Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Kanske lite konstig fråga, men... Om man ej har möjlighet till lösdrift, hur lång tid/dygn tycker ni är lagom för hästen att stå inne...
2
Svar
22
· Visningar
2 518
Senast: Plutas
·
I
Träning Hejsan jag har ett föl som är runt 6 månader och hennes mamma ska snart åka tillbaka hem till sig.:( och mitt problem är att jag vet...
Svar
9
· Visningar
1 170
Senast: Boj
·
D
Träning Snälla någon. Har nyss fått hem en ny häst, hon är en klippa. Sen kom det en lite vild kamrat till stallet. Det är en ponny som inte...
2
Svar
21
· Visningar
2 056
L
Träning köpte en häst (7-årigt d-ponny sto) för 4 veckor sen och gillar henne super mycket. Är dressyr-ryttare men skulle gärna kunna tävla i...
Svar
3
· Visningar
765
Senast: KillerQueen
·
M
Träning Vad sysslar de med? :confused: http://www.youtube.com/watch?v=402fOOapgBQ&feature=related
2
Svar
29
· Visningar
2 185
Senast: Melva
·
Träning Min häst gapar varje gång jag tränsat henne, varför? Om jag sätter på henne repgrimma är det likadant. Det ser ut som gäspningar...
2
Svar
34
· Visningar
7 284
Senast: osisin
·
L
Träning Vi har en Newforest som vi har ägt en vecka nu, Det går jätte bra att rida ut på han själv men när man är fler så blir han sten hård i...
Svar
4
· Visningar
936
Senast: Elina8
·
Träning Jag blir fullständigt galen. Det bara regnar och blåser halv storm hela tiden. Inte en chans att man får en möjlighet att rida ut på...
2
Svar
21
· Visningar
1 726
Senast: Soranto
·
K
Träning I söndags hämtade vi ett föl på 6 mån till vårt stall, så nu har vi 6 hästar totalt. När vi släppte ihop hästarna stötte vi på ett stort...
Svar
14
· Visningar
2 554
Senast: iowa
·
T
Träning jag har bestämt mig för att prova att använda hjälptyglar . min häst stegrar när vi ska ut och rida själva, han har lärt sig att...
Svar
13
· Visningar
3 946
Senast: tre4
·
Träning Jag blir tokig snart. Av en händelse så råkade jag klämma fast nosgrimman i boxdörren (vanlig med acceengrimma) och ha sönder denna för...
Svar
13
· Visningar
1 546
Senast: Mandaga
·
  • Låst
Träning Är medryttare på en ridtravare är rätt lätt att få galopp men fattar inte direkt och inte på galoppskänkel! Skulle vilja ha tips hu...
Svar
1
· Visningar
780
Senast: Immer
·
J
Träning Hej! Vill, och ska, förmodligen köpa unghäst (runt året, köpet lär slå in i vår) så att jag får vara med från början ordentligt. Men...
Svar
3
· Visningar
1 170
Senast: Sar
·
M
Träning Ju högre fart på ridbanan desto ........ - mer slitage på senor, leder? - desto mer lösgörande ? Nu menar jag vid alla typer av...
Svar
9
· Visningar
967
Senast: knasigare
·
H
Träning Vad använder ni för något som target? Jag har ingen kona, ska tillverka nåt trevligt själv men kan inte komma på vad... Det ska ju...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: Punkity
·
Träning ...på asfaltsvägar? Då menar jag jogga/småtrava och nån enstaka gång. Jag har i alla fall fått lära mig att man bara ska skritta...
2
Svar
23
· Visningar
1 781
Senast: Soranto
·
Träning Hallå! Jag undrar vilken längd på carrot sticken som är vanligast? ~105 cm eller ~125 cm? Vad har ni? :) Sedan undrar jag vad ni...
Svar
16
· Visningar
1 434
Senast: skuggi
·
H
Träning Hej, Skriver mitt första inlägg här och ber om lite tips och råd. Ska börja rida på lördag igen efter många års vilande häst...
Svar
7
· Visningar
2 656
Senast: kenttjej
·
R
Träning Jag har en vallack på 16 år och han ör livrädd för hundar :( Han blev jagad av en hund när han va lite yngre och så klart sitter det...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: RockyV
·
Svar
3
· Visningar
1 640
Senast: IngelaH
·