Sv: bett
Du skulle väl inte stanna och gå samtidigt? Det är motsvarande vad hästen får för signaler av bettet en lättstressade häst kan mycket väl protestera genom att resa sig då den inte förstår de motstridiga signalerna som ges hela tiden. sänker den huvudet så får den tryck i gommen höjer den huvudet så får den tryck i nacken. Hästen kommer aldrig undan trycket...
Det finns mycket som sälj på marknaden som inte är bra...Vad det gäller pessoabet så vet man ju hur tycket verkar och man vet vad det ger för signaler.jag fattar inte hur nästan alla kan tycka att man plågar sina hästar för att man rider med pessoa, jag menar har ni känt själva??? nä just det då kan man inte veta. plus att om det skulle vara djurplågeri skulle man inte sälja det... nu menar jag inte att man inte får tycka som man tycker och jag är för att man ska få säga sin mening, men att tycka att man misshandlar sin häst för att man rider med det är inte sjyst.
Du skulle väl inte stanna och gå samtidigt? Det är motsvarande vad hästen får för signaler av bettet en lättstressade häst kan mycket väl protestera genom att resa sig då den inte förstår de motstridiga signalerna som ges hela tiden. sänker den huvudet så får den tryck i gommen höjer den huvudet så får den tryck i nacken. Hästen kommer aldrig undan trycket...