Nu är goda råd dyra!

Sv: Nu är goda råd dyra!

MEN!! Ts vill ju bara ha förslag och tips på hur FV kan lösa dessa konflikter, om du nu är så tuff och duktig på problemhästar/och unghästar kan du väl komma med dina vinnande knep till TS istället?? :o
Tagga ner! :mad:

Att lära sig hantera unghästar är inget man gör över internet, och det är inget som TS kan lära fodervärden över telefon heller, därav mina övriga inlägg.

Sv: Nu är goda råd dyra!

Står hästen långt bort?
Annars hade jag nog åkt och försökt att hjälpa till.
Om fodervärden tycker om hästen och om allt annat fungerar kanske de bara behöver ett par erfarna ögon på marken? Då får du också se med egna ögon, det kanske är världens enklaste sak? Om hästen är inne i en trotsålder är det bara att ta sig igenom, och hon kanske känner sig lite osäker på vad hon kan/får/bör göra - i och med att det är hennes häst.

Ang. Mamman - Mammors största uppdrag är att oroa sig, de är programmerade för det. :D Och tonåringar i kombination med hästar är en av de största anledningarna till att mammor oroar sig :angel:

Edit: Såg att det var långt mellan dig och hästen.
Förklara för tjejen hur du och hästen har löst... -hrm- konflikter förut.
Om man ska vara envis, tydlig, mutande eller använda motivationspinnen :angel: - eller alltihopa.

mer edit: Om det bara händer när de rider ut...
Rider de ut själva? Din häst kanske är en mespropp och blir rädd för minsta lilla?
Eller - eftersom problemen kommit först nu - Hon kanske är mörkrädd?
Eller så är hon bara vrång.

Liknande trådar

Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 858
Senast: BornAgain
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 909
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 356
Senast: Juli0a
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka