Skritta 1,5 mil ???

Sv: Skritta 1,5 mil ???

Jag vet det, hade själv en kallblodstravare som skrittade extremt snabbt, ungefär som det du beskrev.

Men eftersom vi inte vet hur snabbt TS häst skrittar så får man väl ta på ett ungefär...

Stoet är det också, blir vansinnigt irriterad om man rider efter andra hästar som i hennes ögon "såsar".
Få hon gå i sitt tempo skrittar vi lugnt ifrån andra med kanske 25-30 meter minst på en halv minut. Gissar bara det kanske är mer.... Hon skulle vara flera kilometer före en mera långsam häst på den sträckan vi pratar om här.
.

Låter som Hedwig...:rofl: de skulle förmodligen bli perfekta "skrittingpartners":D

Nja, det är nog få som skrittar så fort. Så det påståendet vill jag dementera.;)

Hade för mig att vi mätt sträckan med bil och fått det till 4 km, men nu när jag kikade på eniro så fick jag det bara till 3 km och då blir det ju ca 5-6 km i timmen och det stämmer ju bättre i så fall.

Jag kan delvis hålla med, men hade för mig jag hört 10 någonstans och jag tycker nog att hästar skrittar snabbare än vi går, speciellt om man har en rask skritt (som jag antar att TS ville för att få upp flåset).
När jag går med min B-ponny med korta ben så får jag gå fort för att hinna med i hans normaltempo, skulle en stor häst ha lika raskt steg skulle det definitivt inte vara i gångtempo (inte mitt iaf men en powerwalkares kanske:p)

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka