Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Är det någonting som går att räna bort? Red en häst i helgen som var jätteseg i munnen, i galoppen körde hon fram huvudet och gapade -...
Svar
14
· Visningar
5 770
Senast: cepeko
·
S
Träning jag vet inte riktigt om det var det här forumet jag borde ha lagt in min fråga på men nu gör jag det ändå... Jo det är så att jag...
Svar
16
· Visningar
1 422
Senast: Punkity
·
E
Träning Ny på sida, skrev nyss ett inlägg men vet inte vart de hamnade. Jag letar efter ett föl / unghäst nu. Jag är uppväxt med hästar, men...
Svar
5
· Visningar
1 070
Senast: Habina
·
Träning Vad tycker ni är absolut grundläggande uppförande hos hästar i allmänhet? Alltså inte nödvändigtvis din egen häst utan vad förväntar du...
Svar
10
· Visningar
1 437
Senast: Arabizar
·
T
Träning Pappa köpte nya broddar till mig idag då det fattades 4st (av 16) givetvis så blev det fel, inte lätt för pappsen att veta och ända...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: TaylorSwift
·
D
Träning Jag har ju alltid lärt mig att man ska först skritta, sen jogga fram hästen i trav och så och att man inte ska galoppera efter skritten...
2
Svar
30
· Visningar
3 172
Senast: diskho
·
Träning Köpte i augusti en 3 årig frieser/tinker korsning som precis blivit inriden. Han har varit världens mysigaste, snällaste och säkraste...
Svar
12
· Visningar
1 493
Senast: mataii
·
Träning nu blir jag galen min ponny (c-ponny) ha nu smitit ur sin hage 4 gr på en vecka:mad: har ni någraerfarenheter av såna hästar/ponnyeroch...
Svar
6
· Visningar
3 220
T
Träning Nån som har tips för att rida in ett 4årigt kallblodssto? :) Har blivit riden 1gång på gården med sadel och träns, dock sutten på...
Svar
4
· Visningar
1 291
Senast: Tooveee
·
2
Träning Idag har vi haft stallmöte där frågan om brodd eller inte brodd kom upp. Hälften av hästägarna ville ha brodd runt om i hagen och...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
7 373
Träning Vad anser du om formen på denna häst? Vad är bra och vad vill du förbättra?
3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 986
Senast: älgen
·
S
Träning jag fortsätter lite på tråden "Alldrig mer bett" fast nu är ämnet LITE anurlunda, jag har ett sto som kan vara ganska "hetsit" ibland...
2
Svar
39
· Visningar
2 567
Senast: kryddelydd
·
W
Träning Ska börja rida in min unghäst snart, förmodligen börjar jag i nästa vecka. Han är varmblod och 4 år. Longerad och insutten. Undrade lite...
Svar
8
· Visningar
1 063
Senast: mackan
·
Träning Vet knappt var jag ska börja, min häst började med att gå omkull med tömkörningsgjorden för ungefär ett år sedan. Han slog upp hela...
2
Svar
35
· Visningar
3 106
Senast: bobo
·
Träning Inte en aning vart jag skulle lägga tråden, men i alla fall! Har en liten shettis som bajsar i höet. Provade i början att flytta på...
Svar
17
· Visningar
1 411
Senast: Royal_724
·
P
Träning Har ett styck ponny som rids oftast. Vill ha förslag på alternativt sätt att motionera denna ponny som inte innebär ridning, longering...
Svar
13
· Visningar
1 094
Senast: murran
·
S
  • Låst
Träning Hej ! Vad kostar det sammanlagt för dig att ha häst varje månad? Är nyfiken. :) MVH Sandra
Svar
3
· Visningar
890
Senast: IngelaH
·
Träning Jag har ett saftigt problem när jag rider:o och det är nämligen så att jag "luftar" från sadeln....har enorma problem med att jobba ner...
Svar
14
· Visningar
1 259
Senast: Poisonous
·
W
Träning Jag har lite planer på att träna lite tricks och så med mitt varmblod, men de enda jag vet hur man lär hästen är "vacker hov" och "rulla...
Svar
5
· Visningar
926
Senast: CoNo
·
L
Träning Finns det några förstående o stöttande människor här? Jag behöver lite uppmuntran då jag håller på att ge upp... Har ridit i halva mitt...
2
Svar
24
· Visningar
2 868
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka