Är jag dum i huvudet?;)

Sv: Är jag dum i huvudet?;)

jag tycker att du ska vara med , det hade jag varit ;)

Självklart skall du ut och tävla med din fantastiskt vackre häst!
Har själv haft arabhäst i större delen av mitt liv och alltid fått höra "När ska du skaffa en riktig häst??" Jag brukar svara att det har jag redan eller om det är riktig häst med halvblod du menar så kommer det aldrig att ske! Jag har älskat min häst över allt annat och många tävlingar gjorde vi tillsammans.
Kanske var vi inte alltid nöjda med resultaten från tävlingsbanan men när man såg andra med "riktiga" hästar med mega problem att lasta och hantera från marken, då kände jag mig stolt över min älskade häst som alltid gjorde sitt bästa och var supersnäll att hantera. Det är många gånger mer värt än priser & rosetter.
När min gamle lämnade vår jord trodde folk att jag skulle köpa en "riktig" häst iallafall. Men jag hittade en ny guldklimp, en ponny, korsning lusitano & arab. (tillsaken hör att det är många år sen jag passerade 18.)
Men han har ett stort hjärta & det är det som är det viktiga - att man passar ihop. Det verkar du och Walle definitivt göra! Lycka till och glöm inte att rapportera till er fanclub!

För att svara på din fråga: Du är verkligen INTE dum i huvudet!

Om du vill starta en klubbdressyr, gör det! Det är ju inte negativt att han är otroligt vacker att se på med :)

din häst är jättevacker! :love: såklart du ska visa upp honom! kör på! :D ni är jättefina tsm!

(ps. jag var med på en träningstävling i dressyr i våras o jag har också haft en dröm att tävla dressyr med min kallblodstravare. ;) nu gick det inte som jag hade tänkt mig men jag vågade! :o å så kul det var! :bump:)

Vilken snygging du har där!

Det är klart ni ska göra det om ni vill! Det är väl jätte roligt med lite miljöombyte, massa pyssel och sen gå ett litet program? :)

Jag tycker absolut att du ska försöka! Jag red in på en mkt. tittig arab som värkligen hatar att gå ensam i ridhuset. Det var nog inte den vackraste uppvisning dom sett, men det var kul, och vi blev godtjända.

Någon som vet när/om den nya bedömningen kommer? Alltså bara på hur ryttaren rider?

Riktigt fin häst :D

Jag tycker att du ska prova :D För om du inte provar nu kommer du ångra dig sen.

Snygga hästar har ju lättare för att få pluspoäng i dressyren o din häst är uuuunderbaar!

GUD,,,Vilken underbart vacker häst:love::love:;)...
Tycker att du ska åka o tävla...
För ett par år sen så var det en kompis som ställde upp med sin Nordsvenska Brukshäst,,när hon kom dit så var det mycket tissel o tassel bakom ryggen på dom o dom frågade till och med vad hon gjorde där:(:eek:men dom sa inte så mycket när domaren överöste henne med beröm o dom vann allt:D:D....
Mvh en som har både Ardenner,Nordsvensk,Frieser o Ridponny i stallet....:banana:

Jag orkade inte läsa hela tråden ville bara skriva till Ts att det är klart att du ska tävla om du är sugen på det! Om du tävlar mest för att det är roligt är ju ras och så inte av någon betydelse. Dessutom är det lärosamt att bli bedömd på tävlingar, man tar med sig det hem, tränar vidare och utvecklas, det är nog det jag tycker är allra roligast med att tävla, man får liksom ett kvitto på att man arbetar åt rätt håll!!! Att bli nervös när man tävlar är nog bara normalt. Min mage brukar vilja vända sig ett antal gånger, men när jag väl kommer in på banan så brukar nervositeten bytas ut till fokusering på det man ska göra. Dessutom är det ju en vanesak!

Jag tycker du ska ut och roa dig med din häst, för jag tror nog att det kan finnas många som skulle uppskatta att se en så vacker häst på dressyrbanan! (OBS! det finns dock idioter!)

Såklart att du ska testa!!!
Varför inte?
Strunta i vad andra tycker. Hejjar på er!

Det kan ju alltid vara kul att testa en tävling och sen se vilka procent man får, om man blir godkänd eller inte, blir man inte det kan man ju vänta lite med att fortsätta tävla å bara träna på så mkt man orkar, för tränare och sen putsa lite själv. Men går det bra kan man ju träna för tränare och tävla någon gång ibland :)

Äsch försök. Aldrig dumt att försöka, tror ni kmr komma bra :)!

Hej allihop! Nu har jag inte hunnit vara inne på buke på bra länge och blev positivt överraskad av hur många det är som kommer med så fina kommentarer! Tack alla! Jag började träna för en ny tränare i fredags så nu får vi se vart detta leder! Om det blir programridning i höst, kan ske jag vågar vara med..

Jag ska uppdatera er med en ny tråd om jag vågar starta!

Ps. Fyllde 26 igår och fick en ny kamera så snart kommer det kanske lite ridbilder.. :o:D

nu svarar jag på grundfrågan rätt och slätt: NEJ du är inte dum!
Supervacker häst du har, och ALLA kan börja testa dressyr i lätt D eller lätt C utan att behöva känna sig dumma.
Lycka till säger jag bara!
:)

tycker det verkar som en bra idee.
föresten snygg häst...

;)

jag tycker att du ska prova :) och man lär sig ju av sina misstag om det nu skulle gå galet ;)

Jag har inte läst hela tråden, men jag älskar din häst :love: Själv har jag ett ardennersto som jag allvarligt funderar på att betäcka med en frieserhingst i vår. Och att se din häst gav mig verkligen inspiration, tror det kan bli jättebra. Är en dressyrmänniska själv och har tänkt rida dressyr med min flicka, som har ett väldigt stort och luftigt steg och bra nerv.

En liten bild från i somras, hoppas den syns:

71406_1219691296.jpg

(Ska kanske tillägga att jag inte heller är någon tävlingsmänniska, och hästen är väl ganska fel med, men man ska göra saker för att det är roligt och för att stoltheten och lyckan när man klarar det är så himla härlig!)

Senast ändrad av en moderator:

Till TS. Jag har sett din häst IRL och han är suuuuuuper snygg! Härlig, maffig och ser ut att vara jättebussig att rida. KÖR HÅRT!

såg ett program för en tid sen om den finska hästen.
olika varianter trav, bruks och ridhästar.
det var en kanonsnygg hingst som var jätteläcker i dressyren.:d
Dom har säkert någon hemsida där man kan gå in och se denna snygga kraftiga kille.
Fram för mer maffiga hästar på dressyrtävlingar.

Liknande trådar

Utrustning Vet inte riktigt hur jag ska förklara med gör ett försök. :) Drar lite historik om hästen först. Han har en super svängd rygg och...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 452
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar