Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Vad tycker ni är absolut grundläggande uppförande hos hästar i allmänhet? Alltså inte nödvändigtvis din egen häst utan vad förväntar du...
Svar
10
· Visningar
1 436
Senast: Arabizar
·
T
Träning Pappa köpte nya broddar till mig idag då det fattades 4st (av 16) givetvis så blev det fel, inte lätt för pappsen att veta och ända...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: TaylorSwift
·
D
Träning Jag har ju alltid lärt mig att man ska först skritta, sen jogga fram hästen i trav och så och att man inte ska galoppera efter skritten...
2
Svar
30
· Visningar
3 171
Senast: diskho
·
Träning Köpte i augusti en 3 årig frieser/tinker korsning som precis blivit inriden. Han har varit världens mysigaste, snällaste och säkraste...
Svar
12
· Visningar
1 493
Senast: mataii
·
Träning nu blir jag galen min ponny (c-ponny) ha nu smitit ur sin hage 4 gr på en vecka:mad: har ni någraerfarenheter av såna hästar/ponnyeroch...
Svar
6
· Visningar
3 219
T
Träning Nån som har tips för att rida in ett 4årigt kallblodssto? :) Har blivit riden 1gång på gården med sadel och träns, dock sutten på...
Svar
4
· Visningar
1 285
Senast: Tooveee
·
2
Träning Idag har vi haft stallmöte där frågan om brodd eller inte brodd kom upp. Hälften av hästägarna ville ha brodd runt om i hagen och...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
7 373
Träning Vad anser du om formen på denna häst? Vad är bra och vad vill du förbättra?
3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 984
Senast: älgen
·
S
Träning jag fortsätter lite på tråden "Alldrig mer bett" fast nu är ämnet LITE anurlunda, jag har ett sto som kan vara ganska "hetsit" ibland...
2
Svar
39
· Visningar
2 567
Senast: kryddelydd
·
W
Träning Ska börja rida in min unghäst snart, förmodligen börjar jag i nästa vecka. Han är varmblod och 4 år. Longerad och insutten. Undrade lite...
Svar
8
· Visningar
1 061
Senast: mackan
·
Träning Vet knappt var jag ska börja, min häst började med att gå omkull med tömkörningsgjorden för ungefär ett år sedan. Han slog upp hela...
2
Svar
35
· Visningar
3 104
Senast: bobo
·
Träning Inte en aning vart jag skulle lägga tråden, men i alla fall! Har en liten shettis som bajsar i höet. Provade i början att flytta på...
Svar
17
· Visningar
1 404
Senast: Royal_724
·
P
Träning Har ett styck ponny som rids oftast. Vill ha förslag på alternativt sätt att motionera denna ponny som inte innebär ridning, longering...
Svar
13
· Visningar
1 093
Senast: murran
·
S
  • Låst
Träning Hej ! Vad kostar det sammanlagt för dig att ha häst varje månad? Är nyfiken. :) MVH Sandra
Svar
3
· Visningar
890
Senast: IngelaH
·
Träning Jag har ett saftigt problem när jag rider:o och det är nämligen så att jag "luftar" från sadeln....har enorma problem med att jobba ner...
Svar
14
· Visningar
1 259
Senast: Poisonous
·
W
Träning Jag har lite planer på att träna lite tricks och så med mitt varmblod, men de enda jag vet hur man lär hästen är "vacker hov" och "rulla...
Svar
5
· Visningar
919
Senast: CoNo
·
L
Träning Finns det några förstående o stöttande människor här? Jag behöver lite uppmuntran då jag håller på att ge upp... Har ridit i halva mitt...
2
Svar
24
· Visningar
2 864
Senast: martha
·
R
Träning Jag har ridigt för alla möjliga tränare, allt från vanliga hobbyryttare som hjälpt mig till a-tränare. Priset för en träning varierar ju...
Svar
17
· Visningar
1 441
Senast: kem
·
Träning Har ett fullblod på 5 år som har lite svårt för att orka hålla galoppen, hon blir lätt väldigt studsig och kmr liksom bara uppåt, det...
2
Svar
28
· Visningar
5 007
Senast: flashlight
·
Träning Hej! Jag har en fråga: Många säger att om på vintern om hästen ej har broddar i hagen och sen skadar sig på något sätt, halkar eller...
Svar
5
· Visningar
1 002
Senast: Lokkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama