Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Hade varit kul att veta om det finns/vilka det finns i blekinge som håller på med just parelli nh eller bara nh..
Svar
3
· Visningar
724
Senast: skuggi
·
Träning Vad ska man tänka på när man letar medryttarhäst/ provrider medryttarhäst? :)
Svar
5
· Visningar
1 104
S
Träning Har en ponny som sparkar bak allt strö i spiltan så allt blir nerpissat (spån). Sparkar även bak hö. Detta är slöseri av strö och hö...
2
Svar
21
· Visningar
2 220
Senast: martha
·
T
Träning har ni tips på hur man på bästa sätt lär en häst att bli riden ute själv? en häst som inte alls är van att ridas ute själv. han är...
Svar
6
· Visningar
1 322
Senast: turbo
·
M
Ridning nu är ju snart julen här och tänkte köpa mig själv en julklapp, hade tänkt en bok om Akademisk ridkonst. Jag är nybörjare och vill...
Svar
14
· Visningar
2 372
Senast: caballus
·
F
Träning Hejsan, jag undrar en sak, min kompis har nyligt köpt en travare, en valac på 7 år, Hans galopp är lite "dålig", jag undrar hur man kan...
Svar
4
· Visningar
1 159
Senast: Winter
·
Träning Jag har köpt en häst (ett sto på 17 år) just, blir 3 v nu på lördag. Det har inte varit någon dans på rosor, hon är misstänksam till...
Svar
8
· Visningar
2 426
Senast: Lindon
·
B
Träning Jag har nu börjat fundera på att köpa släp. Men jag vet inte vilket märke som ev kan ha det som jag söker: * Stabil och går fint efter...
Svar
3
· Visningar
1 324
Senast: Novalisa
·
R
Träning Hej allihopa tänkte det kanske fanns lite hjälp att få från alla hästägare därute ! Jag har precis lånat hem en liten (80-95cm har inte...
Svar
0
· Visningar
1 224
Senast: rottweiler
·
L
Träning Jag fick med en hoppsadel till min häst.. En CH flatback. Den är 18 tum i sätet och jag har inte så stor rumpa.. Jag kan lägga en hand...
Svar
2
· Visningar
1 200
Senast: lynxlady
·
V
Träning Orkar inte leta rätt på vilket av de etthundratolv hästforumen tråden passar på så jag lägger den här. Dom ordnar träningar med duktiga...
Svar
12
· Visningar
1 484
Senast: Lilla_My
·
Träning Hoppas någon orkar läsa, och att jag lagt tråden rätt. Hoppas moderatorn kan hjälpa mig att lägga den rätt annars...
2
Svar
32
· Visningar
3 300
Senast: flashlight
·
E
Träning Jag har ett 17 årigt hbl sto, som rids med martingal och pessoabett. Nu har hon stått under en period pga skada, och är nu under...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 582
Senast: exina
·
C
Hästhantering Vilken är den bästa och mest pedagogiska nybörjarboken när det gäller NH? Självklart tycker väl människor olika men har DU någon "bibel"...
Svar
8
· Visningar
1 178
Senast: Toria
·
Träning om tråden ligger fel så var vänlig flyttan ;) När jag rider på banan så släper min häst bakbenen i sanden och bara låter dom få hänga...
Svar
8
· Visningar
1 320
Senast: flashlight
·
  • Låst
Träning undrar hur mkt ni betalar i stall hyra för eran ponny/ häst :p håller på med en uppgift i skolan att man ska ha inackordering i sitt...
Svar
4
· Visningar
939
Senast: IngelaH
·
Träning Hmm, behöver lite råd nu.. Har precis köpt en ny häst (6årig andalusievalack), köpt av en vän då han misstrivdes så i det stallet han...
Svar
6
· Visningar
1 329
Senast: caballera
·
Träning Hej! Eftersom det för tillfället letas dressyrhäst för fullt tänkte jag att det är dags att lära mig lite mer om vad man ska tänka på...
Svar
8
· Visningar
1 068
Senast: Soranto
·
S
Träning 1:nu är det så att mitt 12: åriga vbl. sto ska få föl i juni ngn gång och jag undrar hur länge jag kan fortsätta rida "hårt" dvs. ut i...
Svar
2
· Visningar
842
Senast: Smurrfan
·
Träning Jag red ett travsto igår. Hon var väldigt trevlig, framåt, positiv och känslig. Stämde inte alls in med min bild av att rida travare...
Svar
4
· Visningar
917

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• WE-tråden