Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Jag rider en islandshäst några gånger i veckan. Innan jag började rida henne hade hon stått i två år och var bara inriden lätt, i storts...
Svar
2
· Visningar
878
Senast: kvandi
·
B
Träning Vad är det med mig ? jag har ridit i ca 8år, men några uppehåll ibland kanske.. ridit på ridskola i några år, haft en medryttarhäst, å...
Svar
2
· Visningar
1 005
Senast: Tuvisen
·
S
Träning Jag har börjat att longera min unghäst lite smått. Det går jättebra i skritt, han går runt o lyssnar. Men när vi kommer till traven så...
Svar
13
· Visningar
1 738
Senast: Snowball
·
Träning Hej! Det är så att mitt 2 åriga russto inte bryr sig när jag säger till henne utan fortsätter att bråka. När jag ryktar henne flyttar...
Svar
2
· Visningar
849
Senast: Vita_N_6520
·
Träning Går det att få till någon vettig ridning, eller blir det mest bara-röra-lite-på-sig-ridning? Jag är så sabla trött på att harva runt...
2
Svar
36
· Visningar
3 554
Senast: chanell_86
·
J
Träning En sak som jag har funderat över är varför så många människor alltid har täcke på sina hästar. Ridskolehästar har för det mesta aldrig...
2
Svar
30
· Visningar
1 985
Senast: _Runaway_
·
Träning I mitt stall där jag är nu ingår ingen fodring i hagen, men då min häst är lite tunn vill jag att han ska få hö i hagen också, men då...
2
Svar
21
· Visningar
4 822
Senast: Kramtizzlan
·
L
Träning Efter att min häst var skadad i ena benet och var hos veterinär och blev behandlad ett par gånger så får ingen komma i närheten av det...
Svar
5
· Visningar
980
Senast: Lampi
·
Ridning Eftersom intresset kanske är större här inne, än på utrustning, ställer jag frågan här. Jag har nyligen kommit över denna sadel, men...
2
Svar
30
· Visningar
4 196
Senast: flashlight
·
Z
Träning Det är väl olagligt i Sverige? Villbara veta, i USA används det tydligen flitit tex om man rider ut och inte kan binda upp hästen.
10 11 12
Svar
220
· Visningar
24 117
Senast: Amaranthine
·
I
Träning Ett intressant ämne som diskuterades i stallet här om kvällen var, hur olika hästar reagerar efter en vilodag eller två, samt hur ägaren...
Svar
10
· Visningar
1 321
Senast: lillsyrran
·
F
Träning hejsan, funderar på att köpa en kallblodig travare, som är inriden och sånt självklart. "problemet" är att den är 14 år gammal (född...
2
Svar
21
· Visningar
2 505
Senast: caballera
·
J
Träning Hoppas jag lagt tråden rätt, ber moderator flytta på den annars. Till saken. Har en islandsvalack som inte verkar vilja vara i hagen...
Svar
4
· Visningar
905
Senast: Ponnytant
·
Träning Har som sällskap och för körning skaffat en shettis till mitt 3 åriga halvblod. 3 åringen är mycket snäll men han är ju förvisso en...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: Opartisk
·
Z
Träning Lite funderingar bara :) Vad har egentligen hänt med den lodräta dressyr sitsen? Ni vet.. axlar, höft och häl i en lodrät linje? Och...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 287
Senast: Solis
·
S
Träning Igår kväll spenderade jag en bra stund med att försöka hitta en tråd där detta passar in i, men det var utan resultat. Hur som helst, så...
2
Svar
37
· Visningar
8 709
Senast: Peaches
·
Träning Om man har en häst som hänger i handen, kan det bli bättre om man använder ett skarpare bett? just nu går hästen ifråga på ett rakt...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Scandi
·
Träning Jag vet själv hur det är att sitta på en häst som har bärigheten och får upp ryggen, men jag har svårt att se det på andra hästar...
Svar
1
· Visningar
836
Senast: ishmanda
·
W
Träning Jag ska nu påbörja inridning (igen) på en utav min morfars travare. Han har varit sutten och skrittat på ca.3 gånger innan, men det var...
Svar
2
· Visningar
809
Senast: Winter
·
Ridning Är det någon här som vet ungefär hur många aktiva det finns inom akademisk och barockridning i Sverige? Har letat runt på internet men...
Svar
2
· Visningar
1 328
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama