Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Jag har ett problem med min nya d-ponnyvalack. Han blev min i höstas och var då väldigt bossig och svårhanterad från marken. Problemet...
Svar
5
· Visningar
949
Senast: Vision
·
W
Träning Jag har nu longerat min 4 åriga (5 efter nyår) varmblods valack i ca 1 vecka med en del vilodagar. Han går bra nu och har förstått vad...
2
Svar
26
· Visningar
2 376
Senast: Muninn
·
L
Träning Hej! Tänkte ställa några frågor.. Har erfarenhet av att rida in hästar i "normal" ålder (2½-4 år), nu har jag lånat hem ett 10 årigt...
Svar
5
· Visningar
3 520
Senast: Isabelle L
·
L
Träning hej! ska rida in min unghäst snart, som är en korsning mellan arab och nordsvensk. helt underbar!:love: nu är frågan, är det någon...
Svar
15
· Visningar
2 357
Senast: Isabelle L
·
M
Träning Hej Öppnar en ny tråd då jag inte kunde hitta någon liknande.. Jag har en gammal vbl dam hemma som jag brukar knalla ut med i...
Svar
13
· Visningar
1 454
Senast: Kivina
·
Z
Träning Skulle idag rida ut en lugn tur i trav på ett större fält med mitt fullblod/quarter sto. Hon dansar omkring lite, vilket inte är helt...
Svar
6
· Visningar
2 291
Senast: lindi
·
I
Träning Hej! Varenda gång jag ska sitta upp på mitt sto studsar hon runt, runt, runt. Måste ha någon som håller henne varenda gång jag ska...
Svar
3
· Visningar
1 095
Senast: krumeluren
·
M
  • Låst
Träning Hej, hittar ingen tråd med bilder på ridtravare, så skulle vara kul att få igång en :) Gärna före och efter bilder med. Har än så...
Svar
3
· Visningar
972
Senast: Immer
·
L
Träning Jag har ett islandsföl på 6 månader som är jättetrevligt och klarar av att stå i box utan mamma och det funkar jättebra att borsta...
Svar
3
· Visningar
1 145
Senast: Cornelia
·
F
Träning Min häst stack med besked häromdagen. Att ta rejält tag i henne hjälpte ju INTE, och att ta och ge hjälpte inte heller. Så vad gör man...
2
Svar
37
· Visningar
4 965
Senast: lindi
·
A
Träning Heeej! Jag rider ett nordsvenskt sto på helgerna och jag har ett eller kanske flera problem. Ibland stannar hon bara och vägrar att...
2
Svar
20
· Visningar
1 902
Senast: Andersson_
·
A
Träning Hade idag ett sånt där riktigt åt helvete-ridpass. När jag hade ridit en stund så började hästen gå emot, vilket ju kan hända ibland...
Svar
7
· Visningar
2 495
Senast: AngelInTheSnow
·
H
Träning Hejsan :D Nogon som ska gå/har gått på plönninge gymnasiet och vet vad dom har för intagningspoäng där :)?
Svar
9
· Visningar
1 903
Senast: Cinora
·
Träning Är det vanligt att man transporterar mer än åtta timmar med lastbil hos de företag som jobbar med att köra hästar runt omkring i...
Svar
12
· Visningar
1 400
Senast: lil-sis
·
L
Träning Är hjälptyglar bra eller dåligt, förklara gärna vad som är bra/dåligt.
2
Svar
37
· Visningar
4 581
Senast: Thrill
·
M
Träning Jag har ett problem. Min häst står snällt och stilla när jag sitter upp. Men när jag väl ska rida honom framåt när jag har suttit upp...
2
Svar
25
· Visningar
2 122
Senast: Merry Legs
·
C
Träning Hej! Jag har ett connemara/halvblod på foder, hon är sex år 2009, men mycket mogen för sin ålder. Väldigt pigg och glad och arbetar...
Svar
4
· Visningar
1 217
Senast: CalinneM
·
Träning Jag är medryttare på en d-ponny -90. Då jag började rida henne hade hon stått/ridits sällan under några månaders tid så vi tog det lugnt...
Svar
18
· Visningar
2 069
I
Träning hej, undrar vad skillnaden är mellan tre och fyrtaktig galopp och hur man känner vilken sorts galopp hästen man rider har och hur man...
2
Svar
30
· Visningar
10 664
Senast: Whiplashr
·
L
Träning vet inte om jag lagt denna tråden rätt nu men jag har en liten fråga.. 4 åringen jag har där hemma har börjat "snurra" runt mig när...
Svar
17
· Visningar
2 106
Senast: Cobra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama