Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag måste bara få skriva av mig lite. Har lånat hem ett litet russ på 6 månader. Han ska vara lekkamrat till min egen 6 månaders. Vi...
Svar
5
· Visningar
959
Senast: Fina
·
Träning Jag vet ej om denna är på rätt men flytta annars. Om ni ska ut och gå mer era hästar. Er häst är inte i toppkondition utan den har...
Svar
4
· Visningar
1 351
Senast: lina
·
Träning Jag har en frieser/ardenner korsning på 10år. Han är ca 162cm i mankhöjd och väger ca 800kg. Jag har ridit honom i snart 3år och det...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
9 451
Senast: Mósi
·
Träning Min tidigare så känsliga häst har blivit "stum", munnen är som på en gammal ridskolehäst (generaliserar extremt men ni förstår nog) Det...
Svar
6
· Visningar
1 153
M
Träning Har ett 15 årigt varmblod (aldrig gått på trav) som är ganska så välutbildad och lättjobbad, men det finns ett stort problem. Jag...
Svar
3
· Visningar
831
Senast: Tuvisen
·
Träning Hur funkar det för er som har stoooora hästar och ni själva är korta? Trivs ni med det? Ska titta på en häst imorgon som är ca 170 cm...
Svar
19
· Visningar
1 716
Senast: Kattennizze
·
Träning Min väninnas häst stegrar sig när hon rider imellanåt. Hur ska man träna bort detta??? Tips tack :bow:
Svar
13
· Visningar
2 099
Senast: JessicaM
·
S
Träning Hejsan. Jag är ny här, så om jag satt tråden fel eller så så får moderator gärna flytta den. Det är så att jag söker en unghäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 034
Senast: Sar
·
  • Låst
Träning Min foderhäst som kommer gick som travhäst de 3 första åren av sitt liv. Hon är nu 16år och kan väl inte riktigt det här med galopp. Det...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: IngelaH
·
S
Träning Jag har några frågor som jag gärna vill ha svar på: Hur leker man med sin häst? Vad för lekar finns det? Vad för markarbete kan man...
Svar
5
· Visningar
1 575
Senast: skuggi
·
G
Träning Jag har en femåring som inte har någon som helst kontakt med sina fötter :eek: Han kan inte kliva över en bom på marken utan att...
Svar
4
· Visningar
1 057
Senast: gaah_70
·
Träning Min unghäst på 4 år har börjat bryta av till slängtrav när man galopperar. Han orkar galoppera en stund men sen blir han hängig i handen...
Svar
8
· Visningar
1 095
Senast: Jippjapp
·
S
Träning Jag har hamnat i en svacka i min ridning, min balans är helt försvunnen, varpå sitsen hamnar åt h-e! Någon som har bra tips på...
Svar
11
· Visningar
1 205
Senast: Anna37
·
A
Träning Hejsan svejsan alla snö-glada hästmänniskor! :D Jag har skolat mitt sto på alla sätt redan , att vara perfekta hästen för mig, och...
Svar
14
· Visningar
1 061
Senast: juni_cool
·
H
Träning Ja som rubriken lyder.. alla vet väl hur det känns när man är inne i svackor i ridningen? Ungefär så känner jag nu även om jag inte är...
Svar
10
· Visningar
1 527
Senast: hryttare
·
H
  • Låst
Ridning En kort presentation av filosofin: Rida med lätthet. = Ecole de Légèreté Grundtanke: Absolut respekt för hästen Detta är lite av vad...
15 16 17
Svar
332
· Visningar
27 367
Senast: IngelaH
·
Träning hur gör ni när fölisarna ska åka utan mamma första gången?
Svar
14
· Visningar
1 290
Senast: clyde89
·
A
Träning Någon som vet om man får rida på Blå leden, i österåker? Tacksam för svar:laugh:
Svar
1
· Visningar
763
Senast: bengall
·
Träning Om du har en häst som helt plötsligt blir jobbig att lasta. Du funderar och kommer fram till varför han gör som han gör. Det har hänt...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 883
Senast: axel
·
Träning (Om moderator tycker att denna tråd hör hemma i forumet Ridning så flytta den isf dit, men min avsikt är att främst höra vad...
Svar
12
· Visningar
5 171

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat

Omröstningar