Myy
Trådstartare
Sv: Att åka i transport
Okej, du tycker inte att jag ska ta risken att bli skadad. Det förstår jag mycket väl. Men vad har du för råd att ge?
Vill du riskera att bli klämd? Sparkad? Isåfall tycker jag att du kan prova att åka med hästen i släpet, annars avråder jag dig. Har sett hästar klättra över bommen vid ett par tillfällen, och det var inte bara bommen som fick ta smällarna... Ena hästen sparkade genom taket, andra sparkade sönder väggarna fram och mellanväggen, för att slutligen komma ut genom framdörren. Hade någon stått i något av de släpen tillsammans med de hästarna så hade de blivit allvarligt skadade.
Är skeptisk till att hästarna bryr sig om vilket märke på släp det är och hur släpen ser ut, det är nog mer lukter, ljud och stabilitet som de reagerar på i släpet Mina har åkt i många olika märken av transporter, Läckösläp (som jag själv hade) Boj, Sävsjö, Fobo, Brenderup, Trane, Ifor Williams, Kylinge, Henra, Star, Värmlandsvagnen och Chess. Det enda jag märkt är att den känsligaste av dem inte gillade Värmlandsvagnen, men det var troligen pga att det gick mkt mer ostadigt bakom bilen än något av de andra.
Okej, du tycker inte att jag ska ta risken att bli skadad. Det förstår jag mycket väl. Men vad har du för råd att ge?