Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

D
Träning Jag har en häst på 11 år med sadeltvång. Visste om detta när jag köpte honom. Han ogillar när jag spänner gjorden så jag gör detta sakta...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: Merry Legs
·
Träning Var för några år sedan med på "polishästträning" på ridskolan jag red på då. (Vet inte riktigt vad jag ska kalla det, det var en ridande...
Svar
7
· Visningar
1 117
Senast: Niela
·
C
Träning Hej! Nu kommer nästan första snön här nere hos oss och vi ska iväg på julmarknad med våran ardenner imorgon! Han ska dra en vagn då med...
Svar
4
· Visningar
1 125
Senast: misen
·
Träning Har en liten fundering om att hantera sin häst i boxen. Skulle bli glad om ni med mer erfarenhet delar med er av lite kunskap. Mitt...
Svar
13
· Visningar
1 074
Senast: acj
·
V
Träning Jag äger ett 10-årigt varmblodssto. Hon har tränats för travet och eventuellt gått i några enstaka lopp (vet inte säkert) men hon dög...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Varmblod-freak
·
  • Låst
Träning Hej alla! Är det någon som kan tipsa om ett bra träningsridläger till sommaren 2009? Helst inte allra längst söderut, när jag bor i...
Svar
1
· Visningar
981
Senast: IngelaH
·
R
Träning Någon som brukar jobba med två hästar samtidigt i paddocken från marken ? skulle ju va praktiskt ibland men funkar det ? något som man...
Svar
19
· Visningar
1 895
Senast: Fyrfota
·
S
Träning För ca. 2 månader sen köpte jag en islandshästvalack på 6 år. Allt har gått jättebra och han är väldigt fin, men för några veckor sen så...
Svar
9
· Visningar
1 345
Senast: Maira
·
F
  • Låst
Ridning Malin skrev Sv: Klassisk ridning enligt Philippe Karl...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
11 738
·
Träning Hur gör ni? Imorgon kommer den nya transporten. På kvällen kommer hovis och ska sko om hästar. Det blir skor med 4 hål i varje och jag...
2
Svar
36
· Visningar
5 046
Senast: Yrja
·
Träning På lördag ska jag hämta upp mitt nya stjärnskott i Örebro. Det är en resa på 11 mil enkel väg och jag har ett vanligt enkelaxlat släp...
Svar
4
· Visningar
1 011
Senast: Mia_R
·
Träning Vart har ni fått tag på relativt billiga "carrot stick"?? Har tittat på körspön etc men tycker inte att jag hittar någon bra. Några...
Svar
8
· Visningar
2 905
Senast: Migo
·
L
Träning Jag har en 3,5åring hemma.. Detta är ett stort halvblod på ca 176cm.. Han är riden i ca 1 år.. Han har varit i skogen med ryttare men...
2
Svar
33
· Visningar
2 630
Senast: Hannaa
·
I
Träning ...Vi fick en ny häst till stallet för ett tag sedan, som inte haft det lätt i livet. Han kom från Holland och har verkligen heft otur...
Svar
13
· Visningar
1 645
Senast: Tant Brun
·
Ridning Då gamla AR-bildtråden började bli lång, startar jag en ny... Hej! Jag tänkte att det vore kul och se lite bilder på när ni tränar...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
47 030
·
L
Träning Jag har bestämt mig för att bli medryttare igen. Jag har fått flera svart på annonser som jag har lagt ut och nu har jag fastnat för...
Svar
18
· Visningar
1 491
Senast: Elina8
·
S
Träning Hej! Jag har ett fullblod på foder :love: Jag har ett litet problem och jag tänkte höra om ni har några tips. Det är så att där...
Svar
6
· Visningar
879
Senast: SpaCe
·
E
  • Låst
Träning Vart ska jag vända mig då jag söker hästtransport från södra sverige uppåt i sverige?
Svar
1
· Visningar
707
Senast: pinky
·
Träning Jag har ett lite udda problem. Jag har i alla fall aldrig stött på det tidigare. Min lilla 2-åring går med mig på promenad för hand ute...
Svar
3
· Visningar
967
Senast: Snowball
·
S
Träning Hej! Jag behöver hjälp. Min halvfoderhäst var tidigare misshandlad, och detta påverkar henne väldigt mycket. Hon försöker bitas hela...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: Siggelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama