Avbockad, släpad och biten!

Sv: Avbockad, släpad och biten!

Hade det varit min häst så hade jag inte gett upp. Då hade jag försökt hitta felet och "behandla"

Men hade det inte varit min så hade jag inte hanterat den igen förens ägaren hade kollat upp om något är fel.

Varför väcka liv i en gammal tråd?

Varför inte?

Har själv gamla trådar under annat användarnamn som jag går in och kollar ibland och ofta är det något nytt skrivet;)

Du hade tur på din siden.
En tip´s:
stal hasten i gången och har en annan gå fram till hasten med sadlen i famnen precis som den ska sadlas och se hur den bete sig.
ett rusknig av huvudit, ören fram o bak, stampning med foten på golvet, good tecken att sadeln inte pass eller some har sägt, den har ont,
o av sätt, är det slut for din del med den hasten, du komma aldrig att kunna lita på den.
Arizona

en häst kan reagera och vara sur UTAN att ha ont och även om sadeln passar. Allt oönskat beteende hos hästar beror inte på smärta

KL

Läste ca 1a sidan.

Att knäcka hästen är väl inte nån bra ide. men att visa vem som bestämmer så att hästen kan slappna av och fattar att den slipper det ansvaret, det är däremot rätt nyttigt för alla parter.

Förutsatt att hästen är helt fräsch och frisk, trots sitt onaturliga liv, hade jag nog sålt den. Hellre skaffa en häst som trivs med sitt liv och den typen av hantering jag har (såvida det inte är stora fel i hanteringen) och börja om från noll än försöka ta tag i ett redan krossat, förstört förhållande och lappa det. Däremot ska man nog ara uppmärksam så att inte nästa häst blir likadan, för då måste man ju ändra grunden i sin hantering.

Sorry,men din attityd är nog problemet.Hästen mår inte bra i din närhet.Lämna honom ifred-och låt nån annan ta över.
Ingen av er mår bra av detta .Det bara känns fel allt ihop.

Men hallååååå... tänk lite innan du skriver...för allas trevnad:)

"Brake in" översatt till svenska menas typ "rida in" så jag tror inte riktigt att hon menar att "knäcka" den...

Att jag säger knäcka tar jag inte tillbaka, man måste knäcka honom, få honom att visa mig och ägaren repekt och ja.. faktiskt bli rädd för oss. Han tror att han kan göra vad som helst nu.

Så du vill ha en häst som är rädd för dig ? Du borde faktiskt inte få ha häst. Häst och människa ska fungera ihop, och båda ska ha glädje av det. Du är egoistisk, och jag tycker mer synd om hästen än om dig.

tycker nån det är konstigt med detta beteende när hästkraken får vara utanför sin box 90minuter om dygnet??

Liknande trådar

Hästhantering Allt började med att jag hyrde en häst några dagar i veckan för ca 1 år sedan. Hästen var en femårig vallack som aldrig hade blivit...
Svar
6
· Visningar
1 152
Senast: Teilani
·
L
Träning I går åkte jag av, igen. Två veckor sedan sist, det var oxå en söndag.. Iaf var vi ute i går o red. Jag har en varmblodsvalack på...
Svar
16
· Visningar
1 305

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka