Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej! Jag är mitt i ett dilemma och uppskattar alla råd jag kan få! :) Jag har ett nittonårigt sto arab/halvblod, som jag haft i...
Svar
9
· Visningar
1 513
Senast: hnokki
·
P
Träning Hej! Nu skulle mina flickor behöva få lite ny inspiration och och en hel del bra ideer på nya övningar.... De skulle småningom vilja...
Svar
11
· Visningar
1 075
Senast: Lella
·
M
Träning Undrar om någon här som valt att rida sin häst på pelhambett vill dela med sig av sina erfarenheter av bettypen? Varför valde du...
2
Svar
23
· Visningar
7 810
Senast: kvandi
·
K
Träning Tråden har säkert hamnat fel.. Jo till min fundering. Min söta tjej leker nått kopiöst med tungan.. fladdrar hej vilt överallt o...
Svar
11
· Visningar
1 642
Senast: koftena
·
Ridning Var iofs inte så jättelänge sen det var en träff här uppöver (i höstas??) Nu tänkte jag mer på en träff lite längre norrut...
Svar
6
· Visningar
1 222
Senast: Youmeoh
·
P
Träning Hejsan . Jag har en islandshästvalack på 24 år som troligen har blivit ganska hårt hanterad på island i unga år. Vi har haft honom i...
Svar
6
· Visningar
1 036
F
Träning Är Ardenner en bra ridhäst, typ orkar den galoppera fort, mm ? :D
Svar
7
· Visningar
1 257
Senast: Tuvisen
·
I
Träning Hur skulle ni bete er i situationen på bilden. http://se.youtube.com/watch?v=kN_pZ5PKAzo&NR=1
Svar
11
· Visningar
1 521
Senast: linzan
·
Träning Min häst har tappat mkt muskler. Ser inte alls så bastant och maffig ut som han gjorde i somras. :( Det visade sig när analysen av...
Svar
15
· Visningar
1 410
Senast: Qluring
·
Träning Egentligen skulle jag komma med en löshopningsrapport. Hästen har hoppat, ca 1 meter. Dock inte på löshoppningen. Vi kom aldrig så...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
13 204
Senast: Tarantino
·
E
Träning Har nyligen börjat med NH och börjat träna med Maskerade för ca 2 veckor sen, här är en film från när jag och Maskerade tränade lite...
Svar
6
· Visningar
979
Senast: Ellinore
·
L
Träning Hej allihopa! Jag tänkte att det hade varit roligt om alla som var aktiva i hoppningen tränar/tävlar kan väl skriva hur just ni lägger...
Svar
4
· Visningar
893
Senast: Lolsson
·
Träning 1. Jag behöver några kloka ord. För ett halvår sedan köpte jag en ohanterad islandshingst på 2 år. Han är det finaste jag har och vi har...
Svar
6
· Visningar
988
Senast: skuggi
·
W
Träning Som många redan vet håller jag på att rida in mitt 4 åriga varmblod, och idag började vi trava. Problemet var bara att han gick över...
2
Svar
28
· Visningar
2 813
Senast: skuggi
·
B
Träning Hej. Suttit här ca 5 timmar nu och läst om lite allt möjligt. Allt från mugg till A2 virus till jobbiga hingstar och kände bara ett...
Svar
15
· Visningar
1 676
Senast: bigganl
·
Träning Jag får hem ett varmblod om 2 månader ungifär. Är det något extra jag bör tänka på? Allt ifrån hantering och utbildning till foder mm...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: MartinaN
·
J
  • Låst
Träning Håller på att leta efter ny sadel till hästen och funderar över en akademisk sadel. Har just nu en western och står mellan valet och...
Svar
7
· Visningar
960
Senast: IngelaH
·
Träning Han blev inte riden igår så han var lite hoppig idag. Han började bocka som fan, jag kunde verkligein inte få honom att sluta. det var...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 167
Senast: Elin_och_Hasse
·
Ridning Hejsan! Har köpt mig en StarTrekk Espaniola men vet inte alls vad för schabrak jag ska ha till den. Har inte fått hem den än så har...
2
Svar
37
· Visningar
3 850
Senast: Immer
·
M
Träning nu vet jag ej om jag lagt det här i rätt forum men men.. va på hoppträning i helgen och min ponny va jätte duktig och visade sin...
2
Svar
31
· Visningar
2 400
Senast: Mazuqvikama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar