Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis. Detta är nog den mest svängda sadel jag sett någon gång, och då är det ingen ny sadel heller. Vi fick med den när vi köpte vår första häst, och det var 14-15 år sedan, och den var ju inte direkt ny när vi fick den, så skulle nog säga att den är bortåt 20 år gammal. Men enligt sadelexperten är den inte ens i behov av att stoppas om trots åldern.
Vi hade den till försäljning i en ridsportsffär för ett par år sedan men det var ingen som visade intresse, vilket nog kan vara förståeligt då det inte är så många som har så pass svängda ryggar på sina hästar, och de som har hästar med så mycket svank kanske inte rider dem så mycket heller. Tänker på gamla avelsston som börjar bli lite till åren osv.
altså din häst passar ju inte ramarna för vad som kan anses en vanlig rygglinje, så jag tycker inte alls sadeln du visar på bilderna ser ut att ligga särskilt konstigt. Jag skulle lugnt köra på som du redan gör, i samråd med ET och din hästs åsikt. De som gapar om att han ska ha en annan sadel kan inte ha kollat in hans exteriör alternativt har ingen koll på sadlar, då skulle de fatta att utprovning till den där inte är gjort i brådrasket liksom.
INhale: men den där sadeln rider du väl inte omkring med?
Hej!
Jag måste bara fråga vad det är för en häst? Vad heter han? Jag känner igen en liknande och måste bara veta om det är han:-)..
/Lavinia
Du får nog ta och ryta i rejält till tränarna och tala om att saken är slutdiskuterad. Att bara säga att sadelutprovaren säger ger uppenbarligen ingen effekt så du får hitta på något annat. Som jag tolkar det du skriver så mår du dåligt av att åka och träna för du vet att du kommer få kritik på sadeln så säg det. "Jag tycker du är en bra tränare men när du håller på att kritisera min utprovade sadel varje gång jag är här så tappar jag självförtroendet och tycker numera att det är obehagligt att åka och träna för dig. Risken är därmed stor att jag tillslut måste se mig om efter en annan tränare som inte gör att jag mår dåligt och därmed har en större möjlighet att lära mig saker."
Ah jag förstår. Det räckte inte med att han hade en megasvängd rygg, han behövde vara bred också