Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hjälp! Min häst har vaknat till och är pigg och glad som en "tonåring" igen! Vi flyttade till nytt stall för två veckor sedan med...
Svar
1
· Visningar
869
Senast: knasigare
·
H
Träning Hade en intressant diskussion med min Equiterapeut idag angående muskler och annat. Jag har just lärt min häst bergsgeten som hon (ET)...
Svar
7
· Visningar
1 071
Senast: Helan
·
Träning Hej allesammans! Jag har ett litet problem som jag har gnagt lite på ett tag nu, men behöver lite tips och idéer! Det är så att vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 880
Senast: dotzie
·
E
Träning Vad är igentligen lösgjordhet, när är hästen lösgjord? hur känns hästen när det är lös gjord ? alla hästar är ju olika.. brukar...
Svar
19
· Visningar
1 833
Senast: Tussilago
·
V
Träning Våran ena häst är lätt som en plätt att lasta! Problemet är bara att hon vägrar gå ut..:p Som tur var är hon en C-ponny, så det går...
Svar
5
· Visningar
900
Senast: Snowball
·
S
Träning alltså, jag skaffade mig en LITEN shettis. dels till sällskap men jag tänkte att min dotter på nu två år kunde skumpa runt lite på henne...
Svar
9
· Visningar
1 171
Senast: knasan
·
M
Träning Jag har några frågor ang. inridning. Först, är det svårt att rida in en häst? Jag har ingen erfarenhet av det. Skulle en som jag...
Svar
8
· Visningar
1 386
Senast: knasan
·
Träning Hej jag undrar hur ni gör när ni ska lasta och åka med sto och föl. Hur gör ni när ni lastar dom? och lastar av? hur har ni dom i...
Svar
5
· Visningar
842
Senast: NiAl
·
Träning När man läser i trådar här på buke, speciellt trådar där det gäller ev. försäljning/utlåning av hästar så är det hur många som helst som...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 536
Senast: Jettan
·
C
Träning Hej! Skulle vilja be om råd... Rider en unghäst som är 4 år, snart 5. Har ridit henne i ca 7 månader. Ibland (ganska ofta :-)) får...
Svar
11
· Visningar
1 121
Senast: Corall
·
H
Ridning Hur utbildar du en häst till att rygga? Hur överför du kommandon från arbete vid hand till uppsuttet? Och hur ryggar du med en utbildad...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 623
Senast: Lusidor
·
Träning Hur håller man motivationen uppe när man alltid får rida efter eget huvud? Hur gör ni för att komma på bra och utvecklande övningar utan...
Svar
10
· Visningar
1 169
Träning Skulle vilja ha tips på bra ställen att skicka sin häst på inridning, gärna inom Västra Götalad men även andra av intresse. Ni får gärna...
Svar
1
· Visningar
786
Senast: Salasolen
·
Träning Fick hem min första stora häst i fredags och det har känts jättebra. Hon blir bättre ju mer man håller på med henne i stallet, första...
Svar
12
· Visningar
1 194
Träning Som rubriken säger, fast detta gäller främst inom longering, tömkrning och dyl. Om ni är i en inhängnad paddock/hage/manege, släpper...
2
Svar
28
· Visningar
3 673
Senast: BREA
·
B
Träning Jag är fodervärd till en 5årig valack. och har haft honom i 1månad. jag har börjat smått med lite ledarskaps övningar , och det går...
Svar
1
· Visningar
773
Senast: Canoó
·
A
Träning Hej alla! Har ett dräktigt arabsto som behöver äta hösilage för att inte falla ur, vilket hon gör väldigt fort. Av vanligt hö hostar...
Svar
1
· Visningar
675
Senast: Sar
·
Träning Jag har nu sätta i gång min pållen efter skadesommar...Vi har börjar rida lite dressyrliknanade övningar! Nu har jag en liten fråga...
Svar
15
· Visningar
1 298
Senast: IngelaH
·
C
Träning Rollkur. Håhåjaja. Uttjatat ämne? Nej, så länge folk pysslar med det ska det bekämpas. Dr. med. vet. Gerhard Heuschmann ska...
Svar
3
· Visningar
1 047
Senast: skuggi
·
M
Ridning Hur definierar du dessa ord/begrepp? Ridkonst Klassisk dressyr Barockridning Akademisk Ridkonst Har ni fler "dressyr"...
Svar
6
· Visningar
1 105
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama