Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Har nu haft nya donnan i tre månader. Har överlevt smekmånaden och överkommigt vissa problem.. I början fick jag inget stöd alls i...
Svar
8
· Visningar
922
Senast: Tuvisen
·
Träning Jo som jag skrev innan....hur får jag min fjordis att tycka det är kul att vara arbeta på ridbanan? Just nu går det väl än men han...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 202
Senast: Lykken
·
T
Träning Vet ej riktigt vad jag ska göra . Han blev inriden när han var tre o var väl ganska okomplicerad lite bock o sådant får man väl räkna...
2
Svar
27
· Visningar
2 495
Senast: todde
·
T
Träning angående min andra tråd här under om min häst som stegrar när man går ut själv och rider. skulle hjälptyglar funka? hindra från att...
Svar
9
· Visningar
6 159
Senast: Gabert
·
Träning Sitter och funderar så smått på egen häst, men var finns alla stora kallblod? är fast besluten att köpa ett kallblod/kbl trav, men det...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 249
Senast: Liten
·
F
Träning Hej Har för 2 månader sen tagit hem en häst på prov för senare köp. Nu råkar det vara så att hon är 5 år och relativt ohanterad...
Svar
5
· Visningar
1 016
Senast: Tamzy
·
O
Träning Hejsan alla här på Bukefalos, jag hoppas jag skriver i rätt tråd. Nu är det så här att jag tänkte höra efter mer er vad ni tycker och...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 580
Senast: ponnypulka
·
Träning Alltså ibland blir jag så trött... Min häst är hur cool somhelst att rida ut på ensam. Han kan titta till på saker man han går alltid...
Svar
3
· Visningar
887
Senast: Emuliiaa
·
Träning Har varit medryttare, men slutade pga veckopendling. Har därför inte setat på någon häst på ca 2 år. Har fått barn under den här...
Svar
4
· Visningar
749
Senast: susekl
·
B
Träning HJÄLP ! min häst på 5år, aldrig blivit skodd förut ska skos snart. och han lägger sig ner när jag kratsar hovarna ? hur kan man...
Svar
7
· Visningar
1 892
Träning Nu folket, vill jag ha tips här! Min kompis har en kallblodstravare på 9 år. Hon köpte henne som 7-åring, oinriden men körd. Hon...
2
Svar
24
· Visningar
2 107
Senast: Amaranthine
·
Träning Har någon erfarenhet av hästar med liknande olater? Vi har en väldigt dominant och envis valack som tar ut mycket i munnen, så att...
2
Svar
21
· Visningar
1 999
Senast: norrland65
·
Träning Nu när vi åter har vintertid så blir det ju mörkt tidigt. När jag jobbar hinner jag aldrig till stallet före halv sex, men har inte...
2
Svar
21
· Visningar
1 964
Senast: Cizma
·
Träning Min häst var ganska naffsig innan, men det har övergått till att bitas :grin:. Hur ska jag hantera det? Hur ska jag få honom att...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 340
Senast: Centaur
·
D
Träning Kolla denna länken..........skall detta vara bra för fånghästar eller?? Kan det vara någon mening för hästen att få gå ute med en sådan...
2
Svar
38
· Visningar
4 076
Senast: Vita_N_6520
·
C
Träning Nu har damen tappat två broddar i hagen och självklart är hålen igenproppade med skit! Och jag vågar inte skriva i någon gängare på...
Svar
14
· Visningar
3 144
·
S
Träning Jag har en fyraårig islänning som precis lärt sig fatta galopp. Sist jag red försökte han sticka i galoppen och även i tölten. Det var...
Svar
4
· Visningar
957
Senast: Pettsson
·
A
Träning Hej alla. min häst är väldigt stark och hård i munnen. eller hon är väldigt hård i vänster varv att få på tygeln,men höger är inget...
Svar
2
· Visningar
808
·
Träning Jag har börjat rida så smått igen efter tre års uppehåll. Hästen ifråga är en 5årig som bara drivit riden i dryga året. Han är väldigt...
2
Svar
39
· Visningar
2 734
Senast: Graff_
·
S
Träning Lite svårt att hitta namn:o Här en långt historia i dåligt svenska:o Dec/jan började jag parelli med mina 2 shetissar och haflinger...
Svar
12
· Visningar
2 434
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V