Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo det är ju inget nytt men det finns fortfarande ingen säker källa, bara teorier, veterinär eller inte.
Känner sig trängd? Klaustrofobisk? reptilhjärnan som kickar in som självförsvarsmekanism?
Nervkläm är ju en teori. Spänningar. Ryggont kan säkert vara en annan. Dåligt passande sadel, obekväm gjord, samt rädsla av tidigare erfarenheter kan vara en rätt omfattande bidragsfaktor. Tror att vi får acceptera flertalet möjliga orsaker beroende på häst.
man får acceptera flertalet möjliga orsaker beroende på häst!
Jo det är ju inget nytt men det finns fortfarande ingen säker källa, bara teorier, veterinär eller inte.
Förlåt om jag är okänslig
Men jag trodde man skulle få se sår
Här finns en artikel om sadeltvång som bl.a. innehåller en teori om att många föl bryter ett revben eller får ett trauma runt bröstkorgen vid födseln och det sitter i hela livet om det inte justeras av t.ex. en kiropraktor. Det kan vara en av orsakerna till sadeltvång.
Måste hålla med.Det var nog den mest "kreativa" spekulationen jag hört hittills måste jag säga.