"Rädd" och hänger i handen!

Sv: "Rädd" och hänger i handen!

Jag har ett jättebra knep för att få bort "tittigheten". Min häst har varit likadan en längre tid pga att han inte har varit igång ordentligt.
Provade att ha bomull i öronen på honom när jag red och han blev som förbytt! :D Inga explosioner för minsta lilla och allmänt lugn. Hade bomullen när jag red i typ 1 vecka. Provade sen att rida utan o han är lika lugn som med bomullen. Helt underbart! Prova det!

Han måste äta det. Han behöver det för hullet, han är riktigt tunn! :/
Och jag fodrar hellre med lucern som är grovfoder än mer kraftfoder, för hans mages skull! :)

Jag har väldigt svårt att tro att ett kilo skulle göra någon mirakulös skillnad... men om du säger det så. Annars finns ju sojabaserade foder som alternativ eller att försöka hitta ett bättre hö/hösilage.

Som sagt så kan hans beteende komma från lucernet...

Jag har ett jättebra knep för att få bort "tittigheten". Min häst har varit likadan en längre tid pga att han inte har varit igång ordentligt.
Provade att ha bomull i öronen på honom när jag red och han blev som förbytt! :D Inga explosioner för minsta lilla och allmänt lugn. Hade bomullen när jag red i typ 1 vecka. Provade sen att rida utan o han är lika lugn som med bomullen. Helt underbart! Prova det!

Okej, men hur fick du bomullen att sitta fast?? :confused:
Eller bara mojsade du fast den i öronen på hästen?

Man tar bara en lagom stor tuss o trycker fast lite försiktigt. Det finns skumgummitussar man kan köpa. Används väl mest på travare antar jag men det har funkat jättebra på min häst.;)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 098
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 055
Senast: Sel
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 156
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar