7-årig valack som nyps i tid och otid..

Sv: 7-årig valack som nyps i tid och otid..

Håller med, när hästar uppfostrar varandra biter de på utsatta ställen eller jagar bort den olydiga från flocken. Det är ett hårt straff för en häst att bli utjagad då de blir väldigt sårbara för omgivningen. Men att bita i mulen, inte i uppfostringssyfte iaf.....

Sv: 7-årig valack som nyps i tid och otid..

Jag råder till att markera, rejält. Hur detta görs är ju beroende på individen - hur känslig den är och hur den svarar på det du gör.

Allt från att bara titta upp och "mota bort hästen med blicken", kanske morra NEJ och stampa i golvet och backa bort hästen från dig ända till att nypa tillbaka (i halsen tex.).

Den måste lära sig att människor "tuggar" man inte på.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 848
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 430
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 211
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar