Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Ibland blir jag irriterad. Igår tex. Det har hänt flera gånger att jag träffat på människor som tror att bara för att man har en...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
49 088
Träning vet inte om tråden är tillåten, eller ligger rätt.. men.. jag har suttit och letat efter trickträningsbok utan att hitta en sådan...
Svar
3
· Visningar
994
Träning Min häst går stadigt i form i alla gångarterna, men lägger sig ibland (vissa dagar mer än andra) bakom hand. Främst i avbrotten från...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 605
Senast: Brinkhagen
·
B
Träning Våra hästar går ute normat sätt kl 08-20 (beroende på väder och vind dock) i hyffsat stora hagar, dock väldigt leriga :-( Jag är...
2
Svar
23
· Visningar
1 712
Senast: Scandi
·
M
Träning Hej! Finns det någon som har bra förslag på att få vår nyinköpta 4åriga vallack på 168cm att vilja gå på en transport!!??:( Han skulle...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 521
Senast: axel
·
Träning Vad gör man åt en häst som står och vevar med frambenen på stallgången. Har sagt åt henne hundra miljoner gånger, men det verkar inte gå...
2
Svar
34
· Visningar
2 855
Senast: ellan84
·
Träning Min halvblodsvalack har sån SJUK överskottsenergi, och jag vet inte vad jag ska göra för att han ska bli av med den :) har gått över...
2
Svar
23
· Visningar
1 828
Senast: ika77
·
Träning Hej svejs! Nu är jag tillbaka efter några års uppehåll! Fattar inte varför jag inte varit här på forumen, för jag älskade det. Men nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 102
Senast: nyponros
·
Träning Sitter o kikar lite klipp på youtube och hittade detta. Varför tar han upp långpisken och börjar snärta när hästen drar iväg...
Svar
13
· Visningar
1 235
D
Träning Någon som har några lämpligt bra (enkla?) tips om övningar för att få hästen att gå i form på vintern utan tillgång till ridhus...
Svar
8
· Visningar
2 481
Senast: DLX
·
A
  • Låst
Träning Är de nån som vet nån/några dressyr tränare som kommer hem till en på privatlektion? Ge gärna namn,hemsidor mm.
Svar
1
· Visningar
832
Senast: flashlight
·
B
Träning Vad ska man göra om min häst på 5år, får panik när hans polare rider iväg och han är i boxen/hagen ? han blir galen.. stegrar, sparkar i...
Svar
7
· Visningar
1 122
Senast: Cointreau
·
Träning Håller på att analysera min häst som jag haft en kortare tid och får inte ihop det riktigt. Det är en körhäst som rids ganska mycket nu...
Svar
8
· Visningar
1 017
Senast: älgen
·
W
Träning Hej! Jag är relativt nybliven ägare till en treårig unghäst som är trevlig men ganska bortskämd. Sen ett par veckor har jag ett problem...
Svar
13
· Visningar
2 140
G
Träning Jag håller på med ett projektarbete och ja behhöver veta lite om de vanligaste problemen vid inridning. Berätta om era problem ni har...
Svar
14
· Visningar
3 118
Senast: wolken fee
·
Träning Trappa ner Detta låter nog väldigt dumt, men jag måste få några tips. Köpte en helt underbar häst för två veckor sen. Provred henne tre...
2
Svar
35
· Visningar
3 146
Träning Min förra tråd om energin har jag fått många svar på, tack! Nu tänkte jag höra om ni har något tips på ett veckoschema för att hålla...
Svar
3
· Visningar
726
Senast: Elisha
·
H
Träning Jag vet inte om jag postar på rätt ställe, men isånna fall får ni vell flytta den :o Ang. longering. Blev grymt chockad för ett tag...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 658
Senast: knasigare
·
Träning Vi hyr ut en box till ett Halvblod och dess föl. Hon har stått i detta stall i många år. (Förra ägaren köpte vi gården av). För en...
Svar
3
· Visningar
804
Senast: axel
·
B
Träning Här sitter man och nojjar sig..... Vårat stall, ett kollektiv stall, skall läggas ner. Vi är alla ombedda att flytta. Inte speciellt...
Svar
5
· Visningar
1 122
Senast: anni0301
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V