Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning hej jag och min syster har köpt två nordsvenskar, mor och dotter. Dottern är 4 år och dem har inte varit särade. Har inte ridit dem ännu...
Svar
1
· Visningar
757
Senast: snusmumrikan
·
K
Träning Kanske lite konstig fråga men 70cm i hoppning för en B-ponny. Vilken klass är det. Inte så att han ska tävla men han är tävlad i det o...
Svar
1
· Visningar
823
Senast: ponnymother
·
C
Träning Nu kommer ännu en sån här tråd ;) Men jag funderar på att flytta mitt fullblodssto till sommaren eftersom jag själv flyttar hemifrån...
Svar
8
· Visningar
788
Senast: fjordtokan
·
M
Träning hej jag har en femårig hanoveraner som ja håller på att utbilda. Jag vet att unghästar tar stora hopp över små hinder men finns det...
Svar
2
· Visningar
883
Senast: picia
·
R
Träning Hej, vet inte vart jag ska vända mig men känner att jag behöver hjälp... Eftersom det inte är min häst, utan en släktings häst som jag...
Svar
14
· Visningar
2 526
Senast: Rebelette_Isa
·
K
Träning Min lilla åtta månaders sto har blivit jätte trotsig. Slår med huvudet när jag ska ta på grimman. Vevar med benen när jag lyfter dom...
Svar
6
· Visningar
1 077
Senast: Amha
·
Träning Hur många av er gör det? Nu tänker jag inte på westernryttare och så utan oss som sysslar med "vanlig" ridning om ni förstår... Hemma...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
15 960
Senast: chik
·
C
Träning Vi har ett föl/åring (föddes i april detta året) vars beteende börjar bli lite väl jobbigt. Hon verkar vara stark psykiskt och då är...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 001
Senast: axel
·
E
Träning Jag skulle behöva ha lite hjälp med vad jag ska ha för bett till min häst då jag vet så mycket om bett. Jag rider han på vanligt...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 080
Senast: _Emma_
·
Ridning Har kommit fram till ett "problem", sadeln ligger annars super så länge lillhästen rör sej i en låg avslappnad form, men genast som han...
2
Svar
22
· Visningar
2 532
Senast: Lella
·
N
  • Låst
Träning Tycker att det skulle vara intressant att veta vad ni har för sadel, vad den kostade när du köpte den, märke, storlek och vad du har för...
Svar
7
· Visningar
902
Senast: IngelaH
·
Träning Är det ingen som är intresserad av det längre? Då menar jag att kanske sitta utanför en hage med en flock hästar och se hur de...
2
Svar
28
· Visningar
2 167
Senast: Fina
·
Träning Min häst kan ju inte ha täcke i hagen pga att han biter i det framtill, eller snarare drar i det. Men han gör bara så när någon annan...
2
Svar
24
· Visningar
2 424
Senast: Bumbi
·
M
Träning hej! jag har en fråga, jag har gått och funderat på varför min häst (ponny) har blivit så sur?:cry:... han var så underbart snäll och...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: Masse
·
T
  • Låst
Träning Jag har ett sto som endast är grundriden. Köpte henne för 1 år sedan men inte kunnat börja träna henne ordentligt förrän nu. Det går...
Svar
12
· Visningar
1 699
Senast: IngelaH
·
B
Träning Vet inte riktigt vart jag ska börja. hade bara tänkt att skapa en liten "diskutions" tråd. om sådana hästar som måste jobbas varje...
2
Svar
29
· Visningar
2 389
Senast: Bella_
·
Träning Har ni några tips på bra Nh böcker? Jag är nybörjare men känner att detta är "min metod" så jag skulle vilja veta massor mer :) Kom...
Svar
19
· Visningar
1 248
Senast: Muraja
·
Ä
Ridning Ge mig namn :D Jag behöver namn på de sadlar som finns i ar stuk. Alltså de sadlar som används inom klassisk ridkonst osv. Helst...
Svar
1
· Visningar
1 159
Senast: fjordtokan
·
Träning Hur har ni lärt dom det? skulle vilja lära min det och vill ha lite tips på hur ni gjort
2
Svar
23
· Visningar
2 277
P
Träning Min häst är otrligt jobbig just nu. Att rida ut funkar knappt längre, och då jag inte har någon ridbana så är det nästan bara att rida...
Svar
15
· Visningar
1 535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka