Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Rider numer i Tyskland, och tyckte till en början att ridningen var väldigt lik den hemma, men nu verkar det ända finnas en ganska stor...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
10 574
Senast: Djurjouren
·
O
  • Låst
Ridning Hm. Jag har hört lite olika saker om drivande säte det senaste. Vissa säger att man inte ska "putta" fram hästen på det viset för att...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
15 551
Senast: flashlight
·
Träning Ja hade tänkt rida enbart skogsridning på min ena häst då hon börjat konstra i padocken, (ska kolla upp ifall de e nå fel). Men behöver...
Svar
5
· Visningar
2 859
Senast: sara_18
·
E
Träning Vet inte om detta är rätt plats för inlägget men men:´. Läste i en Häst&Ryttare tidning nån gång att man kunde träna med sin häst på...
Svar
9
· Visningar
3 833
Senast: lil-sis
·
S
Träning Min kusin har fått sin första ponny som bor här hos mig. Han är en svensk ridponny med mycket haflinger i förmodligen. Han ser precis...
Svar
14
· Visningar
1 615
Senast: Blueberry
·
Träning Jag har mitt 5 åriga sto ute på foder då jag själv är skadad och väntar på operationer. Nu ringde mamman till fodervärden och ville...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 433
Senast: Blueberry
·
M
Träning Min 11åriga haflingervalack vill ej gå i form när jag är mjukare på handen, sitter jag och håller stumt så går han i en fin form där han...
Svar
14
· Visningar
1 376
Senast: Half-pass
·
T
Träning Jag behöver hjälp! Vet inte vart jag ska vända mig så jag prövar här på bukefalos.. Jag köpte mitt vbl i juli -08, han var smal och...
Svar
18
· Visningar
1 410
Senast: valentine_BaBe
·
Träning Vet inte riktigt om den här tråden hamnar rätt, annars kanske någon vänlig själ vill flytta den... I juni i år köpte jag ett...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
14 061
Senast: Tussinussen
·
S
Träning Jag har precis fått tillbaka min 10-åriga häst från 1 år hos fodervärd. Jag lämnade ut honom på foder då han inte riktigt höll måttet...
Svar
13
· Visningar
1 246
Senast: Sweetest Sunshine
·
D
Träning ok, jag har just börjat rida en häst. hitills hunnit med 3 pass. än så länge har vi inte lyckats få en tid i ridhuset, så har mest...
Svar
4
· Visningar
856
Senast: KillerQueen
·
H
Träning (missförstå inte rubriken, ridskole hästar är superunderbara!) Hyr en ponny från ett ridläger center, där det enda som krävs av...
Svar
4
· Visningar
1 056
Senast: Tinuri
·
T
Träning jag har problemet med min häst att han är väldigt svår att rida utan sällskap. han var svår redan från början att rida ut på...
2
Svar
20
· Visningar
1 952
Ridning Ja, akademiskt ridning vad är det för något egentligen? Vad skiljer det från s.k vanlig ridning och vad handlar det hela om? Är...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 362
Senast: Totola
·
Träning Hej ni ridkunniga! Har en fundering angående min grabb, en valack i sina bästa år. Han har efter en längre tids vila (1,5 år med bara...
Svar
14
· Visningar
2 861
Senast: Brisa
·
Ridning Hur stort upplever man ett säte i storlek 1? (står luddigt att det passar 34-44) Jag har normalfall 16-16½ på klassisk sadel, kommer...
Svar
8
· Visningar
942
Senast: Sapone
·
Träning Vet att det funnits mängder med trådar över hur man ska få upp kondisen på sin pålle - nu undrar jag hur lång tid det tar? Jag har ju...
Svar
8
· Visningar
6 230
Senast: SiZo
·
A
Träning Vill varna alla tjejer (och kanske killar?) som har lagt ut annonser med telefon nummer i! Det finns en man som ringde mig för ungefär...
Svar
9
· Visningar
1 830
Senast: flummtokan
·
M
Träning Min häst rycker och sliter i bettet så tyglarna åker ur händerna på mig och jag har såriga händer om det är kallt ute och jag inte har...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 492
Senast: Midnightwalker
·
Träning Behöver tips nu! Hur lär man en häst att inte bocka när man rider på öppna fällt? Hur gör ni? Jag vill inte slita i hennes huvud för att...
Svar
12
· Visningar
1 711
Senast: Kaeela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka