Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Hej! Jag har nyss köpt en jätte trevlig quarter appendix (e. Lone Bright Star) valack på 4 snart 5 år. Han är helt grundutbildad inom...
Svar
6
· Visningar
1 206
Senast: BrightGrandeur
·
H
Träning Har en vaninna som nu har ridit i ca 2 ar. Hon ar i stort sett en nyborjare, med alla dess tillhorigter: dalig balans, hoga hander...
Svar
5
· Visningar
994
Senast: Mattsson
·
Träning Skulle behöva lite konkreta tips av er erfarna bukare. :bow: En kompis har bett mig att titta lite när hon rider sin islänning och ge...
Svar
14
· Visningar
1 771
Senast: ZorroLouise
·
W
Träning Jag ska rida min 4 åring för första gången på fredag hade jag tänkt (han är insutten innan). Tänkte bara fråga vad ni tycker ang. att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 098
Senast: mackan
·
W
Träning Jag visste inte vilket forum denna skulle ligga i, så moderator får gärna flytta ifall den ligger fel :confused: Iallafall, jag har...
2
Svar
27
· Visningar
4 651
Senast: Tooveee
·
J
Ridning Red lektion för 1:a gången häromdagen, på 1-2 år. Kände att det kunde vara dags, iom att det var så länge sedan... Hmm, ja vad ska man...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 618
Senast: axel
·
Träning Vad är felet om man drar upp knäna vid skänkling när man rider? Är man spänd någonstans?
Svar
12
· Visningar
2 551
Senast: Jeeves
·
R
Träning Hei alla, Jag har en medryttarhäst, en underbar halvblodsvalack på 6-år, snäll i all hantering och allmänt gosig, underbar häst helt...
Svar
10
· Visningar
1 276
Senast: Ryttare42
·
Träning jag har ridit i 15 år...och rider fortfarande som en jävla nybörjare, känner ingen skillnad på höger/vänster galopp, hittar inte rätt...
14 15 16
Svar
317
· Visningar
29 028
Senast: Carand
·
F
Träning hejsan! jag har en 8-årig valack (islandshäst) som har hemskt dårlig balans hoppade ca 30 cm då gick allt bra men när jag höjde till ca...
Svar
2
· Visningar
783
Träning Kan man "lära" hästen att ha lite mer ordning i sin box? Han bajsar överallt, gräver ner och rör runt :mad:. Hans kompis i boxen...
Svar
15
· Visningar
1 527
Senast: Suzi
·
W
Träning Jag undrar över lite olika roliga övningar man kan göra med sin unghäst (uppsuttet)? Saker som både är roliga och som hästen lär sig...
Svar
3
· Visningar
805
Senast: Winter
·
Träning Hur kommer det sig tro att vissa hästar bli sk vinter heta så fort det blir kallt och snö ute?? Har själv en ung häst som inte påverkas...
Svar
16
· Visningar
4 164
V
Träning Mitt fullblod är en hejare på att gnissla tänder.. Och jag har inte riktigt funderat ut hur han känner sig vid tillfällen som han gör...
Svar
9
· Visningar
1 089
Senast: rare
·
Träning Det må stå i ngn av alla långa NH-trådar (men inte i någon egen tråd, jag har sökt) men min fråga är kort: Varför ser carrot sticken ut...
2
Svar
28
· Visningar
3 651
Senast: _jossan__
·
P
Träning hej! jag har lite frågor som jag behöver svar på. så istället för att skicka frela trådar så skriver ja allt i en tråd:idea:. jag...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: Winter
·
Träning Jag har tre hästar var en är väldigt jobbig vid fodring och de andra hästarna blir väldigt arga på honom. Han går runt i sin box hela...
Svar
13
· Visningar
1 305
Senast: Ljulius
·
Träning Är det någonting som går att räna bort? Red en häst i helgen som var jätteseg i munnen, i galoppen körde hon fram huvudet och gapade -...
Svar
14
· Visningar
5 770
Senast: cepeko
·
S
Träning jag vet inte riktigt om det var det här forumet jag borde ha lagt in min fråga på men nu gör jag det ändå... Jo det är så att jag...
Svar
16
· Visningar
1 422
Senast: Punkity
·
E
Träning Ny på sida, skrev nyss ett inlägg men vet inte vart de hamnade. Jag letar efter ett föl / unghäst nu. Jag är uppväxt med hästar, men...
Svar
5
· Visningar
1 070
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama