Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Hej! Jag har ett Varmblod som har ett mycket speciellt temperament. Att han är väldigt sur när han ska få mat eller äta över huvudtaget...
Svar
10
· Visningar
1 612
Senast: Xoya
·
Z
Träning Hej! Jag har en 20 åring och undrar hur jag ska få han att lägga på sig över ryggen, han e väldigt tunn längs ryggraden och korset, blir...
Svar
5
· Visningar
1 011
Senast: Saigon
·
G
Träning Jag funderar på att köpa en haflinger vallack, men skulle gärna vilja veta lite mer om hur just den hästrasen är. Har bara hört...
Svar
4
· Visningar
1 539
D
Träning Vi är två 18 åriga tjejer som håller på med ett projektarbete ang. ridsporten i media. Vi som många andra tycker att ridsporten allt för...
Svar
19
· Visningar
1 918
Senast: murran
·
Träning Hejsan!! När jag rider så tittar jag ner oftas bara i galoppen jag vet inte varför.Men det är bara så. Och det är inte bra varken för...
Svar
5
· Visningar
717
Senast: Canoó
·
V
Träning Använder ni ex. gramman, halsförlängare etc. någon gång när ni rider era unghästar?
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 388
Z
Träning Jag har aldrig ridit in hästar tidigare, men är en van ryttare. Jag rider medryttare lite då och då på en häst som är jättefin på alla...
Svar
11
· Visningar
1 293
Senast: ZorroLouise
·
R
Träning Hejsan! Nu är jag snart inne på mitt 8.e år inom ridningen, och jag möter ofta personer som är så fixerade vid att få sina hästar att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 977
Senast: Degree
·
M
Träning För ca 2 veckor sedan fick min häst en stöt av mej när jag skulle släppa ut honom i hagen:cry:. Ja e så klantig med stängslet, så jag...
Svar
10
· Visningar
1 007
P
Träning Jag har ett föl på 5,5 månader (hingst) som jag för tillfället har problem med, och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Det är...
2
Svar
20
· Visningar
2 732
Träning idag var jag ut och red barbacka och min häst ställde sig på bakbenen och kasta sig framåt hejdlöst tre gånger på samma ridtur vi höll...
Svar
4
· Visningar
797
Senast: Falkenrally
·
Träning Hur ser det ut hos er? Känns som om äret är "slut" häromkring. Vad innebär det för er del? Helvila? Nedtrappning? När sätter ni igång...
2
Svar
30
· Visningar
2 140
Senast: Mickis88
·
Ridning Har kikat lite på begagnade vanliga espaniolor eftersom jag redan har en dyr bomsadel... Jo, hur jag än söker så hittar jag inte hur...
Svar
10
· Visningar
2 779
Senast: Polly_Mulle
·
Träning Min gubbe har börjat rida - i en nybörjargrupp påstår han (han har ridit förut men det är längesedan och han hade i princip börjat...
Svar
15
· Visningar
1 437
Senast: älgen
·
L
Träning Har nu haft nya donnan i tre månader. Har överlevt smekmånaden och överkommigt vissa problem.. I början fick jag inget stöd alls i...
Svar
8
· Visningar
921
Senast: Tuvisen
·
Träning Jo som jag skrev innan....hur får jag min fjordis att tycka det är kul att vara arbeta på ridbanan? Just nu går det väl än men han...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 176
Senast: Lykken
·
T
Träning Vet ej riktigt vad jag ska göra . Han blev inriden när han var tre o var väl ganska okomplicerad lite bock o sådant får man väl räkna...
2
Svar
27
· Visningar
2 493
Senast: todde
·
T
Träning angående min andra tråd här under om min häst som stegrar när man går ut själv och rider. skulle hjälptyglar funka? hindra från att...
Svar
9
· Visningar
6 106
Senast: Gabert
·
Träning Sitter och funderar så smått på egen häst, men var finns alla stora kallblod? är fast besluten att köpa ett kallblod/kbl trav, men det...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 243
Senast: Liten
·
F
Träning Hej Har för 2 månader sen tagit hem en häst på prov för senare köp. Nu råkar det vara så att hon är 5 år och relativt ohanterad...
Svar
5
· Visningar
1 016
Senast: Tamzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama