Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Träning Jag har ett så underligt problem, och komplicerat. Jag är rätt gammal och tål inte vad som helst längre. Jag har ridit sgs hela livet...
Svar
13
· Visningar
1 171
Senast: flashlight
·
Träning vid hästköp, hur resonerar ni, eller hur skulle ni agera om ni köpte en häst som inte verkar trivas? jag köpte ett sto för knappt 6...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 707
Senast: Pettsson
·
Träning Om tråden ligger fel, flytta den gärna. Kom på en disskution som en kompis och jag hade för ett par år sedan.. Kan en häst vara...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 294
Senast: _Sascha_
·
Träning Jag köpte mig ett 2 årigt shettissto i sommar. Köpte henne av en tjej som köpte Piri och hennes syster ihop, hon hade haft dem i två...
Svar
6
· Visningar
1 112
Senast: ASKAPLASKA
·
Träning Min fyra åring är jätte seg och trög inne på banan. Han vägrar trampa på ordentligt med bakbenen. Vi "harvar" banan när vi är där...
Svar
19
· Visningar
1 701
Senast: lundsbo
·
Träning Märker hästar av skillnad på transport å transport?! Skulle flytta min häst till nya stallet igår har hyrt ett släp hästen går in men...
2
Svar
23
· Visningar
1 941
Senast: drysno
·
T
Träning Jag behöver råd! :D Kollade på en häst idag, valack grundriden. Väldigt pigg och högrest, mkt stor häst. Precis det tempramenetet jag...
Svar
12
· Visningar
1 348
Senast: TaylorSwift
·
Träning Nu har jag en fråga till ang. att få hem sin häst.. ;) Vad ska man tänka på när hästen kommer hem? Förutom att boxen är i ordning och...
Svar
8
· Visningar
1 611
Senast: martha
·
Ridning http://www.allege-ideal.com/index.php?option=com_content&task=view&id=461&Itemid=70&lang=en En rapport om det samarbete som herrarna...
Svar
2
· Visningar
805
Senast: Asa_S
·
A
Träning Har en 1,5- åring som nu har åkt en hel del transport ändå nu. Det gick hur bra som helst att backa ut ur transporten när vi körde han...
Svar
2
· Visningar
820
Senast: stjarnfrugt
·
Träning Skulle vilja lära min 18 åring lite trix. Någon som ahr tips och bilder? Lär mig lära hästen :bow: Vet att jag är nybörjare på sånt men...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: Amaranthine
·
L
Träning Hejsan...jag har just skaffat en liten ettarig welsh ponny som sallskap till min ung hingst, dom har det jatte kul i hagen tillsammans...
Svar
3
· Visningar
948
Senast: Ljulius
·
I
Träning Jag hade bundit upp min häst i stallgången och allt var helt bra tills hon helt utan förvarning slänger sig bakåt och bara fortsätter...
Svar
3
· Visningar
941
Senast: Långnos
·
E
Hästhantering Hej! Jag har en standardbred, valack, på 21 år. Jag har bara haft honom sen 1 mars 2008. I början kom vi inte alls någe bra överens...
Svar
4
· Visningar
1 116
Senast: Ellaan
·
M
Träning Vad har hänt med pållen? Efter att ha bytt hovslagare för hundrasjätteelfte gången, så har pållen plötsligt blivit världens snällaste...
Svar
15
· Visningar
1 366
Senast: avslutat medlemskap
·
Träning Nu till vintern ska min medryttarhäst flytta och jag ska då börja rida en annan häst. Han är en väldigt stor och tung häst och trots att...
Svar
10
· Visningar
1 028
Senast: Elina8
·
  • Låst
Träning Jag släppte ner den gamla tråden för den blev lite lång. Det var länge sen, jag drog igång den förra och det var 938 svar i den. Nu...
51 52 53
Svar
1 040
· Visningar
84 237
Senast: Ängslig
·
Träning Undrar om det finns något man kan göra åt hästar som inte kommer överens? Har ett varmblodssto, köpte henne för att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 162
Senast: Smokey
·
V
Träning Ni som inte har tillgång till vare sig ridhus eller ordentlig ridbana, vars rider ni nu på hösten och vintern när det är hårt och snö...
Svar
14
· Visningar
1 402
Senast: Ellyne
·
E
Träning Min häst, val 10 år, är otroligt pratsam och vill ha ständig koll på sina hagkompisar. Gnäggar så fort han ser dem, de kommer in i...
Svar
16
· Visningar
1 676
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama