Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Tänkte höra mig för om någon här kan hjälpa mig lite med ett bekymmer. Har ett Kbl-sto 5 år som det inte går så lysande att rida. Att...
Svar
1
· Visningar
957
Senast: Falkenrally
·
L
Träning Suck, har ett islandssto som e supermysig att rida och har en bra tölt:) men det är bara det att när jag ska få henne samlad(gå i form?)...
Svar
10
· Visningar
1 202
Senast: Lia Dalefur
·
P
Träning Hej. Undrar hur det ligger till? :crazy: Ska en häst tugga på bettet? En del säger att de absolut inte ska tugga på bettet, en del...
Svar
16
· Visningar
1 523
Senast: Precious
·
W
Träning Hej! Det finns en häst på ridskolans med ett hejdundrande STOIGT temprament, men med ett väldigt fint steg, lätthet för samling och bra...
Svar
13
· Visningar
1 406
Senast: Whiplashr
·
S
Träning liten shettis, hur snäll som helst, som beter sig som en riktig drake när hon är i boxen.. inga problem med hantering eller i hagen, men...
Svar
4
· Visningar
2 141
Senast: sinner
·
P
Träning heej min häst Flash vägrar ibland att gå in i stallet. när vi ska ut på en tur och vi lämnar hagen med de andra hästarna är det inga...
Svar
10
· Visningar
1 433
Senast: hekla
·
B
Träning Hej! Min häst är väldigt ung men riktigt snäll. Han kan ridas ensam på hur lätt som helst, man leder honom hur lätt som helst och allt...
Svar
4
· Visningar
3 016
Senast: Etima
·
Ridning Jag var med en vän till en tränare i klassisk dressyr. Tränaren även uppfödare av rasen PRE. Min vän har köpt sin hingst därifrån och...
Svar
15
· Visningar
1 892
Senast: Camilla_H
·
D
Träning Hej Jag har ett halvblod som jag tränar och tävlar lite dressyr med. Allt går bra, men en sak som jag lagt märke till är att han...
2
Svar
20
· Visningar
2 774
Senast: pebermynte
·
X
Träning Hej! Jag är en 14 årig tjej som sätter igång en gammal kvinnas häst p.g.a att hon inte kan rida för sin ålder, *extremt gammal*. Och hon...
Svar
19
· Visningar
1 969
Senast: Liten
·
Träning är det någon mer än jag som är trött på att höra att man är en dålig amatörryttare utan amititioner bara för att man rider i skogen...
2
Svar
23
· Visningar
2 098
Senast: Lella
·
Träning Var ju många olika åsikter i tråden om hurvida man använder transportskydd eller inte, så då blev jag nyfiken på hur ni använder skydd...
2
Svar
36
· Visningar
2 103
Senast: caradan
·
Z
Träning hej, jag har ett 14-årigt sto som jag har tänkt lära galoppombyte. men jag vet inte hur jag ska träna på det, hon har ganska lätt att...
Svar
7
· Visningar
1 938
Senast: oOJuliaOo
·
Träning Hej alla bukefalister! Jag har ett problem med hästen jag rider några gånger i veckan.. Det är så att det tar ett tag för henne att bli...
Svar
8
· Visningar
1 117
Senast: H_lena
·
N
Träning Kopte en hannoverhingst 1,5 ar. han har visat sig vara ett riktigt problem, kastar sig pa folk, stegrar sig, anfaller i Joinup. vad ska...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
12 588
Senast: arbetsmyran
·
A
Träning Jag är medryttare på en 15-årig B-ponny valack 3ggr i veckan som har ganska dålig kondition, hur ska jag träna upp den på bästa sätt...
Svar
7
· Visningar
1 139
Senast: hoppelopp
·
A
Träning Nån som har några förslag på bra serier som man kan hoppa, gärna så att man kan hoppa lite högre i dom. Jag är tacksam om jag får...
Svar
2
· Visningar
1 187
Senast: heidi maria
·
T
Träning Har köpt ett ungsto 4 år. Och har varit smått intresserad av NH ett bra tag. Men nu vill jag ta tag i mitt lilla intresse, undrar om det...
Svar
1
· Visningar
835
Senast: skuggi
·
B
Träning Behöver tips och ideer från er på buke! Hade en bekant som studerar till hästmassör och kände igenom min häst. Min bejbis hade...
Svar
3
· Visningar
924
Senast: anni0001
·
Träning Idag mätte syster yster och jag en slinga som är preppad av en travtränare som höll till på en granngård. Från oss till slingan och...
2
Svar
22
· Visningar
4 066
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix