Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning Hej! Vill, och ska, förmodligen köpa unghäst (runt året, köpet lär slå in i vår) så att jag får vara med från början ordentligt. Men...
Svar
3
· Visningar
1 170
Senast: Sar
·
M
Träning Ju högre fart på ridbanan desto ........ - mer slitage på senor, leder? - desto mer lösgörande ? Nu menar jag vid alla typer av...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: knasigare
·
H
Träning Vad använder ni för något som target? Jag har ingen kona, ska tillverka nåt trevligt själv men kan inte komma på vad... Det ska ju...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: Punkity
·
Träning ...på asfaltsvägar? Då menar jag jogga/småtrava och nån enstaka gång. Jag har i alla fall fått lära mig att man bara ska skritta...
2
Svar
23
· Visningar
1 783
Senast: Soranto
·
Träning Hallå! Jag undrar vilken längd på carrot sticken som är vanligast? ~105 cm eller ~125 cm? Vad har ni? :) Sedan undrar jag vad ni...
Svar
16
· Visningar
1 435
Senast: skuggi
·
H
Träning Hej, Skriver mitt första inlägg här och ber om lite tips och råd. Ska börja rida på lördag igen efter många års vilande häst...
Svar
7
· Visningar
2 667
Senast: kenttjej
·
R
Träning Jag har en vallack på 16 år och han ör livrädd för hundar :( Han blev jagad av en hund när han va lite yngre och så klart sitter det...
Svar
2
· Visningar
809
Senast: RockyV
·
Svar
3
· Visningar
1 650
Senast: IngelaH
·
Träning Nu har vi slut på idéer här. Min häst sparkar i väggarna i stallet. Hon har en speciell vägg där hon står och sparkar. Oftast är det på...
Svar
9
· Visningar
948
Senast: Elektron
·
J
Träning Hej! Jag hade tänkt att rida över lite bommar på min medryttarhäst nu innan banan fryser. Det var rätt länge sedan jag gjorde det och...
Svar
3
· Visningar
939
Senast: Jelly_You
·
Ridning Läste ni i Ridsport om varför männen sitter bättre:angel::rofl: Jag är övertygad om att de även har fler fördelar: starkare bål-...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 447
Senast: freddan
·
C
Träning Jag vet att denna diskusion varit på tapeten tidigare, men jag slutar aldrig förundras. En del hästägare verkar tro att deras hästar...
2
Svar
38
· Visningar
3 336
Senast: Russin8
·
J
Träning Hej där! Nu är det så att min medryttarhäst är hur jobbig och spänd som helst när det är mörkt ute. Hon liksom sticker med mig hela...
Svar
13
· Visningar
1 239
Senast: Jelly_You
·
C
Träning Har en häst som leker väldigt mkt ihagen... Han o en annan valack kan stå hur länge som helst o resa sig mot varandra o nafsa varandra...
Svar
13
· Visningar
3 224
C
Träning Visste inte riktigt var jag skulle posta tråden *moderator snäll o flytta om den ligger fel* Mitt 3åriga c-ponny sto, har inatt...
2
Svar
27
· Visningar
2 504
Senast: axel
·
M
Träning Hejsan! jag är bara intresserad på hur ni lägger upp träningen på en vecka. Hur ofta rider ni ut,hoppar, vila, dressyr...
Svar
18
· Visningar
1 417
Senast: H_lena
·
T
Träning http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=78-AV_ID=780830,00.html?from=sectionlinks78 Fy fan :cry:
2
Svar
22
· Visningar
2 380
Senast: Amanda123
·
Träning Jag har precis köpt en 4-åring (2004). Har inte mycket erfarenhet av unghästar, kvalité osv. Försökt googla men inte hittat något...
Svar
3
· Visningar
969
Senast: SeagirlM
·
D
Träning Mitt sto brunstar nu och kan inte gå med sina kompisar i hagen, eftersom alla hennes hagkompisar är vallacker och de hoppar på henne...
Svar
7
· Visningar
1 089
Senast: diggiloo
·
K
Träning Hde varit jätte roligt om någon visste vart hon tog vägen. Hon är en arab/halvblod lr fullblod, hon blandad i alla fall. ja hade henne...
Svar
2
· Visningar
636
Senast: KEL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation
  • Katthår