DarkInNight

Trådstartare
Att ha en långhårig misse och inte gilla att ha katthår överallt är ingen bra kombo :laugh:

Men jag tycker om prinsessan väldigt mycket så får helt enkelt lära mig hantera hårandet.

Jag borstar henne, både med vanlig borste och furminator.
Dammsuger.
Strikt kattförbud från garderober.
Rollar, och rollar, och rollar ...
De kläder som klarar av att torktumlas, torktumlas.

Vad mer, hur gör ni?
Tips på extra bra grejer att ta bort hår med?
Tygsoffan är ett aber, och superdryg att dammsuga ren från hår, likaså soffkuddarna.
Har något vagt minne om att det finns tyg(?)lappar man kunde hiva in i torktumlaren som fångade upp hår?

Att ha en långhårig misse och inte gilla att ha katthår överallt är ingen bra kombo :laugh:

Men jag tycker om prinsessan väldigt mycket så får helt enkelt lära mig hantera hårandet.

Jag borstar henne, både med vanlig borste och furminator.
Dammsuger.
Strikt kattförbud från garderober.
Rollar, och rollar, och rollar ...
De kläder som klarar av att torktumlas, torktumlas.

Vad mer, hur gör ni?
Tips på extra bra grejer att ta bort hår med?
Tygsoffan är ett aber, och superdryg att dammsuga ren från hår, likaså soffkuddarna.
Har något vagt minne om att det finns tyg(?)lappar man kunde hiva in i torktumlaren som fångade upp hår?

För att fånga upp hår i tvättmaskinen (har ingen torktumlare) använder jag sådana där skumtvättlappar för bebisar. Det fungerar förvånansvärt bra.

Liknande trådar

Övr. Hund Har haft en del hundar genom åren, korthåriga, långhåriga, trimraser osv. Så självklart har jag haft hundar som fäller! Trodde jag...
Svar
4
· Visningar
1 017
Övr. Katt Mitt hem består mest av katthår, på mattor, möbler och i mängder på kläder. Hur gör ni för att sanera? Jag dammsuger och torkar golv...
Svar
11
· Visningar
2 646
Senast: Piglet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Behöver hitta bra hundtröjor
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025