som HATAR HATAR HATAR att vara ensam. Han klarar det inte. Det var mycket boxvila som ung, konvalescent efter...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: Gisburne
·
Träning Moderator får gärna flytta om tråden ligger fel. Jag har ett stressigt liv med jobb, barn och massa aktiviteter som gör att jag...
Svar
11
· Visningar
1 781
Träning Hej! Jag har läst väldigt många gånger nu, att folk rider med sitsen. Jag gör det oxå till viss del, jag försöker styra med sittbenen...
Svar
10
· Visningar
3 451
Senast: hillevie
·
P
Träning Hej, jag har problem med bra bett, kanske någon har något bra förslag? Jag har en fullblodsarab, svårriden och het. Men vill alltid...
Svar
7
· Visningar
910
Senast: Zvala
·
Träning Rider ni eran häst om den e blöt? Som om det typ regnat på den och den varit utan täcke...rider ni då?
6 7 8
Svar
140
· Visningar
9 179
Senast: Cindybell
·
P
Träning I söndags när jag var på en hopptävling så hörde jag några sitta och diskutera när man ska ge en "hoppskänkel" så att hästen hoppar...
2
Svar
24
· Visningar
2 554
Senast: bigganl
·
J
Träning Hej. Ska försöka fatta mig kort så att alla orkar läsa ;). Har ett eng.fullblod på 5 år, har varit hur snäll som helst i de snart tre...
2
Svar
23
· Visningar
2 689
Senast: _Jezzie_
·
B
Träning Jag har en häst som här VÄLDIGT känslig när man ska sadla, hon försöker bitas och sparkas. Ibland tar det jätte lång tid innan man e...
Svar
5
· Visningar
755
Senast: BaraBecca
·
Träning Min unghäst vill inte ta stöd på vänster tygel,har någon bra tips på hur man kan lösa detta??
Svar
3
· Visningar
964
Träning I stallet står en pensionär. Ett fullblod som inte är riden på flera år. Ibland har hon velat ibland har hon blivit jätte stressad av...
2
Svar
20
· Visningar
2 004
Träning Hej! Jag har ingen aning om var den här tråden borde ligga, så någon får gärna flytta den om det ligger fel. Det är så att har...
Svar
6
· Visningar
925
Senast: H_lena
·
M
Träning Hej! Har haft hemma nya hästen en månad, en fint stammad (hopp) 04:a, grundriden, ridbarhet OK, lite på bogarna och svårsvängd men...
Svar
16
· Visningar
2 311
Senast: monchestre
·
A
Träning Jag har varit "föräldraledig" från min arab i ett år drygt... Han var 3 1/2 och kolugn att rida när jag slutade för ett år sedan. En sån...
Svar
4
· Visningar
783
Senast: Tjalfe
·
O
Träning jag har precis köpt en egen häst. jag är så glad! det är ett 9 årig halvblod. jag har hanterat honom förut då han stog i vårt stall ett...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: IngelaH
·
H
Träning Just nu verkar älgarna röra sig rätt mycket. Min häst är inte alltför glad i dem...:crazy: Har haft min häst i 3½ år och har under dessa...
2
Svar
24
· Visningar
3 459
Senast: Hedwig02
·
Träning I går var jag med om något läskigt som kunde ha slutat i katastrof. Gallopperar i bra fart på grusvägen och det klirrar till runt benen...
Svar
12
· Visningar
1 498
Senast: RoXik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.