Jättetrevlig! MEN vinner inga svåra klasser, och är just show.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och... vi tror olika.Och i princip alla "showande" skulle slå Ankie v B när som helst om de fått ställa upp i tävling, fast reglemetet tillåter ju inte sadel och tränslöst, vilket säger mer om FEIs "experter" än de som rider på hästens vilkor...
Och... vi tror olika.
Gör vi nog. Om jag vore domare skulle Anki fått 0a på allt som har med galopp och hjälpares inverkan, då TR klart och tydligt påpekar "SÅ SMÅ OCH OMÄRKLIGA HJÄLPER SOM MÖJLIGT" vilket samtliga som inte tränat för Anki klarar av till mästa dels "osynligt" om det inte granskas i slowmotion... Inte ens en LD/LC ryttare på sin första tävling skulle få annat än 0 med sådana yviga hjälper.
@Lizans
Vill du rida som Anki är mitt råd att du tränar mycket smidighet så att dina sporrar kan borra sig in vid hästens ryggrad utan att knät förflyttas det minsta från sadelkappan, samt att hästen inte är större än att momentet kan genomföras...
Det är en trevlig häst men den räcker inte till på högre GP nivå.
Hon visar den snyggt.
Sedan är den bettutbildad och då försvinner mitt intresse.
Jag förstår inte hur så många kan bli förblindade av en långklänning, barbacka, suggestiv musik, mörker, bettlöst, att de inte ser alla brister ekipaget, eller då hästen, har?
Jättetrevlig! MEN vinner inga svåra klasser, och är just show.
@Lizans
Vill du rida som Anki är mitt råd att du tränar mycket smidighet så att dina sporrar kan borra sig in vid hästens ryggrad utan att knät förflyttas det minsta från sadelkappan, samt att hästen inte är större än att momentet kan genomföras...
Ingen av de som jag sett på globen har ridit ett grand Prix program på elitnivå. Många har varit skickliga men om de klarat sig på elitnivå är högst tveksamt. Det framgår dessutom sällan om de tränar utan utrustningen.Några namn kommer jag inte ihåg, men de som "showar" i Globen varje år torde väl vara bevis på att svår dressyr går att utföra utan vare sig träns eller sadel... Bla tjejen som hade tre Lipizaner där hon red den ene i mitten, och två lösa bredvid som red en perfekt Grand Prix + några show nummer. (kan det varit 12 - 13 år sedan?)
Klart att om du vore domare kunde di döma precis hur du vill ( till du blir sparkad). Men nu är du inte det och förutsättningen för att dom lätt kan vinna utan huvudlag är att du dömer så är du bra partisk så det gills inte.Gör vi nog. Om jag vore domare skulle Anki fått 0a på allt som har med galopp och hjälpares inverkan, då TR klart och tydligt påpekar "SÅ SMÅ OCH OMÄRKLIGA HJÄLPER SOM MÖJLIGT" vilket samtliga som inte tränat för Anki klarar av till mästa dels "osynligt" om det inte granskas i slowmotion... Inte ens en LD/LC ryttare på sin första tävling skulle få annat än 0 med sådana yviga hjälper.
Gör vi nog. Om jag vore domare skulle Anki fått 0a på allt som har med galopp och hjälpares inverkan, då TR klart och tydligt påpekar "SÅ SMÅ OCH OMÄRKLIGA HJÄLPER SOM MÖJLIGT" vilket samtliga som inte tränat för Anki klarar av till mästa dels "osynligt" om det inte granskas i slowmotion... Inte ens en LD/LC ryttare på sin första tävling skulle få annat än 0 med sådana yviga hjälper.
2003, fast inte för ponny där det aldrig varit tillåtet under mina år som tävlingsansvarig. Är därför jag skrev KAN HA ÄNDRATS, fast så långt klarade du väl inte läsa...
2003 var det inte tillåtet med bettlöst/hackamore i dressyr.2003, fast inte för ponny där det aldrig varit tillåtet under mina år som tävlingsansvarig. Är därför jag skrev KAN HA ÄNDRATS, fast så långt klarade du väl inte läsa...
Du får ju ett protokoll där det står hur du ska rida.
Oavsett vad ni säger kommer ni aldrig få mig att ändra på mig att det faktiskt är en TRÄNINGStävling. Om det inte hade varit under tävlinglika förhållande kunde det lika gärna varit en vanlig träning, sen får ni tycka bäst ni vill att jag har "snäv" syn, men så är det för mig och det kommer ni aldrig att kunna ändra på hur ni än försöker. Good luck.@RedHyuuga
Vilken oerhört snäv syn du har på vad träning är Men faktum är att pay-arrangemangen aldrig någonsin ska kallas tävling, inte ens träningstävling.
Problemet är att det inte är en tävling alls, träning inför tävling i den bemärkelse att man får en bedömning är det men det saknas tävlingsmoment. Om det är tävlingslika förhållande varierar. En pay & ride kan vara att rida programmet på hemmabanan utan några utomstående alls, bara din ridtid är 11:30 typ.Oavsett vad ni säger kommer ni aldrig få mig att ändra på mig att det faktiskt är en TRÄNINGStävling. Om det inte hade varit under tävlinglika förhållande kunde det lika gärna varit en vanlig träning, sen får ni tycka bäst ni vill att jag har "snäv" syn, men så är det för mig och det kommer ni aldrig att kunna ändra på hur ni än försöker. Good luck.
Oavsett vad ni säger kommer ni aldrig få mig att ändra på mig att det faktiskt är en TRÄNINGStävling.
Problemet är att det inte är en tävling alls, träning inför tävling i den bemärkelse att man får en bedömning är det men det saknas tävlingsmoment. Om det är tävlingslika förhållande varierar. En pay & ride kan vara att rida programmet på hemmabanan utan några utomstående alls, bara din ridtid är 11:30 typ.
Va konstigt, jag har då aldrig varit på någon träning där du måste gå till ett sekritariat och visa upp ditt hästpass innan du får lasta av hästen, betala startavgift, rida fram på framridning, funktionärer, speaker och dommare. Konstig träning, är mer som en tävling.Din inställning handlar ju mer om att du som person inte vill lära rätt.
Va konstigt, jag har då aldrig varit på någon träning där du måste gå till ett sekritariat och visa upp ditt hästpass innan du får lasta av hästen, betala startavgift, rida fram på framridning, funktionärer, speaker och dommare. Konstig träning, är mer som en tävling.
Som sagt pay&ride är programridning. Allt utom ridnana och någon form av domare ( ibland inte utbildad) allt övrigt du räknar upp varierar. Det är ganska vanligt att stall ordnar sin egen pay and ride. Vad ska de med vaccinationsintyg till?Va konstigt, jag har då aldrig varit på någon träning där du måste gå till ett sekritariat och visa upp ditt hästpass innan du får lasta av hästen, betala startavgift, rida fram på framridning, funktionärer, speaker och dommare. Konstig träning, är mer som en tävling.
Jag tror problemet är att vi ser på det olika och spelar det någon roll? Svar nej. Kommer det ändra något? Svar nej. Behöver vi älta det vidare? Svar nej. Punkt slut.