Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Jag har nog bestämt mig nu. Att efter jul ska jag nog ta och hitta ett ardenner föl och satsa på. Vi alla blir ju äldre, så min...
2
Svar
22
· Visningar
4 407
Senast: neferra
·
S
Träning Jag behöver aktiveringstips till häst som står i sjukhage! Främst saker hon kan sysselsätta sig med i hagen själv, men även saker jag...
Svar
9
· Visningar
1 246
Senast: jemeni
·
Träning Ja har ni det? Jag läste en artikel om just detta och tyckte det var väldigt intressant. I korthet gick det ut på att om man inte hade...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 068
Träning Jag behöver hjälp! Sitter just nu med ett monster till 5 åring, han har varit gratis mer än en gång denna månad och värre verkar det...
Svar
14
· Visningar
1 478
Senast: Migo
·
Träning Hej! Har upptäckt att det verkar vara väldigt många som har problem att rida ut på sina hästar till och med med andra hästar.... Vet...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
11 439
Senast: Maira
·
Träning Efter att ha läst täckestråden så märker man ju att det är väldigt många som täckar sina hästar väldigt mycket, klippta som oklippta...
2
Svar
30
· Visningar
2 216
Senast: mackan
·
I
Träning När höjer du rösten eller daskar till din häst? Exempelvis på bogen. Nu menar jag alltså inte misshandel av hästen utan en gest som...
12 13 14
Svar
269
· Visningar
21 203
Senast: nyckelpiga
·
S
Träning Hejsan! Jag har ett litet problem så här års och dt är attnär jag ska ta av min ponny täcket och när jag borstar honom får han stötar...
Svar
9
· Visningar
1 858
Senast: super_fantan
·
Träning Jag har en ponny på 4 år som har behövt vila 3 dagar eftersom jag inte kunnat fixa broddar. Det är stenhårt och halt på ridbanan så...
Svar
4
· Visningar
1 575
Senast: Pad
·
Träning Är osäker på var den här tråden hör hemma egentligen, men eftersom det rör sig om en unghäst tror jag den passar bäst här. Har kommit...
Svar
17
· Visningar
2 474
Senast: malumbub
·
E
  • Låst
Träning Härmed förklarar jag tråd nummer 4 i ordningen öppnad:bump::banana:
49 50 51
Svar
1 014
· Visningar
64 523
Senast: IngelaH
·
B
Träning Var det någon som såg det intressanta programmet "Smarta djur" igår ( to, SV2 kl:18.00)? Det handlade om en polishäst i Los Angeles...
Svar
12
· Visningar
1 582
Senast: black pearl
·
J
Träning Men hur sjutton ska jag få tag på någon liten tjej/kille som kan hjälpa mig???? Ponnyn är ju bara ca 115 cm så hon är ju på tok för...
Svar
14
· Visningar
2 035
Senast: mahlmt
·
Träning Min häst har lite problem med att öka steglängden. Han liksom bara pinnar på ännu snabbare med benen :p Tips på hur man kan rida...
2
Svar
36
· Visningar
3 522
Senast: frittan
·
Träning Hur lång tid tycker ni att det tar innan man "ridit in sig" på en ny häst? Själv tycker jag att det tar minst 6 månader. Om man nu är en...
2
Svar
22
· Visningar
2 806
Senast: Import
·
Träning Vet inte om den här tråden får vara här men hittade inget bra ställe och inga bra nuvarande trådar. Får flytta mig om det behövs. Jag...
Svar
12
· Visningar
1 660
Senast: mackan
·
Träning Försökte hoppa lite med medryttarhästen idag.. :) Vi hoppade ett pyttelitet kryss men hon bara bockade o bockade. Vad ska man göra...
Svar
7
· Visningar
877
Senast: fjordtokan
·
Träning Min pålle har förmågan att krulla ihopsig, modellen rollkür, bara jag tar i tygeln. Länga ut tygeln hjälper inte. Korta upp den gör att...
2
Svar
21
· Visningar
2 175
Träning Min häst har börjat göra detta numera varje dag. Skitkul :devil: Normalt sett brukar ju hästar tycka det är obehagligt när det skvätter...
Svar
7
· Visningar
1 009
Träning Ni som har det som jag nu....Marken e frusen och inge snö...hur gör ni när ni rider ut då? Kör ni på som vanligt? Jag har lärt mej...
2
Svar
39
· Visningar
4 722

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka