Är det en vettig lösning att ha en sadel där man byter koppjärn om man vill kunna lägga samma sadel på flera hästar?

Jag har upplevt Bates som en sadel som många använder när dom rider många hästar. Men är nog väldigt olika. Men som flera skrev är det ju också efter vilka hästar man rider. Är det halvblod i samma storlek och liknande rygg fungerar det ju. Men har man son jag en iberisk så funkar den sortens sadlar inte alls
De iberiska hästarna jag ridit har generellt haft en egen dressyrsadel tack och lov! Men jag kommer kontinuerligt dressyrrida några hopphästar under överskådlig framtid som det ser ut nu. Det är där behovet av en egen dressyrsadel dykt upp.

De iberiska hästarna jag ridit har generellt haft en egen dressyrsadel tack och lov! Men jag kommer kontinuerligt dressyrrida några hopphästar under överskådlig framtid som det ser ut nu. Det är där behovet av en egen dressyrsadel dykt upp.
Tycker många av de ”bättre” sadlarna i de vanligste bomvidderna ligger bra på de flesta skapligt modernt byggda halvblod. Equipe, antares, prestige, childeric osv. Hade satsat på en sadel som du trivs med. Finns ju ett mindre antal hästar som får problem om sadlarna inte passar perfekt, men i de flesta fall räcker det ju med skaplig passform sådär för enstaka pass.

Liknande trådar

Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 695
Senast: Karamello30
·
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av att skicka sin Passiersadel till Tyskland. Jag har en Passier Comet till min unghäst bomvidd 27,5...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: lizzie
·
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är...
2
Svar
25
· Visningar
12 338
Senast: ylvalill
·
Utrustning Köpte en sadel igår åt vår ponny (arabkorsning, kort i ryggen med liten manke), en dressyrsadel där det går att byta koppjärnen...
2
Svar
20
· Visningar
3 282
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter