Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Min 11åriga haflingervalack vill ej gå i form när jag är mjukare på handen, sitter jag och håller stumt så går han i en fin form där han...
Svar
14
· Visningar
1 375
Senast: Half-pass
·
T
Träning Jag behöver hjälp! Vet inte vart jag ska vända mig så jag prövar här på bukefalos.. Jag köpte mitt vbl i juli -08, han var smal och...
Svar
18
· Visningar
1 409
Senast: valentine_BaBe
·
Träning Vet inte riktigt om den här tråden hamnar rätt, annars kanske någon vänlig själ vill flytta den... I juni i år köpte jag ett...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
14 051
Senast: Tussinussen
·
S
Träning Jag har precis fått tillbaka min 10-åriga häst från 1 år hos fodervärd. Jag lämnade ut honom på foder då han inte riktigt höll måttet...
Svar
13
· Visningar
1 245
Senast: Sweetest Sunshine
·
D
Träning ok, jag har just börjat rida en häst. hitills hunnit med 3 pass. än så länge har vi inte lyckats få en tid i ridhuset, så har mest...
Svar
4
· Visningar
855
Senast: KillerQueen
·
H
Träning (missförstå inte rubriken, ridskole hästar är superunderbara!) Hyr en ponny från ett ridläger center, där det enda som krävs av...
Svar
4
· Visningar
1 056
Senast: Tinuri
·
T
Träning jag har problemet med min häst att han är väldigt svår att rida utan sällskap. han var svår redan från början att rida ut på...
2
Svar
20
· Visningar
1 941
Ridning Ja, akademiskt ridning vad är det för något egentligen? Vad skiljer det från s.k vanlig ridning och vad handlar det hela om? Är...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 342
Senast: Totola
·
Träning Hej ni ridkunniga! Har en fundering angående min grabb, en valack i sina bästa år. Han har efter en längre tids vila (1,5 år med bara...
Svar
14
· Visningar
2 835
Senast: Brisa
·
Ridning Hur stort upplever man ett säte i storlek 1? (står luddigt att det passar 34-44) Jag har normalfall 16-16½ på klassisk sadel, kommer...
Svar
8
· Visningar
940
Senast: Sapone
·
Träning Vet att det funnits mängder med trådar över hur man ska få upp kondisen på sin pålle - nu undrar jag hur lång tid det tar? Jag har ju...
Svar
8
· Visningar
6 214
Senast: SiZo
·
A
Träning Vill varna alla tjejer (och kanske killar?) som har lagt ut annonser med telefon nummer i! Det finns en man som ringde mig för ungefär...
Svar
9
· Visningar
1 829
Senast: flummtokan
·
M
Träning Min häst rycker och sliter i bettet så tyglarna åker ur händerna på mig och jag har såriga händer om det är kallt ute och jag inte har...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 393
Senast: Midnightwalker
·
Träning Behöver tips nu! Hur lär man en häst att inte bocka när man rider på öppna fällt? Hur gör ni? Jag vill inte slita i hennes huvud för att...
Svar
12
· Visningar
1 710
Senast: Kaeela
·
J
Träning Jag och mitt arabsto har precis börjat komma i form igen efter sommaren och hon går vekligen som en dröm i dressyren. Har bara ett litet...
Svar
9
· Visningar
1 549
Senast: mahlmt
·
Träning Pållan har byggts upp hyfsat efter att ha tappat ALLT när hon stod i nästan ett halvår pga skada men hon är snedmusklad så att hon är...
Svar
3
· Visningar
819
Senast: jag och du
·
Träning Hur ska jag släppa hästaran i vinter! Vi har en stor grushage (50*50m)+ öppet in i mindre gräshagen (lervällling senare i vinter) En...
Svar
5
· Visningar
884
Senast: Tora
·
D
Ridning Hej, är det någon som vet ngn klubb ansluten till svenska ridsportförbundet, som har klassisk dressyr som inriktning?:)
Svar
2
· Visningar
883
Senast: dutchess
·
Träning vad gör man med en häst som får fullkomlig panik när hon åker transport. Har testat med mellanvägg, utan mellanvägg, olika släp men...
Svar
5
· Visningar
916
Senast: fighterzippa
·
Träning som du använder i trick träning, NH o.s.v? För jag har då aldrig sett någon som använder den rasen i just kommunikation-vägen. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
2 930
Senast: Liinaaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden II