Är jag dum i huvudet?;)

Sv: Är jag dum i huvudet?;)

Jag tycker ABSOLUT att du skall ta och ställa upp i en liten klubb dressyr..varför inte??
Det är bra att ha sina drömmar och mål o efter tävlingen så ser du vad du skall träna mer på..:idea:
Det är ett jätte bra sätt att lära sig o utveckla sig själv inom ridningen :laugh:
Sen måste jag säga att han är otroligt vacker och helt underbar..:love:
Tänk att ha en sån häst att mysa med i skogen.. :p
Ibland vill jag bara byta bort min tävlings häst till en mysig skogsmulle

Lycka till

Var finns du och din häst? :)

Hur högt har du hoppat med han? Han ser ut och gilla de :D

Vi finns i Falköping. Vi hoppar inte så ofta, max 2ggr månad på grund av att jag är rädd om hans ben och inte vill att han ska slitas på för mycket.

Walles förra ägare sa till mig att det inte var någon ide´att försöka få honom att hoppa för det gick inte.. Hmm, jag försökte ändå och jublade varje gång han darrande försökte ta sig över 30cm hinder. Vi skaffade ett annat ekipage att rida efter i skogen och hoppade med dem. Jag jublade VARJE gång! Sakta men säkert kom Walle på att det var kul och nu bjuder han mot hindrena och blir jättepigg när han får hoppa! Idag är våran största bedrift en stock på en terrängbana, den är 1.10 hög och nästan lika bred:eek:

okej, gud vad kul :D han hoppar jätte bra på det fotot på oxern tkr jag! Synd att det är så lång bort, hade gärna velat se han i action :D Men ni kanske ska starta en klubbtävling på 90 eller nåt sånt ? Ni kan ju ta lägre höjd men bara så han och du får komma ut :D

Jag får väl säga tack! Funderar på att starta en TeamWalther-fanclub här på buke:rofl: Om vi kommer så långt som till piaff så lovar jag att du är den första som ska få se det:D

Njaa, det blir det nog inte. En bana med många hinder på 90cm är inget för Walle. Dels skulle jag behöva hoppträna ofta och regelbundet och det vill jag inte p.g.a slitaget och sen vore det att pressa honom för mycket.

Vi har varit med några lättare clear rounder men det får stanna där. Hoppningen behöver han bara göra ibland och på en nivå där han känner sig säker och duktig!:love:

okej, men det låter ju bra :)
Jag har tävlat dressyr en gång i tiden när ja hade en ardenner/halvblod :D jag var 9 år och han rätt hög och kraftig :p Hur lägger man in bilder här på buke? så kan jag vissa dig hur de såg ut :D

Nä, de e inte min. Min syster har ridit och skött om fjorden i all evighet. Sen när jag blev lite äldre (de var väl 4-5 år sen kanske, är 18 nu) så började jag följa med på bamsen när jag fick:D.
Nu är det tjejen på bilden som rider honom sen några år tillbaka och för nån månad sen va tjejen som började rida in honom tillbaka igen efter att hon blev skadad när han slängde av henne (det enda hyss han gjort) Det är hon som tränar honom nu och det börjar ta sig lite. Han kan nog bli fin med lite jobb.

Jag rider en liten isis i samma stall, så jag ska försöka fixa lite bilder. Vi har pratat om att ta kort nästa träning, men det har vi pratat om ett tag nu så vi får väl se när det blir av.:angel:

du kan starta lokala oxå om du vill de, för det är mästvägarna oxå, ich din invärkan sen är de ju helt olika vilka hästar dommaren gillar men så är det ju, för jag red en LB:1 förut och den dommaren gillade defenetivt grövre och stora häster, och jag hade en nätt sportmodel, jag tyckte han var shitsnygg men inte dommaren, den tävlingen gick bra men inga bra procent då dommare bara inte gillade han. men sen så kan ja komma till en dommare som ÄLSKAR sånna hästar och då går de super:D

Domarna dömer bl a efter hur hästen rör sig och hur rörelserna utförs - dvs enligt TR och inte efter vilken modell av häst det är. Det är lätt att skylla på domaren när man gjort en dålig uppvisning.....

Immer

nä men jag menade inte så.. Jag tänker ju inte skylla på det om vi skulle få låga poäng. Tycker bara att det är lite trist att man inte kan döma efter individen istället för att vilja ha alla hästar stöpta i en viss form.

Jag får ofta höra att jag borde skaffa mig en "riktig" häst istället. Att det inte är värt att slösa lektionstimmar, dyr utrustning, blod, svett och tårar på en häst som aldrig "kan bli nåt". Jag ser det ju inte så.

Tror att det är därför jag är lite feg när det kommer till att ställa upp i någon tävling. JAG vill inte misslyckas med MIN ridning för då tror alla att det beror på hästen. Jag vill klara av att visa honom från hans bästa sida. Jag vill att alla ska se honom för den underbara individ han faktiskt är. Jag lägger mycket på min prestation å får lite ågren..:o:)

Ja nu har du fått i hemläxa att ta kort nästa gång. Annars blir det smisk på fingrarna:D

jag tycker att du hittat dig en fantastisk individ, som DU passar ihop med
det är mytcket mer än vad många gör!
Skit i vad alal tycker, och jobba på :)
Jag tror på er iaf

men kolla på programmet så ser du ju vad det är som bedöms.

Lätta klasser vanligen, vägarnas rätta ridande, hur pass lösgjord hästen är , gångarter osv.

Japp det har du rätt i! Man får en måttstock för sin träning. En bedömning på sina svarghetr och styrkor. Man kan ha det lite som en diagnos, för att kolla av hur man ligger till på kapitlet..:idea::D

Tack! det är precis så det känns! Varje gång jag ser honom så blir jag alltid förvånad av att han kan vara så fulländad och vacker..

Näe ni har peppat mig så mycket, så i höst, då jäklar!:rofl:

Japp! Annars kommer jag och nyper dig i örat:D När är nästa träning, så jag kan hålla koll på att du sköter dig;)

Jag blir lite tårögd faktiskt. (Kan vara för att jag jobbat hela dagen och är jättetrött, men ändå.)
Du verkar vara så himla vettig och ha en sund inställning till dig och framförallt din häst. :bow: Ni är jättefina tillsammans, hoppas ni vågar er ut! :bump:

Nä nu blir jag också tårögd (jag har visserligen också jobbat hela dagen och kom hem från stallet för en timma sen, så vi skyller på det:crazy:) Jag tycker så oerhört mycket om honom å jag blir så glad att du förstår precis vad jag menar.. Vi ska våga en dag! Mitt ledord har jag tauerat in på underarmen för att aldrig glömma det.. Det står "våga för att segra" på latin

Liknande trådar

Utrustning Vet inte riktigt hur jag ska förklara med gör ett försök. :) Drar lite historik om hästen först. Han har en super svängd rygg och...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 452
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar