Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hur blir man av med överskottsenergin på sin fjording?? Longera fungerar inte han springer inte av sej...utan verkar som han mest...
2
Svar
36
· Visningar
2 773
Senast: Kicki_83
·
K
Träning Hej har verkligen problem med min häst! han är super stressad, är med på att prova allt om någon har någon bra övning! och han är...
Svar
16
· Visningar
1 726
Senast: Kapre
·
Z
Träning Denna tråd är skapad i syfte om att lägga upp hur ni rider in och utveckla era unghästar för att sedan får en bra ridhäst. Ger gärna...
Svar
8
· Visningar
3 078
Senast: kvandi
·
S
Träning Min häst har inte mycket respekt för människor! Jag har haft han i ca: 3 månader och det största problemet är vid fodringar! Jag ger han...
2
Svar
27
· Visningar
2 885
Senast: MissMolly
·
L
Träning Vet inte vad man ska göra med ett sto Det har slagit slint på stoet,hon är nervös hon darrar och slänger sig J-Vla dumheter blir så...
2
Svar
29
· Visningar
3 337
Senast: leva11
·
Träning Blev tillfrågad av boxgrannen i stallet om jag ville hjälpa henne att rida in hennes nya unghäst. Javisst! sa jag. Nu börjar jag ångra...
2
Svar
20
· Visningar
3 231
Senast: Domenico
·
M
Träning Hej! Tänkte försöka söka lite tips och hjälp då jag själv känner att jag har svårt att få bukt m detta problem. Har sedan 2½ år...
2
Svar
26
· Visningar
6 412
Senast: samurai
·
O
Träning Jag har min d-ponny som vi inte vet vad det är för fel på. När man rider dressyr så kan hon inte fatta höger galopp, och kan heller...
2
Svar
21
· Visningar
2 193
Senast: Tuvisen
·
Träning I form av träning alltså? Nu syftar jag på hästar på 6 mån och äldre. Aktiverar ni dem varje dag?
2
Svar
25
· Visningar
2 809
Senast: mynie
·
T
Träning Ååå jag hoppas verkligen att ni här på buke kan hjälpa mig nu! Det är såhär, jag har haft min halvblod (vallack) i ca 2veckor nu, Har...
Svar
10
· Visningar
1 713
Senast: TaylorSwift
·
K
Träning Köpte väldigt nyligen en ny häst, som skulle vara stabil o lätt att rida då jag numera är VÄLDIGT harig av mig. Har inte ridit henne så...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 652
Senast: Famela
·
A
Träning En häst som är 23 år.. hur ska den ridas? alltså med tanke på åldern...
Svar
7
· Visningar
1 056
Senast: IngelaH
·
Ridning Då jag tyvärr inte kunde vara med på förra träffen tycker jag vi ska ordna någon ny snart igen! Nu när vädret är som det är kan vi ju...
2
Svar
32
· Visningar
2 782
Senast: Sommarsmurf
·
K
Träning Mitt föl är 7 månader. Jag lyfter benen nästan dagligen. När jag tar bakbenen så vevar hon jämt med dom som om hon skulle sparka. Hur...
Svar
4
· Visningar
907
Senast: Sar
·
S
Träning Jag har precis börjat sköta om och rida ett varmblod. Hon är inte så väluppfostrad av sina ägare, som inte heller har ridit henne och...
Svar
2
· Visningar
777
Senast: Toria
·
K
Träning Just nu dansar jag som på små rosa moln vill jag lova. Idag var ANDRA gången jag lastade min häst själv hemma o hon går in!!! Hela vägen...
Svar
1
· Visningar
820
Senast: Toria
·
T
Träning Undrar lite över vilka ridhjälpmedel som kan finnas på marknaden. Då tänker jag inte direkt på hjälpmedel för funktionshindrade utan för...
Svar
13
· Visningar
2 634
Senast: Scandi
·
B
Träning Min tinkerdam är väldigt stark och hård i munnen, hon går bra att rida ut med någon annan, men när man rider ut sjäälv är hon väldigt...
Svar
2
· Visningar
742
Senast: Polly_Mulle
·
Träning ... någon som har lite tips om hur man ska få hästen att gå in i transporten lite fortare än 1 timme? Har inga träningsmöjligheter då vi...
2
Svar
34
· Visningar
2 798
Senast: koftena
·
A
Träning Har just nu lite problem med våran travtjej! Hon rids regelbundet..nästan varje dag..men ändå går hon ner i vikt! Rätt så smal för...
Svar
3
· Visningar
749
Senast: samurai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V