Är jag dum i huvudet?;)

Sv: Är jag dum i huvudet?;)

Vilken cool häst du har!!

Kan man inte få se en helkroppsbild på honom?? =)

Helfin häst du har. vilken stolthet!!!:love:

Jag tycker definitivt att du ska köra på, de är ju så maffiga de stora kallbloden.
Vi är ett gäng i stallet som precis har börjat träna lite på halvskoj, för våran och hästarnas skull.
Den ena hästen är en bamsing som är stor på alla håll även fast han inte är så hög. Han är en halvblod-ardennerkorsning på 165. Han är 9 år och har inte blivit mer tränad än precis inriden, nu har vi börjar träna lite och när han lyckades få till ett tappert försök till en skänkelvikning var det hisnande. Hur coolt som helst, han är ju såå stor och har världens steg. Vi kommer nog inte att tävla (helt enkelt för att intresset saknas) men vi tränar på och tycker det är jätteroligt.

Slänger med en bild. Storleken syns tyvärr inte så mycket eftersom det e lite framifrån.
22413135.jpg

Din häst är helt underbar!:love:
Självklart ska du tävla, skit fullständigt i vad alla andra tycker!
Du ska vara superstolt över dig själv och din pålle, ni är såå fina tillsammans!:laugh:

Din häst är helt underbar!:love:
Självklart ska du tävla, skit fullständigt i vad alla andra tycker!
Du ska vara superstolt över dig själv och din pålle, ni är såå fina tillsammans!:laugh:

Tack så mycket! Härliga ord som värmer:love:

Tack så mycket! Jag tycker med han är fin, väldigt ståtlig för han är så högrest.
Tyvärr har jag inte så många bilder. Har några som är från förr-förra vintern tror jag.
Har inga träningsbilder alls, men det räknas väl som ridbilder ändå.
Här är han med min kompis som sköter honom.
22581197.jpg

Här är en till ridbild
22581195.jpg

På denna bilden ser han gigantisk ut för att han står lite framför. Fjorden är 143 i mkh. Kolla in bamsehovarna. Stora som dasslock!:eek:
22581192.jpg

Var någonstans i sverige finns du? Ifall man ska hålla ögonen öppna på någon speciell dressyrtävling framöver ;)

Har du fler bilder när du hoppar? otroligt fin!

Jag är inte så glad i dressyr, men de finns inget mäktigare än när de kommer ett kallblod in på banan. Man hör suset i publiken och känner marken vibrera i galoppen, får tårar i ögonen. Det är så mäktigt. :) Hadde du bott nära så hadde jag inte tvekat och hejjat på dig när du rider in stolt och glad på dressyrbanan.

Ja tycker defenetift du ska starta ;)
du har all schans ivärlden :D du kan starta lokala oxå om du vill de, för det är mästvägarna oxå, ich din invärkan sen är de ju helt olika vilka hästar dommaren gillar men så är det ju, för jag red en LB:1 förut och den dommaren gillade defenetivt grövre och stora häster, och jag hade en nätt sportmodel, jag tyckte han var shitsnygg men inte dommaren, den tävlingen gick bra men inga bra procent då dommare bara inte gillade han. men sen så kan ja komma till en dommare som ÄLSKAR sånna hästar och då går de super:D
hoppas du hittar rätt, och din häst är SHIT SNYGG :D tycker att han är jätte häftig och har utstråling :D

Rid! Oftast är det dom som inte är som alla andra som är roliga att se! Jag älskar när de som inte brukar tävla är med på våra klubb tävlingar! Oftast går det bättre för dom än vad dom trodde!

GO! :D

(hade en freiser själv förut och tyvärr hann jag inte tävla något men kör på du! jag hade varit stolt! )

Här är en.. Den är gräslig men bara så kul! Det är precis när vi började hoppa och varken jag eller Walle kan. Han ser ut som en aggressiv elefant:D

inte heller så bra.. men bättre!;)

lite tokigt avhopp med en fart på ca 190km/h:eek::D

Walle är smidig som en panter och jag som ett kassaskåp! Fattar inte att denna häst väger 800kg!

Senast ändrad:

Han är en sötnöt! Är han din? I så fall får du i hemläxa att ta fler kort och visa mig!:D

Tack! Precis så känner jag också. Älskar stora hästar med mycket man och svans!:love:

Tack! Ni är så snälla allihopa! Hoppas man kan hitta en fördomsfri domare då!:idea:

Klart du ska starta om du vill det.

ALLA är välkomna på tävlingarna så länge de håller sig till reglerna vill säga.

Domarna kommer dömma det de ser, inte rasen på hästen.
Däremot kan tex gångarter bli något sämre på tyngre hästar.

Men tävlar du för att det är kul (för det är det) och sedan kan man helt enkelt ha tävlingar som markörer på att man gått framåt i träningen hemavid.

Lycka till!

men tjejen.
jag skrev ju mera än om den pampiga hästen!
Du tävlar mot dej själv ingen annan, din häst spelar faktiskt inte så stor roll i de klasserna, det är ju inte så att man får briljera även om man hade en värsting häst.

lägg ner energi på att vara noga med rida rätt, utföra moment på anvisad bokstav, gå in o ha roligt helt enkelt. dessa klasser är ju som gjorda för att bara gå in o ha kul och ett kallblod räcker långt!

Jag tillhör de dressyr ryttare som är väl medveten om de med andra raser inte har lätt för sig, men blir desto mer imponerad när man bevisar sig på banan, och upp till la är ju faktiskt inte så beroende av gångarter mm, utan handlar mera om ryttaren.

så kom igen. kanske får du blodad tand o jag får se en maffig bjässe piaffera ännu en gång om ett par år, man vet aldrig vad som hände..

heje heja heja

Var finns du och din häst? :)

Hur högt har du hoppat med han? Han ser ut och gilla de :D

Liknande trådar

Utrustning Vet inte riktigt hur jag ska förklara med gör ett försök. :) Drar lite historik om hästen först. Han har en super svängd rygg och...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 452
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar