snälla du.
Försöker att va snäll
man har om man ska ha kläder och ska välja material i VARMT klimat, bomull, därför att det svalkar mest.
Okej, som material då, därför är "alla" t-shirts gjorda av bomull, man vill bli svalkad utan att för den delen vara naken givetvis är du som människa svalast om du är naken jämfört om det är 30 grader plus och du slänger på kläder, det är inte poängen här i tråden, utan att man försöker värma en häst med hjälp av ett bomullstäcke.
Ska försöka hålla mig till påängen... Bomull KYLER jämfört med andra material, och det är därför du har sommartäcken som oftast är gjorda av bomull.
Jämfört var ordet ja, men kyller det verkligen mer än om hästen går utan täcke????
SVARTA kläder drar åt sig värme, jag vet inte vart du fått det från alls.
(Hålla mig till påängen, va det ja )VITT stöter bort värmen, och det har man ofta i öknen/varmare klimat.
Hästar har PÄLS de är inte människor - och pälsen isolerar inte bara mot kyla utan också mot värme när det behövs och hästen får reglera sin värme själv.
Jag förstår inte varför du kommenterar att vildhästar inte behöver täcken till mig - jag tvekar inte om detta och det är därför jag skriver i tråden därför att täcken används överdrivet.
det var bara en parantes.
läs på innan du insisterar är du snäll,
Ska läsa Den stora ordboken om bommulstäcken för jag har rätt i denna frågan ang bomull som material och "värmande" medel för hästar - det värmer INTE.
ja, ja... Men ett tjockt bommulstäcke då? Vilken verkan har ett svart bommulstäcke?
VILL FÅ KLARHET I DETTA NU!!!!!! MIN GUUUD (obs. Gud har inget med tråden att göra.)