7-årig valack som nyps i tid och otid..

Sv: 7-årig valack som nyps i tid och otid..

Håller med, när hästar uppfostrar varandra biter de på utsatta ställen eller jagar bort den olydiga från flocken. Det är ett hårt straff för en häst att bli utjagad då de blir väldigt sårbara för omgivningen. Men att bita i mulen, inte i uppfostringssyfte iaf.....

Sv: 7-årig valack som nyps i tid och otid..

Jag råder till att markera, rejält. Hur detta görs är ju beroende på individen - hur känslig den är och hur den svarar på det du gör.

Allt från att bara titta upp och "mota bort hästen med blicken", kanske morra NEJ och stampa i golvet och backa bort hästen från dig ända till att nypa tillbaka (i halsen tex.).

Den måste lära sig att människor "tuggar" man inte på.

Liknande trådar

Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 738
Senast: Claraclara
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 634
Senast: Ceta
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 933
Senast: Ragdoll
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 187
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna