Är jag dum i huvudet?;)

Sv: Är jag dum i huvudet?;)

han är så vacker din kille, tycker absolut du ska prova på nån tävling :D då har ni ju ett mål att jobba för och du får visa upp din fina kille :D

Klart du ska åka!! Tänk inte för mycket, bara gör det!! Det värsta som kan hända är väl att du rider fel och blir utesluten, men du hinner ändå få lite kritik före det händer, och det är intressant att höra vad en icke-hemmablind person så att säga anser om ritten. :)
Så får du berätta sen hur det gick!!!

(Jag kom aldrig bättre än näst sist med min ponny på lokala dressyrtävlingar, men det är ändå kul att åka ut och känna atmosfären och komma ifrån hemmabanan.)

Tänka för mycket har alltid varit ett av mina största problem..:crazy: Ska försöka sluta med det nu. Näst sist är väl inte så pjåkigt, du kom ju 2:a från slutet:D

Vi har faktiskt inte bokat in träningen ör instruktör än, men det blir väl om en vecka eller så. Fast sen tränar vi ju själva när vi vill. Vi tränar oftast ute i skogen men ibland hyr vi en paddock, får väl se om vädret blir bättre så kan vi ta oss dit och fota lite.
Lovar att höra av mig.:D

Ser inget problem öht!!:laugh:

Det är väl bara att köra på? Varför skulle inte ni kunna?

:D

Underbar häst!
Klart ni kan tävla!
det kommer gå skitbra!
Tränade ju dres med Clydesdalen jag hade förut.
Gick bra det med. Fast nån tävling blev aldrig av.
Men det var en maffig känsla!

Din pålle måste vara härlig och rida va? :p
Tittar i ditt galleri på pixbox. Fasen vad ridsugen jag blev när jag såg barbacka bilderna
på er två. Såg så mysigt ut.
Mirre/ som drömmer om att skaffa ardenner

Senast ändrad:

Jag blir så upprörd och brydd, när jag hör att vissa hästägare får så konstiga kommentarer om att hästen inte duger och att man ska skaffa sig något bättre. Vad umgås ni med för människor egentligen?!Skulle aldrig befatta mig med en tränare eller annan person som rackade ner på mig och min häst.:mad: På vår ridklubb är tex halvblod i klar minoritet bland alla nordisar, varmblodstravare och ponnykors-ningar mm, men vi behandlar ingen annorlunda. Det jag vill prova på gör jag även om det går hellre än bra!:D Ni som känner obehag att tävla på er egen klubb bara för att ni har en korsningshäst eller liknande, byt klubb! Tänk på oss som tävlar med åsnor bland fina ponnyer och hästar. Och när man dessutom placerar sig bra då är det härligt!
Till TS: gör det du vill göra och skit i vad andra anser! Du har en superfin häst och ni kan hitta på mycket ihop.

Tack! Han är en pärla.. Det lutar åt en liten programridning i höst. Vi ska bara öva lite mer på tydliga, fina, exakta vägar.

Senast ändrad:

Å en clyde! Det står näst högst upp på önskelistan faktiskt. Har tänkt ut det redan.. OM jag har tur och Walther får bli en frisk pensionär så skulle jag vilja ha ytterligare en häst när han blir gammal. Helst en clyde. Tucker dom är skitfina! Varför sålde du din? Har du någon bild?

Walle är både en dröm och en mardöm att rida. När han jobbar med mig är han fantastisk, när han inte vill känns det verkligen att han väger 800kg..:D

Igår senast höll jag på att få spader på honom. Han är så otroligt pigg ute och blir ofokuserad i såna lägen. Lite stark och massa power. Bestämde mig för att idag var det ingen dag jag kunde "åka" häst ute i skogen utan jag fick faktiskt jobba lite. :angel:Efter ca 15 min och en ryttare som var genomblöt av svett var han fantastisk! Det e då själva tusan att man aldrig kan få lata sig lite :D

Tack! jag ska inte bara klaga för de flesta i min klubb är jättesnälla. Många av småtöserna som rider på ridskolan är som tokiga i Walther. Senast förra veckan var det uppe en dam i butiken där jag jobbar. Hon kom fram till mig och frågade om Walle var frisk nu.. Jag såg ut ungefär såhär::confused: Jag har aldrig sett männsikan förut:) Då sa hon:
- Du kanske inte vet vem jag är men jag har sett din vackra häst på ridskolan och när de diskuterade honom igår så hörde jag att han varit halt. Ville bara kolla så han var ok nu.

Man blir lite rörd av omtanken. :)

Nej för sjutton starta! Man ångrar bara det man inte gjorde :D

Jag tycker med du ska starta :D
Engång när ja var på min ridskola för längesen så hade dom en,
koliknande häst (enligt ej häst folk) de va en korsning halvblod/tinker tror ja, väldigt grov. Sen på en Juluppvisning där dom gjorde olika grejer så kommer en lite kortare variant av ridlärare på den där hästen, alla bara pfss de där är väl inge, sen gjorde hon jätte fina dressyr konster å hästen gick kanon, till å med ja fick rysningar, så otroligt maffigt att se.

Otroligt fin häst du har :D Lycka till

Till Trollungen och Sara_18. Tack så mycket för era fina kommentarer. Ska se hur vi ligger till i träningen när det är dags för programridning i höst. Ligger va bra till kanske vi testar:D

GAAH vilken fin häst! Klart du ska tävla, skulle jag döma skulle jag ge dig högsta poäng bara för att hästen är så snygg :D
Kallblod ftw :)

Maira, Tuvisen, Jessie, Tinkertant. Tack för era fina ord. Visst e det så att det är jag som ska bli bedömd men det är inte alltid så. Har man en häst av en annan ras, med ett annat rörelsemönster så anses det inte lika mycket värt.. Hur korkat det än kan verka!:mad: Vi ska träna lite till och sen får vi se om jag vågar:laugh:

Man ska inte bry sig så mycket om vad andra tycker. Gör det så att det blir en kul upplevelse för dig och din häst.

Själv lät jag min lilla tjocka arab debutera i tävlingssammanhang vid 22 års ålder. Vi gjorde det knappast för att imponera på omgivningen ....:grin: Det hon tyckte var roligast var galoppökningen på diagonalen - då trodde hon att det gällde att hoppa över dressyrstaketet ...!:D

Det var urkul och gick faktiskt inte så tokigt ändå, trots hopplusten, 58% var jag väldigt nöjd med. Pållan var nöjd med en extra tilldelning morötter och att hon fick spana in snygga grabbar på tävlingsplatsen ...

Jag tycker du sak satsa och göra det :) hästen är ju as fin ju :D

Liknande trådar

Utrustning Vet inte riktigt hur jag ska förklara med gör ett försök. :) Drar lite historik om hästen först. Han har en super svängd rygg och...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 452
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar