Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning Hej! :laugh: Är det någon som har något tips vad jag ska göra med min häst.. Har inga idéer kvar... Han ganska tjock och jag har nyss...
Svar
2
· Visningar
723
Senast: Tuvisen
·
C
  • Låst
Hästhantering Nu pga av vi var totalt ignorerad med vår frågan att öppna up gamla tråden, så börjar jag en ny. :smirk: ändra titeln lite så kanske...
65 66 67
Svar
1 336
· Visningar
90 471
Senast: IngelaH
·
J
Träning Varmblod, travare, 9 år: * Vid 2 årsåldern åkte han på en gaffelbandsskada, vart frisk, tävlade. * Vid 5 årsåldern åkte han på samma...
2
Svar
27
· Visningar
2 124
Senast: knasigare
·
M
Ridning Var beredda på världens dummaste fråga. Om jag börjar rida klassisk dressyr och sen blir mitt mål att tävla (ft, dressyr), måste jag då...
Svar
3
· Visningar
1 093
Senast: Totola
·
S
Träning Jag har lite beslutsångest, ska köra pållan ca 1,5 h imorgon fram och tillbaka (så 3 h då) och kan inte bestämma mig för om jag ska ha...
Svar
2
· Visningar
670
Senast: hillevie
·
S
Träning Hejhej! jag har ett problem, Jag har en nordsvensk.. Ja det säger kanske sig själv att hon är väääldigt stark, okänslig och envis...
2
Svar
20
· Visningar
2 230
Senast: Snyggve
·
P
Träning hej jag behöver lite hjälp med min häst och ridningen. hästen är en fjord 14 år, märks inte, dock inte i tävlingskondis, go i alla...
Svar
1
· Visningar
658
Senast: Precious
·
E
Träning Jag slutade rida ett tag då jag tappade intresset och de blev för mycket med läxor:cry:. Men för några veckor sedan längtade jag efter...
Svar
2
· Visningar
722
Senast: H_lena
·
T
Träning vad går det egentligen ut på? hur börjar man träna det? vad tränar man,vad finns de för övningar? vad brukar man börja med för...
Svar
3
· Visningar
881
Senast: skuggi
·
A
Träning Var ute o red i onsdags! Allt gick bra till en början,sen bråkade hästen med mej. Livrädd för allt,hoppade åt sidorna! Men vi fortsatte...
Svar
15
· Visningar
1 457
Senast: Ljulius
·
P
Ridning Var på min första lektion i akademisk ridning, dock bara till fots denna gång! Det var övervägande jobb i skritt både uppsuttet och vid...
Svar
15
· Visningar
1 415
Senast: Tez1
·
C
Träning Vet inte om den här tråden läggs på rätt ställe nu men annars får någon flytta den. Jag ger min häst mat efter att jag har motionerat...
2
Svar
35
· Visningar
8 230
Senast: Raider_
·
A
Träning hej:) jag har en fin halvblodsvalack som jag trivs mkt bra med. han är otroligt fin att rida på både i ridhus och på ridbana, går...
Svar
10
· Visningar
2 354
Senast: Immer
·
P
  • Låst
Träning Har en nygjord paddock, vilket innebär att underlaget än är ganska mjukt. Nu då det fryser på är det lite knöligt/snubbligt då det...
Svar
1
· Visningar
1 539
·
A
  • Låst
Träning Idag var jag ute och red med kompis och dotter.Inne i skogen på en tydlig skogväg/traktorväg.Innan den vägen är det grusvägar som bilar...
Svar
14
· Visningar
1 766
·
T
  • Låst
Träning Hej, hoppas att tråden ligger rätt :) Jag undrar om det går att ta grönt kort på distans. Är det någon som vet om det går? Eftersom...
Svar
3
· Visningar
905
·
T
Träning Har ju ingen sadel till min ponny men har upptäckt att det funkar skitbra att rida barbacka på honom.:laugh: Han är mycket mer...
Svar
14
· Visningar
1 655
Senast: H_lena
·
Träning Jahapp. Svårt att erkänna det här men... Fröken Fördomsfull (jag) har fått ändra uppfattning angående det här med trickträning. Jag...
Svar
9
· Visningar
1 068
Senast: frittan
·
H
Träning När ska jag kunna rida ut själv på min 6 åring? Hon är lite opålitlig och vill inte gå ut själv. Jag vet andra som har hästar som är...
Svar
1
· Visningar
710
Senast: Train
·
M
Träning Jag går ut skolan i vår och planerar att söka till någon form av hästkurs i höst. Men herregud, måste man vara 25 bast och har arbetat...
Svar
8
· Visningar
1 291
Senast: Admiral
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka