Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
  • Låst
Träning Min C- ponny är underbar i paddock/ridhus, på tävling och i stallet. Men när vi rider ut med andra blir han hur het som helst. Han är...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Träning Hur länge kan man ha sin häst ute utan vatten, nu när det fryser på vintern? Har fri tillgång på vatten inne på natten och...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: mackan
·
Träning Jag vet egentligen inte om jag har ett problem direkt men jag tänkte höra om det är någon som har tankar kring detta. Min häst...
Svar
5
· Visningar
2 432
Senast: Marvin
·
Träning hur lägger ni upp erat pass när ni rider på ridbanan/volten? Hur länge värmer, tränar dreesyr ni upp o.s.v
Svar
15
· Visningar
3 167
Senast: HoneysEmma
·
Träning Hejsan! Min syster och hennes kompis skaffade sig en ny foderhäst för ett tag sedan. Hon kom till oss 9 November. Dom provred henne...
Svar
2
· Visningar
881
Senast: Molin
·
Träning Jag har just börjat rida min häst efter ett långt uppehåll då jag själv varit skadad. Det känns jättebra och han är pigg och framåt, men...
Svar
19
· Visningar
1 918
Senast: Tuvisen
·
Ridning Ja, alla Ar- ryttare, vad har ni för utrustning? Det vore lite roligt att se vad alla har på sig när de tränar, både häst och...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
13 116
Senast: Cita
·
V
Träning http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=84692 Ska det gå till så här? Hur ska man hindra sådana här människor från att...
Svar
3
· Visningar
1 008
Senast: Fannih
·
Träning Hjälp! Min häst har vaknat till och är pigg och glad som en "tonåring" igen! Vi flyttade till nytt stall för två veckor sedan med...
Svar
1
· Visningar
872
Senast: knasigare
·
H
Träning Hade en intressant diskussion med min Equiterapeut idag angående muskler och annat. Jag har just lärt min häst bergsgeten som hon (ET)...
Svar
7
· Visningar
1 075
Senast: Helan
·
Träning Hej allesammans! Jag har ett litet problem som jag har gnagt lite på ett tag nu, men behöver lite tips och idéer! Det är så att vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 895
Senast: dotzie
·
E
Träning Vad är igentligen lösgjordhet, när är hästen lösgjord? hur känns hästen när det är lös gjord ? alla hästar är ju olika.. brukar...
Svar
19
· Visningar
1 835
Senast: Tussilago
·
V
Träning Våran ena häst är lätt som en plätt att lasta! Problemet är bara att hon vägrar gå ut..:p Som tur var är hon en C-ponny, så det går...
Svar
5
· Visningar
901
Senast: Snowball
·
S
Träning alltså, jag skaffade mig en LITEN shettis. dels till sällskap men jag tänkte att min dotter på nu två år kunde skumpa runt lite på henne...
Svar
9
· Visningar
1 175
Senast: knasan
·
M
Träning Jag har några frågor ang. inridning. Först, är det svårt att rida in en häst? Jag har ingen erfarenhet av det. Skulle en som jag...
Svar
8
· Visningar
1 387
Senast: knasan
·
Träning Hej jag undrar hur ni gör när ni ska lasta och åka med sto och föl. Hur gör ni när ni lastar dom? och lastar av? hur har ni dom i...
Svar
5
· Visningar
843
Senast: NiAl
·
Träning När man läser i trådar här på buke, speciellt trådar där det gäller ev. försäljning/utlåning av hästar så är det hur många som helst som...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 545
Senast: Jettan
·
C
Träning Hej! Skulle vilja be om råd... Rider en unghäst som är 4 år, snart 5. Har ridit henne i ca 7 månader. Ibland (ganska ofta :-)) får...
Svar
11
· Visningar
1 122
Senast: Corall
·
H
Ridning Hur utbildar du en häst till att rygga? Hur överför du kommandon från arbete vid hand till uppsuttet? Och hur ryggar du med en utbildad...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 629
Senast: Lusidor
·
Träning Hur håller man motivationen uppe när man alltid får rida efter eget huvud? Hur gör ni för att komma på bra och utvecklande övningar utan...
Svar
10
· Visningar
1 170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka