Sötpotatis

Crossline

Trådstartare
Jag älskar sötpotatis, men inspirationen tryter och jag är sugen på att prova något nytt. Affären har extrapris på sötpotatis denna veckan, så nu behöver jag er hjälp att hitta på något att göra med den :p

Vad brukar ni göra med sötpotatis?

Med marshmallows ovanpå! (Fick det på en restaurang i Florida, tydligen en smått traditionell rätt där... Jag fattade först inte vad jag åt, det var så märkligt! Och det var INTE en efterrätt, trots sötman! Jag tänker inte beställa det igen...)
Min erfarenhet (sedan mitt utbytesår) är att det är en klassisk Thanksgiving- och julmiddagsrätt i USA.

Sotpotatis ingar i Thanksgiving och Jul maltiden ... och fran "the south east" ar det tradition med marshmallows uppepa ... medan de allra flesta andra inte har det.

Sotpotatis ingar i Thanksgiving och Jul maltiden ... och fran "the south east" ar det tradition med marshmallows uppepa ... medan de allra flesta andra inte har det.
Jag var i Ohio, så inte så southern och min familj hade inga släktingar därifrån.
Tror nog bara att de gillade det. :)
Jag gjorde det inte, gillade stuffing mer! ;)

Jag förstod inte ens vad jag åt, förrän långt efteråt då jag läste om den rätten och begrep.

Sötpotatis äter jag annars väldigt gärna till julmiddagen, om vi gör en riktig roast! (Gillar sötpotatis i övrigt också.)

Liknande trådar

Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 311
Senast: Freazer
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
5 617
Senast: Tantan
·
Mat Några år nu har jag velat göra egna praliner och i år tog jag äntligen tag i saken. Nu har jag 3 formar färdiga med pralinskal så nu ska...
Svar
10
· Visningar
398
Senast: Shaggy
·
Mat Behöver gå ner i vikt och hade velat ha recept hjälp av ngn app. men alla jag sett har inga val för att välja bort saker man är...
Svar
6
· Visningar
872
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka