Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

O
  • Låst
Träning hej, ska nu bli lycklig fodervärd åt ett urgullgt nioårigt sto:D Hon är knappt utbildad, förstår att skänkeln betyder framåt, kan både...
Svar
8
· Visningar
1 225
Senast: Immer
·
P
Träning halloj där ute i världen! ponnyryttare, har ni något imot dom?? jag e en sån som mest läser trådar, har sätt väldigt många inlägg...
2
Svar
32
· Visningar
2 327
Senast: Whiplashr
·
C
Träning När kan man säga att hästen är utbildad i de specifika utbildningsnivåerna? Alltså, hur mycket ska hästen kunna för att man ska kunna...
Svar
2
· Visningar
783
Senast: Chiqitita
·
Träning hejhej! Rider en ganska hett arabsto, som är ganska lättirriterat och känsligt och inte alltid tycker det e jätte kul att vara ute...
Svar
18
· Visningar
1 285
Senast: Elizette
·
S
Träning Är det någon som har några bra och roliga galoppövningar som inte är allt för avancerade? Rider ett litet halvblod som har stora problem...
Svar
4
· Visningar
941
Senast: Myy
·
Träning Mitt sto vill inte trava. Hon blir spänd och tycker det är tråkigt vilket jag förstår. Har ridit henne nu några gånger efter vila och...
Svar
14
· Visningar
1 384
Senast: thyra
·
Ä
Träning När satte ni er för första gången på eran unghäst? (ålder på hästen alltså?) Hur gick det? När anser ni att det är ok att sitta på...
Svar
8
· Visningar
4 509
Senast: Mitrolle
·
P
Träning Min stackars pålle har boxvila nu i några dagar och han blir verkligen så ledsen av att behöva stå inne hela tiden. Någon som vet vad...
Svar
6
· Visningar
835
Senast: kryddan
·
Träning Alla hästar är ju mer eller mindre sneda i grunden. Som bekant. Medryttarpållen är en av dem som är mer sneda. Och det blir värre och...
Svar
1
· Visningar
829
Senast: knasigare
·
Träning Hallå! Vill ha tips på övningar och träningar som gör att hästen får mer muskler i ryggen och bakdelen! Min häst har satt mkt mer...
Svar
11
· Visningar
1 723
Senast: Zolimita
·
Träning Jag har en gudomligt snäll 3 ½ åring som jag rider ca 3 dagar/vecka. Hon rör sej super i skritt och trav å så nu till mitt lilla...
Svar
1
· Visningar
700
Senast: freddan
·
I
Träning Ja som ni ser på rubriken så låter det som en "tacky" harleqin roman :D och antagligen så kommer denna fråga/historie bli lika lång som...
Svar
9
· Visningar
1 213
Senast: Tussilago
·
W
Hästhantering Hej Jag har nu varit medryttare på en häst i snart 8 månader. Hästen är otroligt snäll och lugn i alla lägen, men jag känner att jag...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: LinnK
·
L
Träning Hej vi får hem en ponny i morgon och då funderar jag på, som vi kommer hem på äftermidagen så tänkte jag att dem får stå inne i boxarna...
Svar
10
· Visningar
1 011
Senast: leva11
·
P
Träning Ibland blir jag irriterad. Igår tex. Det har hänt flera gånger att jag träffat på människor som tror att bara för att man har en...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
49 067
Träning vet inte om tråden är tillåten, eller ligger rätt.. men.. jag har suttit och letat efter trickträningsbok utan att hitta en sådan...
Svar
3
· Visningar
993
Träning Min häst går stadigt i form i alla gångarterna, men lägger sig ibland (vissa dagar mer än andra) bakom hand. Främst i avbrotten från...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 587
Senast: Brinkhagen
·
B
Träning Våra hästar går ute normat sätt kl 08-20 (beroende på väder och vind dock) i hyffsat stora hagar, dock väldigt leriga :-( Jag är...
2
Svar
23
· Visningar
1 710
Senast: Scandi
·
M
Träning Hej! Finns det någon som har bra förslag på att få vår nyinköpta 4åriga vallack på 168cm att vilja gå på en transport!!??:( Han skulle...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 516
Senast: axel
·
Träning Vad gör man åt en häst som står och vevar med frambenen på stallgången. Har sagt åt henne hundra miljoner gånger, men det verkar inte gå...
2
Svar
34
· Visningar
2 853
Senast: ellan84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022