Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Eftersom det var väldigt längesedan jag hade i huvudet vad avstånden var för trav- resp galoppbommar, studs och gymnastikserier så får...
Svar
9
· Visningar
5 005
Senast: Friss
·
Ridning Har ett russ på foder som jag kör med och även en nordsvensk som jag håller på att köra in. Nordsvensken har jag jobbat i kapson några...
Svar
6
· Visningar
1 282
Senast: fjordtokan
·
Träning Jag har för lite drygt en vecka sedan fått hem en otroligt fin valack, eller som åtminstone kommer att bli. Han är lite av den där fula...
2
Svar
21
· Visningar
2 782
Senast: biffen
·
Träning I dag har jag köpt transport!!:bump::banana: Enda problemet är att det sägas att min pålle är svårlastad. Har haft honom snart 1 år...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 605
Senast: Kicki_83
·
Träning Jag skulle vilja ha lite tips och råd ang. min fd. kallblodstravare. Jag köpte honom från travet för tre år sedan, då var han riden...
Svar
5
· Visningar
961
Senast: Immer
·
F
Träning Min häst är väldigt pigg av sig. Men vissa perioder, t ex nu är han otroligt seg i början av passen. Han är liksom inte framme för...
Svar
3
· Visningar
1 169
Senast: Centaur
·
S
Träning Hej! Hur är arabiska fullblod att rida på ett ungefär? I "rasvinkel" menar jag. Tror ni jag skulle passa bra ihop med en? Jag har ridit...
2
Svar
21
· Visningar
4 968
Träning Hur gör du för att hitta en inre fokus och koncentration om du är stressad, har mkt att göra eller av annan anledning inte är så...
Svar
4
· Visningar
766
Senast: Tuvisen
·
T
Ridning Ja nu behöver jag lite hjälp. Har nu under dryga tre år utbildat min häst enligt den akademsika läran. Han har börjat bli så pass stark...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 542
Senast: trolli
·
Träning Efter mitt långa uppehåll beslutade jag mig ganska nyligen för att skaffa mig en medryttarhäst i syfte att hitta tillbaka i egen takt...
Svar
16
· Visningar
1 655
Träning Köpte 2 st 1 åringar för ca 2 månader sen och den ena är OMÖJLIG:devil: att lyfta bakfötterna på. Hon sparkar med full jäkla krafft när...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 831
Senast: korneva
·
N
Träning Detta ämne kanske finns i någon annan tråd, jag vet inte, men det vanligaste är väl att man har problem med ilastningen? :) Hur som...
Svar
12
· Visningar
1 210
Senast: Elma_vip
·
J
Träning Importera ett renrasigt sto från Trondheim, Norge till Sverige. Hade ni tagit någon transport firma eller kört själv? Någon som har...
Svar
4
· Visningar
879
Senast: KryddanXX
·
H
Ridning Kan en häst böja sig i ryggen? Visst kan den det. Hästen är inte stelopererad, däremot har den olika stor förmåga att böja ryggen...
2
Svar
22
· Visningar
2 701
Senast: cristobal
·
Träning Ge mig råd, ja blir så ledsen över att mina pålle inte är trafiksäker :( Visst bilar går, men här far det förbi lastbilar dagligen. Jag...
2
Svar
39
· Visningar
4 801
Senast: Tibra
·
Träning Jag har två hästar. Den ena är varmblodet. En mycket ärlig och lugn herre som jag anser verkar klok och som en bra uppfostrare till min...
Svar
15
· Visningar
1 612
Senast: Elshaya
·
Träning min uppfattning och erfarenhet är att detta förstör hästen. Kan ni som gör detta förklara eran stånpunkt? i mitt stall, ett överklass...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 777
Senast: MizzFail
·
M
Hästhantering Ett litet "vad föredrar du" om NH :). Carrot stick elr vanligt spö? Repgrimma elr Vanlig grimma? Longerlina elr lång "grimskafts"...
Svar
19
· Visningar
1 750
Senast: MizzFail
·
C
Träning Hej. Jag har ett problem med min 3åring (05a). Hon reds in förra året och var jätte snäll under hela tiden. Efter 3års testet i våras...
Svar
18
· Visningar
1 834
Senast: Equi
·
D
Träning Hej! Jag har ett 4 årigt sto som inte går att rida med andra hästar. Så fort någon häst kommer i närheten så tvärvänder hon. Är det...
Svar
1
· Visningar
1 009
Senast: Mitrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Pusseltråden
  • 🎄Jul 2024🎄

Hund, Katt, Andra Djur